Wybierz miasto:

Problematyka kierunku

W trakcie studiów zdobędziesz wiedzę z zakresu zarządzania w obszarze kultury oraz funkcjonowania instytucji i organizacji kulturalnych. Uzyskasz umiejętności planowania działań, realizacji przedsięwzięć kulturalnych ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania środków finansowych. Poznasz zagadnienia z szeroko rozumianej kultury współczesnej i badań nad nowymi zjawiskami. Przekażemy Ci także podstawy marketingu i PR, prawa autorskiego, przygotowywania przedsięwzięć kulturalnych.

Odbiorcy

Studia podyplomowe będą idealnym wyborem, jeśli pracujesz w instytucjach lub ośrodkach kultury i chcesz rozwijać swoje kompetencje zawodowe w zakresie zarządzania instytucjami i projektami w obszarze kultury oraz dziedzin pokrewnych. Studiowanie na kierunku zarządzanie kulturą zwiększy Twoje umiejętności w obszarze działań projektowych oraz pozyskiwania środków finansowych, co przyda Ci się, jeśli jesteś animatorem kultury lub ambitnym i kreatywnym twórcą kultury.

Szczegóły programu

Program studiów podyplomowych zarządzanie kulturą obejmuje bloki przedmiotów z zakresu: nowoczesnych i kreatywnych metod, zagadnienia i kierowania pracą instytucji kultury, kultury współczesnej. Dopełnieniem programu jest seminarium przygotowujące do napisania pracy dyplomowej.

Program w podziale na zagadnienia tematyczne:

  • Zarządzanie instytucjami kultury
    • instytucje i organizacje kulturalne,
    • nowoczesne metody zarządzania organizacją,
    • zarządzanie instytucjami kultury sektora publicznego, prywatnego i non-profit,
    • zarządzanie projektami w sferze kultury,
    • planowanie i organizacja przedsięwzięć kulturalnych,
    • międzynarodowe instytucje i organizacje kulturalne – kontakty i możliwości współpracy.
  • Marketing w kulturze
    • promocja kultury i sponsoring,
    • reklama,
    • marketing i PR,
    • negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej, autoprezentacja.
  • Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania instytucji kultury (sektor publiczny i komercyjny)
    • prawo handlowe, prawo podatkowe – wybrane zagadnienia,
    • zawieranie umów handlowych i kontraktów międzynarodowych,
    • formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze kultury,
    • ochrona własności intelektualnej (prawo autorskie i prawa pokrewne),
    • finansowanie w kulturze (zasady i metodyka pisania wniosków aplikacyjnych – fundusze strukturalne, instytucje państwowe, organizacje finansujące kulturę w Polsce i na świecie),
    • przedsiębiorczość w kulturze.
  • Obszary i problemy kultury współczesnej
    • polityka kulturalna i edukacyjna w Polsce i w Unii Europejskiej,
    • rynek kultury – rynek sztuki,
    • metody badań kulturoznawczych,
    • kultura współczesna – wybrane zagadnienia,
    • trendy zmian w kulturze – gromadzenie i analiza danych, digitalizacja dóbr kultury,
    • animacja kultury.
  • Moduł specjalistyczny
    • antropologia i historia kultury,
    • filozofia z elementami estetyki,
    • historia sztuki z elementami teorii sztuki,
    • wiedza o teatrze i dramacie,
    • elementy teorii i historii filmu,
    • historia muzyki,
    • współczesne muzealnictwo,
    • wykłady monograficzne,
    • seminarium podyplomowe.

Korzyści

W trakcie studiów zdobędziesz dodatkowe kwalifikacje umożliwiające awans zawodowy i rozwój dalszej kariery. Stawiamy na praktykę, więc oprócz ciekawych wykładów weźmiesz udział w kreatywnych warsztatach. Nauczysz się pisania i realizacji projektów kulturalnych. Dowiesz się, jak pozyskiwać różne formy finansowania. Poznasz podstawy marketingu, PR, sponsorowania, płatnych współprac. Nasi praktycy przekażą Ci wiedzę z zakresu nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury, dzięki czemu z łatwością odnajdziesz się na rynku pracy.

Czas trwania

2 semestry – 200 godzin

Studia w formule Blended Learning. 100% zajęć prowadzonych jest w formie e-learningowej.

Oceń kierunek
4.9
Średnia ocena: 4.9 (Liczba ocen: 8)

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj