Problematyka kierunku
W trakcie studiów zdobędziesz wiedzę z zakresu zarządzania w obszarze kultury oraz funkcjonowania instytucji i organizacji kulturalnych. Uzyskasz umiejętności planowania działań, realizacji przedsięwzięć kulturalnych ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania środków finansowych. Poznasz zagadnienia z szeroko rozumianej kultury współczesnej i badań nad nowymi zjawiskami. Przekażemy Ci także podstawy marketingu i PR, prawa autorskiego, przygotowywania przedsięwzięć kulturalnych.
Odbiorcy
Studia podyplomowe będą idealnym wyborem, jeśli pracujesz w instytucjach lub ośrodkach kultury i chcesz rozwijać swoje kompetencje zawodowe w zakresie zarządzania instytucjami i projektami w obszarze kultury oraz dziedzin pokrewnych. Studiowanie na kierunku zarządzanie kulturą zwiększy Twoje umiejętności w obszarze działań projektowych oraz pozyskiwania środków finansowych, co przyda Ci się, jeśli jesteś animatorem kultury lub ambitnym i kreatywnym twórcą kultury.
Szczegóły programu
Program studiów podyplomowych zarządzanie kulturą obejmuje bloki przedmiotów z zakresu: nowoczesnych i kreatywnych metod, zagadnienia i kierowania pracą instytucji kultury, kultury współczesnej. Dopełnieniem programu jest seminarium przygotowujące do napisania pracy dyplomowej.
Program w podziale na zagadnienia tematyczne:
- Zarządzanie instytucjami kultury
- instytucje i organizacje kulturalne,
- nowoczesne metody zarządzania organizacją,
- zarządzanie instytucjami kultury sektora publicznego, prywatnego i non-profit,
- zarządzanie projektami w sferze kultury,
- planowanie i organizacja przedsięwzięć kulturalnych,
- międzynarodowe instytucje i organizacje kulturalne – kontakty i możliwości współpracy.
- Marketing w kulturze
- promocja kultury i sponsoring,
- reklama,
- marketing i PR,
- negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej, autoprezentacja.
- Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania instytucji kultury (sektor publiczny i komercyjny)
- prawo handlowe, prawo podatkowe – wybrane zagadnienia,
- zawieranie umów handlowych i kontraktów międzynarodowych,
- formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze kultury,
- ochrona własności intelektualnej (prawo autorskie i prawa pokrewne),
- finansowanie w kulturze (zasady i metodyka pisania wniosków aplikacyjnych – fundusze strukturalne, instytucje państwowe, organizacje finansujące kulturę w Polsce i na świecie),
- przedsiębiorczość w kulturze.
- Obszary i problemy kultury współczesnej
- polityka kulturalna i edukacyjna w Polsce i w Unii Europejskiej,
- rynek kultury – rynek sztuki,
- metody badań kulturoznawczych,
- kultura współczesna – wybrane zagadnienia,
- trendy zmian w kulturze – gromadzenie i analiza danych, digitalizacja dóbr kultury,
- animacja kultury.
- Moduł specjalistyczny
- antropologia i historia kultury,
- filozofia z elementami estetyki,
- historia sztuki z elementami teorii sztuki,
- wiedza o teatrze i dramacie,
- elementy teorii i historii filmu,
- historia muzyki,
- współczesne muzealnictwo,
- wykłady monograficzne,
- seminarium podyplomowe.
Korzyści
W trakcie studiów zdobędziesz dodatkowe kwalifikacje umożliwiające awans zawodowy i rozwój dalszej kariery. Stawiamy na praktykę, więc oprócz ciekawych wykładów weźmiesz udział w kreatywnych warsztatach. Nauczysz się pisania i realizacji projektów kulturalnych. Dowiesz się, jak pozyskiwać różne formy finansowania. Poznasz podstawy marketingu, PR, sponsorowania, płatnych współprac. Nasi praktycy przekażą Ci wiedzę z zakresu nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury, dzięki czemu z łatwością odnajdziesz się na rynku pracy.
Czas trwania
2 semestry – 200 godzin
Studia w formule Blended Learning. 100% zajęć prowadzonych jest w formie e-learningowej.