Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca współczesnego, choreografii, ruchu scenicznego i improwizacji. Doktor habilitowana sztuki w zakresie tańca, profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, dyplomowana managerka kultury, pomysłodawczyni i dyrektorka Warszawskiego Teatru Tańca, dyrektorka Warsaw Dance Days. Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego, kierownik artystyczna Chopin University Dance Company. W latach 2018-2022 pełniła funkcję Zastępczyni Dyrektora ds. Tańca w Narodowym Instytucie Muzyki i Tańca. Od października 2023 roku pełni tę funkcję ponownie.
Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu, Pedagogiki Baletu w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz podyplomowych studiów managerów kultury Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studiowała również na dwuletnich Podyplomowych Studiach Teorii Tańca w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Choreografka spektakli tanecznych oraz twórczyni ruchu scenicznego w spektaklach teatralnych i operowych. Tworzyła m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Kieleckiego Teatru Tańca, Warszawskiej Opery Kameralnej, Teatru Powszechnego w Warszawie, Teatru Żydowskiego w Warszawie, Praskiego Baletu Kameralnego (Czechy), United Movement (Szwajcaria), Conservatorio Profesional de Danza w Sewilli (Hiszpania).
Jako tancerka, pedagożka tańca i choreografka prezentowała się m.in. w: Japonii, USA, Kanadzie, Meksyku, Malezji, Chinach, Indiach, Chorwacji, Hiszpanii, Puerto Rico, Gran Canarii (Hiszpania), Rumunii, Szwajcarii, Finlandii, Niemczech, Holandii, Danii, na Krecie, Litwie, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech, w Czechach i Polsce.
Członkini jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów choreograficznych i tanecznych. Członkini Polskiego Forum Choreologicznego, Związku Artystów Scen Polskich ZASP i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
Pięciokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – stypendium dla twórców (2006, 2016, 2023) oraz stypendium z programu „Młoda Polska” (2012, 2016), dwukrotna stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (stypendium dla młodych naukowców, 2013, 2015). Stypendystka Fundacji Balet ze Szczecina (2001) i Fundacji im. Pokusów z Krakowa (2002, 2003). Stypendystka Konferencji Rektorów Szwajcarskich. Laureatka grupowej Nagrody Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina I stopnia (2017) oraz dwukrotnie indywidualnej II stopnia (2012, 2017), Nagrody Choreograficznej Dyrektora Polskiego Teatru Tańca – Ewy Wycichowskiej (2005) oraz głównej nagrody The Best of Solo Performance na SzólóDuó Festival w Budapeszcie (2009). Odznaczona Medalem „Za zasługi dla UMFC” (2020). Laureatka Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za rok 2022 w dziedzinie tańca. W roku 2023 otrzymała Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Doktor habilitowany, profesora AHE (wcześniej w Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim, IBL PAN oraz na Uniwersytecie Szczecińskim). Zainteresowania badawcze: społeczne i kulturowe uwarunkowania literatury dawnej, w obrębie mediewistyki literackiej – problem piśmienności i oralności przekazów (tu m.in. prace o Legendzie o św. Aleksym, Kronice tzw. Galla Anonima czy Carmen Mauri).
Redaktor naukowy publikacji o tymże profilu (wespół z prof. Andrzejem Dąbrówką): „Onus Athlanteum”. Studia nad kroniką biskupa Wincentego (2009), Nobis operique favete, Studia nad Gallem Anonimem (2017) (współredaktor również prof. Edward Skibiński) czy tomu Wokół Mikołaja z Wilkowiecka. Analizy i porównania (2022) a z dr Małgorzatą Dowlaszewicz i dr Agnieszką Patałą W kręgu sztuki, literatury i zabawy. Średniowiecze i mediewalizm (2022).
