Technologia Kreatywności to unikalny model kształcenia w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
Tylko u nas w ramach specjalnie przygotowanych modułów:
- poszerzasz własną wyobraźnię, trenujesz tworzenie pomysłów, idei, rozwiązań,
- rozwijasz swoją otwartość, kompetencje społeczne i interpersonalne, bierzesz udział w warsztatach kreatywności,
- formułujesz i realizujesz projekty – metodą projektową,
- stajesz przed rynkowymi wyzwaniami i rozwiązujesz problemy realnych firm,
- wdrażasz swoje pomysły w życie, tworzysz produkty i rozwiązania,
- przygotowujesz się do organizacji własnych przedsięwzięć i startu na rynku,
- stale aktualizujesz swoją wiedzę, ćwiczysz i rozwijasz umiejętności i kompetencje.
Technologia Kreatywności – unikalny proces prowadzony wyłącznie w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, polegający na kształtowaniu w studentach umiejętności, takich jak współpraca w zespole, rozwiązywanie konfliktów, podejmowanie decyzji, nieszablonowe podejście do wyzwań, gotowość do zmiany, które pozwalają na świadome kreowanie siebie na rynku pracy i w życiu prywatnym. Program Technologii Kreatywności obejmuje wszystkie kierunki w AHE w Łodzi i jest programem ogólnouczelnianym.
Studia I stopnia
I semestr
Komunikacja interpersonalna – warsztat, 20 h
Warsztat służy zintegrowaniu studentów, wytworzeniu atmosfery otwartości i zaufania, która pozwala na dalszą efektywną pracę w grupie przez cały okres studiów.
Uczestnicy rozwijają aktywną i otwartą postawę w relacji z innymi, lepiej rozumieją drugą osobę oraz wyrażają w sposób komunikatywny własne uczucia, przekonania i intencje.
Cel zajęć
- poznanie własnego stylu komunikowania się,
- uświadomienie sobie swoich barier utrudniających komunikację interpersonalną,
- budowanie płaszczyzny dialogu i poruzumienia z osobami o innych przekonaniach i wartościach,
- poznanie narzędzi skutecznej komunikacji,
- rozpoznanie i nazywanie emocji.
II semestr
Podstawy kreatywności – wykład, stacjonarne 15 h, niestacjonarne 8 h
Celem wykładu jest pokazanie i uświadomienie studentom, że oprócz klasycznego, obiektywistycznego sposobu postrzegania rzeczywistości, istnieje także inny – podmiotowy, który umożliwia człowiekowi świadomą i zamierzoną twórczość.
Przedstawienie siatki pojęciowej konkurencyjnej do modelu klasycznego, pozwalającej ująć człowieka i jego indywidualne kompetencje jako podmiot autonomiczny. Wprowadzana siatka pojęciowa umożliwia sformułowanie ścieżki podmiotowego rozwoju człowieka, czyli twórczego rozwoju.
Wykład sprzyja rozbudzeniu u studentów świadomości własnej podmiotowości i budowaniu przekonania, że można samodzielnie kształtować własną przyszłość poprzez podnoszenie jakości swego działania, przekraczanie schematów i stereotypów.
Podstawy kreatywności – ćwiczenia, stacjonarne 30 h, niestacjonarne 16 h
Praktyczne zajęcia z zakresu podstaw kreatywności dają okazję do świadomej zmiany postrzegania rzeczywistości i przełamywania ograniczeń wynikających ze schematycznego, szablonowego ujmowania problemów.
Cel zajęć
- rozwój wyobraźni,
- konfrontacja różnorodnych postaw, poglądów, wartości i nawykowych zachowań uczestników zajęć,
- trenowanie umijętności nadawnia sensów i znaczeń otaczającej rzeczywistości.
III semestr
Kreatywny rozwój podmiotu – ćwiczenia, stacjonarne 16 h, niestacjonarne 8 h
W ramach zajęć kreatywny rozwój podmiotu pogłębiane są zagadnienia poruszane w ramach przedmiotu podstawy kreatywności, ćwiczony jest proces rozwoju podmiotu i konsumowania korzyści wynikających z tego faktu.
