Czy za kilka lat widzisz siebie jako specjalistę realizującego się zawodowo w strukturach partii politycznych, władzy państwowej i samorządowej oraz nowych mediach i organizacjach społeczeństwa obywatelskiego, takich jak: związki zawodowe, związki pracodawców, organizacje konsumenckie? Interesuje Cię marketing, w tym szczególnie marketing polityczny oraz jego struktura internetowa? Politologia w Łodzi oraz specjalność E-polityka jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.
Specjalność ta ma za zadanie przygotowanie Cię do pełnienia roli organizatora e-kampanii politycznych i społecznych. Te studia mają charakter interdyscyplinarny i pomogą Ci zostać pracownikiem instytucji i różnych organizacji, który będzie posiadał wiedzę z zakresu życia politycznego, jego przemian i struktur. Ponadto, program na specjalności E-polityka został tak skonstruowany aby rozwinąć u Ciebie potrzebę aktywności politycznej i umiejętności komentowania wydarzeń politycznych.
W ramach zajęć, wykładów kierunkowych związanych na studiach z marketingu politycznego, kształtujemy u Ciebie umiejętność kreowania i zastosowania strategii e-marketingowej i PR na potrzeby instytucji politycznych, partii, polityków, stosowania nowoczesnych technik e-marketingu, reklamy, PR oraz organizacji i przeprowadzania kampanii wyborczych. Nabyte w trakcie studiów kompetencje umożliwiają Ci skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną oraz pozwolą w sposób przekonujący prezentować określone idee i strategie. Dzięki tej specjalności staniesz się również ekspertem ds. wizerunku politycznego i będziesz mógł wypowiadać się w pismach branżowych i ogólnopolskich z zakresu tworzenia strategii politycznych. Brzmi ciekawie? To czytaj dalej!
Nauka w ramach programu kształcenia odbywa się w formie:
- wykładów,
- ćwiczeń,
- warsztatów prowadzonych metodą projektową oraz w środowisku internetowym.
Specjalność z zakresu marketingu – e-marketingu politycznego obejmuje kształcenie w zakresie strategii i organizacji kampanii wyborczej, socjotechniki i psychotechniki propagandy, teorii e-marketingu politycznego, sztuki negocjacji i mediacji, retoryki politycznej, polityki informacyjnej instytucji publicznych, komunikowania publicznego i medialnego, public relations w polityce, a także badania rynku politycznego.
Program kształcenia opracowaliśmy między innymi w oparciu o wywiady z członkami i przedstawicielami organizacji, stowarzyszeń, partii politycznych oraz o informacje pochodzące z wcześniej wskazanych instytucji. organów administracji państwowej i samorządowej oraz z firm spoza sektora, którzy wskazują, że na rynku pracy poszukiwani są specjaliści z zakresu e-marketingu politycznego, PR z elementami sztuki medialnej, którzy odpowiadać mają za obustronnie korzystne relacje pomiędzy instytucją a jej otoczeniem.
To wszystko zapewnia właściwe przygotowanie do zawodu, dzięki czemu będziesz potrafił z jednej strony tworzyć strategie e-marketingowe w kampaniach wyborczych i politycznych, współprowadzić kampanie wyborcze, z drugiej natomiast – dzięki nabytym umiejętnościom – będziesz przygotowywał profesjonalne teksty informacyjne, wystąpienia, opracowania i raporty. A do tego wszystkiego przygotują Cię zarówno teoretycy specjalności, jak i jej wieloletni praktycy.
Po uzyskaniu dyplomu licencjatu z politologii o specjalności E-polityka znajdziesz zatrudnienie w:
- urzędach państwowych i samorządowych,
- nowych mediach,
- przedsiębiorstwach i firmach komercyjnych, np. w charakterze doradcy kreującego wizerunek osób publicznych,
- e-marketingu i promocji partii politycznych,
- przedsiębiorstwach i firmach komercyjnych jako rzecznik prasowy.