Obecne zainteresowania związane są m.in. problematyką mediewistyczną i mediewalistyczną, z recepcją zachodnich narracji epickich (szerzej wątków narracyjnych) w twórczości polskiej (czy związanej z kulturą Polski) aż po XVII stulecie. Redaktor pisma „Meluzyna. Dawna Literatura i Kultura”. Autor m.in. książek: Szkice o poezji obscenicznej i satyrycznej Andrzeja Krzyckiego (2002), Milczenie bogów. Szkice i studia o liryce oświecenia (2006), Między literaturą a kulturą. Studia o „literaturze mieszczańskiej” przełomu XVI i XVII wieku (2010 i 2012; wyd. w jęz. niem.: Studien zur „bürgerlichen Literatur” um die Wende vom 16. zum 17. Jahrhundert (2015)).
numer ORCID
https://orcid.org/0000-0002-8278-7948
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz finanse i bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jestem również doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa.
Odbyłam liczne szkolenia, staże i praktyki w obszarze psychologii klinicznej i psychoterapii. Pracowałam także jako psycholog w Środowiskowym Domu Samopomocy. Posiadam również wieloletnie doświadczenie w pracy nauczyciela akademickiego. Artykuły naukowe publikowałam przede wszystkim w czasopismach o profilu kulturoznawczym: „Wakat-Notoria”, „Widok. Teorie i praktyki kultury wizualnej”, „Kultura współczesna”, „Environmental Hazards” oraz „Space and Culture”.
Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, w 2003 roku obroniła pracę doktorską nt. Efektywność wewnętrznego nadzoru w spółkach kapitałowych i uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii.
Początkowo pracowała jako konsultant w Fundacji Demokracji Przemysłowej oraz prowadziła własną firmę szkoleniową. Od 2004 roku rozpoczęła pracę w Wyższej Szkole Kupieckiej z siedzibą w Łodzi jako adiunkt i koordynator programu BETC, później jako dziekan Wydziału Zarządzania i Administracji. Z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi jest związana od roku 2007 r.
Dziekan kierunku zarządzanie AHE w Łodzi.
Wykładowca przedmiotów z zakresu ekonomii i nauk o zarządzaniu. Prowadzi również warsztaty dla praktyków m.in. z zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą organizacyjną, zarządzania czasem oraz technik heurystycznych.
Zainteresowania naukowe nadzór właścicielski, zarządzanie strategiczne, zarządzanie procesem zmian.
Prowadzone przedmioty:
- mikroekonomia,
- makroekonomia,
- polityka społeczna i gospodarcza,
- audyt ekonomiczny
dr nauk humanistycznych, adiunkt AHE w Łodzi, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego (kierunek filologia polska i kulturoznawstwo); literaturoznawca, teatrolog, instruktor teatralny.
Nauka to dla mnie ważna sfera mojej pracy zawodowej. Od lat moje zainteresowania naukowe związane są z literaturą współczesną: poezją i prozą, a także dramatem i teatrem polskim i światowym.
Wyrazem moich teatrologicznych i literaturoznawczych pasji jest aktywność naukowa:
Zamknięty w kręgu własnej osobowości (Szkic o poezji Władysława Sebyły), „Rocznik Wieluński”, t. I, 2001.
W poszukiwaniu nowej formy. O próbach dramatycznych Józefa Czechowicza, , [w: ] Teatr wielki, mniejszy i codzienny. Studia pod red. P. Kowalskiego, Opole 2002, s. 149-162.
Reklama telewizyjna i jej warsztat. Scenariusz lekcji [w:] Aspekty kultury współczesnej. Analizy i interpretacje wybranych zjawisk, red. Beata Lisowska, Łódź 2011, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, s. 81- 85.
Recenzja “Colloquia Ethnologica” T. II. Między historią a antropologią, czyli słów kilka o tomie „Atena i Arachne, która z nich piękniej tkaninę wyszywa. Historia i antropologia”, „Rocznik Wieluński”, t. 12, 2012.
Lokalnośc i peryferie w powieści Taksim Andrzeja Stasiuka, „Zeszyty Etnologii Wrocławskiej”, 2012/2(17), s. 139-145.
Regionalista – to brzmi dumnie! Uwag kilka o książce „Kim jesteś, regionalisto? Sylwetki, opinie, diagnozy”, „Rocznik Wieluński”, t. 13, 2013.