Cel zajęć
- rozwój wyobraźni,
- przełamanie nawykowego myślenia i działania,
- budowanie świadmości występowania wielu różnych sposobów rozwiązania tego samego problemu,
- wybieranie korzystnych dla siebie rozwiązań, dających ponadstandardowe efekty,
- przekształcenie swojego życia z nawykowego na życie, w którym w sposób zamierzony poszukuje aktów twórczych i wprowadza je do swojego życia indywidualnego, rodzinnego i zawodowego.
IV semestr
Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów – warsztat, 20 h
Warsztat umożliwia studentom nabycie umiejętności korzystnego rozwiązywania konfliktów poprzez uwzględnienie emocji, woli oraz potrzeb drugiego człowieka. Konflikt traktujemy jako rozbieżność realizacji potrzeb w dążeniach dwóch osób, ale rozumiemy, że owe dążenia można uzgodnić.
Cel zajęć
- określenie emocji i potrzeb swoich, a także drugiego człowieka,
- poszerzanie świdomości własnych zachowań w sytuacji konfliktowej,
- rozwijanie umijętności budowania pozytywnych relacji z innymi,
- określenie własnego stylu rozwiązania konfliktów,
- otwartość na wypracowanie rozwiązań korzystnych dla obu stron konfliktu.
V semestr
Świadomość wartości – warsztat, 20 h
Warsztat służy wglądowi we własne wartości, poszukiwaniu własnej drogi, określeniu dobra i zła we współczesnym świecie. Skłania do konstruowania wizji własnej przyszłości w oparciu o wyznawane wartości.
Cel zajęć
- rozpoznanie istniejących hierarchii wartości,
- ukazanie relacji między podejmowanymi wyborami a potrzebami osobistymi i wartościami,
- poszerzanie wolności jako skutek wzbogacenia osobowości,
- dostrzeganie nowych możliwości wyboru działania.
VI semestr
Projekt własnego przedsięwzięcia – projekt, stacjonarne 15 h, niestacjonarne 8 h
W ramach zajęć zadaniem studentów jest zaprojektowanie własnego przedsięwzięcia, które stanie się sposobem rozwoju samego siebie i innych, co skutkuje efektywnym radzeniem sobie w realnym życiu. Zajęcia prowadzą do urzeczywistnienia marzeń i pasji studenta.
Cel zajęć
- stymulowanie postawy przedsiębiorczej u studentów,
- inspirowanie do tworzenia miejscy pracy dla siebie i innych,
- wykorzytsanie przez studenta posiadanej wiedzy i zasobów indywidualnych w sytuacji projektowania własnego przedsiewzięcia,
- rozwinięcie umiejętności samodzielnego planowania drogi kariery w celu realizacji własnych pasji i dążeń z życiu zawodowym, co zmienia jakość życia.
Studia II stopnia (magisterskie)
I semestr
Metodyka zarządzania kompetencjami – ćwiczenia, niestacjonarne 8 h
W ramach przedmiotu student identyfikuje posiadane kompetencje, a następnie jedną, wybraną – rozwija.
Cel zajęć
- poznanie posiadanych kompetencji,
- wybór kompetencji, które chce się dalej rozwijać,
- projektowanie i wdrażanie ścieżki rozwoju wybranej kompetencji w życiu osobistym i zawodowym,
- budowanie poczucia własnej wartości i umiejętności i samooceny oraz wiary w swoje możliwości,
- ewaluacja projektu.
II semestr
Podejmowanie decyzji – warsztat, 20 h
Celem przedmiotu jest refleksja nad własnym stylem podejmowania decyzji.
Cel zajęć
- dokonanie wglądu w sposób podejmowania decyzji, identyfikacja wpływu innych osób na moje decyzje,
- rozwijanie umiejętności efektywnego podejmowania decyzji przez siebie,
- rozwijanie umiejętności zepsołowego podejmowania decyzji,
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za podejmowane decyzje,
- ewaluacja skutków podjętej decyzji.