Umiędzynarodowienie biznesu
Zmieniające się warunki rynkowe, kulturowe i polityczne w coraz większym stopniu wpływają na działalność wszystkich podmiotów gospodarczych. Przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości, branży, powinny uwzględniać w swoich planach oraz strategiach rozwojowych aspekty międzynarodowe, na przykład specyfikę handlu na rynku europejskim. Umiędzynarodowienie biznesu jest czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie przedsiębiorstwa na każdym jego etapie – od momentu produkcji aż do sprzedaży finalnych produktów lub usług.
Handel międzynarodowy i biznes na rynku europejskim
Na specjalności nauczysz się współpracy z partnerami krajowymi i zagranicznymi. Zdobędziesz umiejętności niezbędne do prowadzenia międzynarodowych firm. Poznasz podstawy prawa handlowego w Unii Europejskiej. Weźmiesz udział w ciekawych projektach prowadzonych w ramach przedmiotów specjalnościowych.
Perspektywy zatrudnienia
- małych i średnich przedsiębiorstwach prywatnych mających kontakty z partnerami na rynkach zagranicznych i zamierzających poszerzyć swoją strefę wpływów
- korporacjach posiadających filie w różnych państwach UE
- firmach consultingowych specjalizujących się w doradztwie, badaniach rynków zagranicznych oraz przygotowywaniu analiz i prognoz
- jednostkach administracyjnych szczebla lokalnego, regionalnego i centralnego, realizujących projekty w partnerstwie