Najbardziej lubię prowadzić zajęcia z literatury i kultury współczesnej. Fascynuje mnie najnowsza proza polska i powszechna oraz jej konteksty. Swoim zamiłowaniem do literatury wszystkich epok oraz teatru i dramatu próbuję zarażać studentów podczas takich zajęć, jak Historia literatury polskiej, Polska literatura najnowsza, Europejska i pozaeuropejska literatura powszechna XX wieku, Kultura literacka i teatralna, Analiza dzieła literackiego, Wiedza o teatrze i dramacie współczesnym. Cenię sobie dyskusję ze studentami, dlatego lubię prowadzić ćwiczenia, zajęcia warsztatowe i seminaryjne.
Mam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć ze studentami przygotowującymi swe prace dyplomowe (licencjackie i magisterskie). Od lat wykorzystuję w swej pracy metodę projektów.
Jeśli coś organizuję, najważniejsza jest rzetelność, fachowość i pasja. Chętnie angażuję się w działalność redakcyjną i organizacyjną (redakcja „Literaturoznawstwa”, praca nad redakcją „Kurtyny”, „Głosu Akademii”). Zawsze zachęcam studentów do rozwijania swych talentów twórczych, czego efektem są wydawnictwa studenckie, np. tomiki poezji.
W pracy ze studentami największą przyjemność sprawia mi kontakt z młodymi ludźmi pełnymi pasji, kreatywnymi i gotowymi do podejmowania ciekawych wyzwań.
Z życiu najważniejsze dla mnie jest, by być uczciwym człowiekiem, potrzebnym innym. Lubię swoją pracę i spędzanie czasu z rodziną. Naszą wspólną pasją jest podróżowanie. Uwielbiam dobrą literaturę najnowszą, malarstwo i kontakt z naturą.
Kulturoznawca, antropolog, teoretyk i socjolog kultury, adiunkt w Katedrze Literaturoznawstwa Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi; kierownik Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za rok 2015 - Dziedzictwo kulturowe - Kultura ludowa i tradycyjna, nr zadania 03310/16.
Tytuł zadania: Słowo i obrazowanie. Ludowy wizerunek Chrystusa.
Autor licznych prac naukowych, redaktor monografii i tomów zbiorowych, uczestnik i organizator ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych.
Zainteresowania naukowe:
- Apokryficzność i kanoniczność w kulturze.
- Antropologia współczesności.
- Pamięć jako kategoria kulturowa i poznawcza.
- Religijność ludowa.
- Muzealnictwo i wystawiennictwo.
Aktywność dydaktyczna:
- Historia kultury
- Socjologia kultury
- Teoria kultury
- Antropologia kultury
- Dyskurs międzykulturowy
- Instytucje i organizacje kultury
- Seminarium dyplomowe (kulturoznawstwo)
Wykaz publikacji po 2011 roku
- J. Eichstaedt, Kolekcje, wystawy i muzea. Scenariusz lekcji muzealnej, [w:] red. B. Lisowska, Aspekty kultury współczesnej. Analizy i interpretacje wybranych zjawisk, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2011, s. 11-18.
- J. Eichstaedt, Spotkania, reinterpretacje, fragmenty. Wstęp, [w:] red., J. Eichstaedt, K. Piątkowski, Atena i Arachne, która z nich piękniej tkaninę wyplata. Historia i antropologia, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 2012, s. 13-15.
- J. Eichstaedt, Pamięć, tradycja i historia w perspektywie semiotyki tartuskiej, [w:] red., J. Eichstaedt, K. Piątkowski, Atena i Arachne, która z nich piękniej tkaninę wyplata. Historia i antropologia, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 2012, s. 135-147.
- J. Eichstaedt, Wyobrażenie Matki Boskiej w Misterium Męki Pańskiej w Praszce, [w:] red. T. Spychała, Wizerunki Matki Bożej na ziemi wieluńskiej, Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 2012, s. 79-94.
- J. Eichstaedt, Istnienie regionu. Przykład województwa łódzkiego, „Zeszyty Etnologii Wrocławskiej”, nr 2(17), 2012, s. 139-145.
- J. Eichstaedt, Antropologia dla muzeum. Muzeum dla antropologii, [w:] red. Andrzej Białkowski, Izabela Majchrowska, Konferencja dyrektorów i kustoszy muzeów regionalnych z województwa łódzkiego, Łódzki Dom Kultury, Łódź 2013, s. 33-40.
