Cel studiów
Studia przygotowujące do wsparcia optymalnego rozwoju dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera
Zdobędziesz kompetencje do pracy terapeutycznej i edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zespołem Aspergera;
Rozpoznasz wczesne zaburzenia ze spektrum ASD i zainicjujesz wczesną pomoc diagnostyczno-terapeutyczną;
Dokonasz diagnozy funkcjonalnej wyzwań i barier rozwojowych;
Wdrożysz indywidulane programy edukacyjno-terapeutyczne dla osób z ASD na wszystkich poziomach edukacyjnych;
Korzyści
Absolwent uzyska następujące korzyści:
- Umiejętność organizowania pracy edukacyjnej i terapeutycznej z osobami ze spektrum ASD
- Umiejętności związane z przeprowadzeniem diagnozy funkcjonalnej i opracowania programów terapeutycznych
- Wiedzę na temat metod terapeutycznych opartych o „evidence based”.
- Wiedzę jak rozwijać obszary deficytowe osób z ASD, w tym jak pracować nad kształtowaniem kompetencji społecznych i rozwojem komunikacji.
- Umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów z ASD.
Dla kogo?
Studia adresowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zespołem Aspergera.
Program kształcenia
Zagadnienia związane z diagnozą nozologiczną i funkcjonalną, określanie kierunków rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży z ASD, opracowywaniem indywidualnych rozwiązań takich jak zajęcia indywidualne i grupowe (TUS, TUK, itp.), umiejętność dostosowania sprawdzianów i egzaminów do wiedzy i możliwości ucznia, praktyczne rozwiązania terapeutyczne.
Czas trwania
2 semestry