- J. Eichstaedt, Ludowy wizerunek Chrystusa. Topos obecności, [w:] red. Wojciech Łysiak, Sapere aǔso. Księga pamiątkowa poświęcona dyrektorowi Muzeum Pomorza Środkowego, Mieczysławowi Jaroszewiczowi, Poznań 2013, s. 431-443.
- J. Eichstaedt, Dwór w Ożarowie, [w:] red. Jan Książek, Cenne i ciekawe z kolekcji Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń-Ożarów 2014, s. 33-37, 40-47.
- J. Eichstaedt, Małe miasto i wielka historia, [w:] red. Ewa Nowina-Sroczyńska i Tomasz Siemiński, Małe miasta w czasach płynnej nowoczesności, Muzeum Zachodniokaszubskie w Bytowie, Bytów 2014, s. 121-132.
Udział w konferencjach naukowych:
- J. Eichstaedt, Ale czy to na pewno jest prawdziwe? O formach przedstawiania przeszłości w muzeach wnętrz, referat wygłoszony na konferencji „Dzieła, twórcy, odbiorcy. Sztuka we współczesnych systemach kulturowych”, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, Poznań 24-25 marca 2011.
- J. Eichstaedt, Wizerunki matki Boskiej w Misterium Męki Pańskiej w Praszce, referat wygłoszony na konferencji „Kult Matki Bożej na ziemi wieluńskiej”, Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 25 kwietnia 2012 r.
- J. Eichstaedt, Strój dworski i strój ludowy, referat wygłoszony na konferencji „620 - lecie nadania praw miejskich Praszce”, Muzeum w Praszce, Praszka, 7 maja 2012 r.
- J. Eichstaedt, Istnienie regionu. Przykład województwa łódzkiego, referat wygłoszony na konferencji Colloquia Ethnologica, „Lokalność i regionalizm we współczesnych kontekstach społeczno - kulturowych”, Uniwersytet Wrocławski, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie, Ożarów. 24 maja 2012 roku
- J. Eichstaedt, Antropologia dla muzeum. Muzeum dla antropologii, referat wygłoszony na konferencji „Rola muzeum regionalnego w społeczności lokalnej”, Łódzki Dom Kultury, Sulejów, 13-14 grudnia 2012 roku.
- J. Eichstaedt, Muzeum a uczestnictwo w kulturze, referat wygłoszony na konferencji „Zarządzanie strategiczne w muzeum”, Łódzki Dom Kultury, Łódź 2013, s. 33-40.
- J. Eichstaedt, Ludowy wizerunek Chrystusa. Topos obecności, [w:] red. Wojciech Łysiak, Sapere aǔso. Księga pamiątkowa poświęcona dyrektorowi Muzeum Pomorza Środkowego, Mieczysławowi Jaroszewiczowi, Poznań 2013, s. 431-443.
- J. Eichstaedt, Dwór w Ożarowie, [w:] red. Jan Książek, Cenne i ciekawe z kolekcji Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń-Ożarów 2014, s. 33-37, 40-47.
- J. Eichstaedt, Małe miasto i wielka historia, [w:] red. Ewa Nowina-Sroczyńska i Tomasz Siemiński, Małe miasta w czasach płynnej nowoczesności, Muzeum Zachodniokaszubskie w Bytowie, Bytów 2014, s. 121-132.
- J. Eichstaedt, Od historii lokalnych do transkulturowości, referat wygłoszony na Kongresie kultury małych i średnich miast. Edycja 1. Czytelnictwo, Narodowe Centrum Kultury, Radomsko 14-15 października 2014 roku.
- J. Eichstaedt, Polityka regionalna a prawo do kultury, referat wygłoszony na ogólnopolskiej konferencji naukowej pt. Ochrona praw człowieka w Polsce i na świecie w XXI wieku, Karpackie Towarzystwo Naukowe i Oświatowe w Krośnie, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Krosno 11 lutego 2015 roku.
Prace redakcyjne:
Atena i Arachne, która z nich piękniej tkaninę wyplata. Historia i antropologia, red. J. Eichstaedt, K. Piątkowski, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 2012.
Sekretarz naukowy konferencji:
- Colloquia Ethnologica, konferencja „Lokalność i regionalizm we współczesnych kontekstach społeczno - kulturowych”, Uniwersytet Wrocławski, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie, Ożarów. 24 maja 2012 roku
- Colloquia Ethnologica, międzynarodowa konferencja „Regionalizm i wielokulturowość”, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, Katedra Manažmentu Kultúry a Turizmu UKF v Nitre, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ w Krakowie, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Ożarów 27-28 maja 2013 roku.
Prodziekan kierunku kulturoznawstwo AHE w Łodzi. Artysta wizualny, projektant graficzny, kompozytor, autor piosenek, producent muzyczny, doktor sztuki, dydaktyk. Tworzy muzyczne projekty: Bruno Schulz, mona polaski oraz solowy koncept o nazwie Człowiek, w którym czerpie szerokie inspiracje ze sztuki współczesnej, kształtując muzykę w obrębie elektroniki, performansu, rapu, folkloru oraz posługując się tekstem w języku polskim.
Projektant okładek płytowych dla polskich i zagranicznych wykonawców. Jego okładki i grafiki dedykowane muzyce były publikowane w USA, Kanadzie, Australii, Izraelu, Hongkongu, Niemczech. Twórca teledysków i wizualizacji koncertowych.
Występował na czołowych festiwalach muzycznych, takich jak Open’er, AlterFest, Soundedit, Polska z Offu, Męskie Granie. Ma na koncie około 500 koncertów w kraju i za granicą. Piosenki jego autorstwa gościły na antenach 357, Trójki, Czwórki, Kampusu i w wielu innych rozgłośniach ogólnopolskich i lokalnych.
W swojej aktywności artystycznej bada zjawiska zachodzące na granicy obrazu i dźwięku, poszukując wspólnych pól i analogii. Posługuje się mediami sztuk wizualnych i audialnych, unifikując je w obszarze performansu audiowizualnego, realizacji site-specific, teledysku, wizualizacji koncertowych, montażu wideo, projektowania graficznego.
Działania te oscylują w obrębie multisensorycznej percepcji dzieła, gdzie przenikanie się dyscyplin wizualnych, muzycznych i sfery słowa prowadzi do pogłębiania poszukiwań jednorodnego komunikatu.
Związany również z filmem jako scenograf, ilustrator, twórca czołówek, montażysta. Członek ZAiKS.
Dziekan kierunku kulturoznawstwo AHE w Łodzi.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, autorka monografii System i opowieść. Filozofia narracyjna w myśli F. W. J. Schellinga w latach 1800-1811 (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007), Tożsamość narracyjna jako empiryczna podmiotowość – MacIntyre, Taylor, Ricoeur (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2018), podręcznika akademickiego do etyki zawodowej (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Cła i Logistyki, Warszawa 2009) i książki popularno-naukowej Filozofia starożytna – subiektywny przewodnik (SCRIPTORIUM, Opole 2013). Jest też współautorką monografii Kulturtransfer in der Proviz. Wilna als Ort deutscher Wissenschaft und Kultur (1803-1832) (wraz z Moniką Bednarczuk, Martą Kopij-Weiß i Mirją Lecke; Harrassowitz Verlag, Wiesbaden 2020).
Publikowała m.in. w takich czasopismach jak „Studies in East European Thought”, „Narrative Inquiry”, „Przegląd Filozoficzno-Literacki” czy „Edukacja Filozoficzna”. Wykładowca filozofii i etyki. Zainteresowania badawcze: m.in. idealizm niemiecki, etyka zawodowa, zagadnienia z pogranicza filozofii i literatury, tożsamość narracyjna, narratologia, metodologia narracyjna w naukach humanistycznych.
Antropolog kulturowy i specjalista ds. Public Relations. W kręgu zainteresowań badawczych mieszczą się narracje dotyczące postpamięci, kulinariów i kulturowego dziedzictwa regionu. Prowadziła badania dotyczące kulturowych wymiarów prowincji. Pracowała jako przewodnik muzealny. Interesuje się antropologicznymi wymiarami podróży i postturyzmu oraz posthumanistycznym nurtem badawczym. Obecnie zajmuje się kulturowym fenomenem południowo-zachodnich Indii z uwzglęgnieniem tradycyjnej sztuki teatralnej oraz miejsca zwierząt w życiu Keralczyków.
Doktor nauk humanistycznych, antropolog kultury, kulturoznawczyni, filmoznawczyni, wykładowczyni akademicka. Od kilkunastu lat adiunkt na kierunku Kulturoznawstwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym. Od 2024 roku koordynatorka merytoryczna Uniwersytetu Trzeciego Wieku w AHE. Wykładowczyni Akademii WIT w Warszawie na kierunku Grafika. W latach 2011-2018 adiunkt w Zakładzie Kultury Wizualnej Instytutu Nauk o Kulturze UMCS w Lublinie, w okresie 2020-2021 kierownik Centrum Kultury Uniwersytetu Łódzkiego. Współpracuje z fundacjami jako koordynatorka edukacji w kulturze. Autorka publikacji z zakresu filmu i mediów. Promotorka prac dyplomowych.
Prowadzi zajęcia na kierunkach kulturoznawczych, artystycznych, filologicznych, pedagogicznych na studiach I i II stopnia, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz Uniwersytetu Trzeciego Wieku, z zakresu: filmu, fotografii, mediów, kultury wizualnej, antropologii, kultury popularnej, promocji kultury.
Zainteresowania naukowe: antropologia obrazu, antropologiczna analiza dzieł filmowych, film polski, media i kultura wizualna.
Książki pod redakcją:
Teoria obrazu w naukach humanistycznych, red. Konrad Chmielecki, Beata Lisowska, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2015
Aspekty kultury współczesnej. Analizy i interpretacje wybranych zjawisk, red. Beata Lisowska, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2011
Wybrane artykuły:
Kultura w cyberprzestrzeni. Strategie promocji w nowych mediach, „Kultura i Historia" nr 33/2018
Od ludowego Glaukusa do cyfrowego Boruty. Metamorfozy postaci demonicznych w popularnej kulturze wizualnej, "Kultura i Historia" nr 32/2017
Cinema and Anthropology. Film as a Source of Knowledge [w:] Art, ethics, rovocation, eds. I. Penier, A. Suwalska-Kołecka, Peter Lang 2016
Wędrować, powracać… Symbolika drogi w twórczości filmowej Andrieja Zwiagincewa [w:] Obrazy drogi w literaturze i sztuce, red. J. Adamowski, K. Smyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, Lublin 2012
Oczekiwanie na nieuchronne. Organizacja czasu teraźniejszego w filmie „Pętla” Wojciecha Jerzego Hasa i „Uniesie nas wiatr” Abassa Kiarostamiego [w:] Filmowe ogrody Wojciecha Jerzego Hasa, red. M. Jakubowska, K. Żyto, A. M. Zarychta, Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, Łódź 2011
Czasoprzestrzeń utopii. Konstrukcje społeczne w filmie nurtu kina popularnego – „Osada” Manoja Nighta Shyamalana [w:] Kultura popularna w społeczeństwie współczesnym. Teoria i rzeczywistość, red. Jarema Drozdowicz, Maciej Bernasiewicz, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010
Docenić chwilę. Idea przemiany w filmie „Uniesie nas wiatr” Abbasa Kiarostamiego [w:] Idea przemiany 2. Zagadnienia literatury, kultury, języka i edukacji, pod red. Piotra Fasta i Magdaleny Duś, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, Częstochowa 2008
Tajemnica wiary i ofiary. „Powrót” Andrieja Zwiagincewa [w:] Nowa audiowizualność - nowy paradygmat kultury?, red. Eugeniusz Wilk, Iwona Kolasinska-Pasterczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008
Uczta w holenderskiej restauracji. Film „Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek” Petera Greenawaya [w:] Miejsca biesiadne. Co o nich opowiada antropolog? Łódzkie Studia Etnograficzne, tom XLVI Polskie Towarzystwo Ludoznawcze, Łódź 2007
Antropologia dla filmu, film dla antropologii. Uwagi o interpretacji [w:] Między słowem a obrazem, red. M. Jakubowska, T. Kłys, B. Stolarska, Kraków 2005
Urok nieaktualności. Ikonosfera malowanych reklam ściennych, „Kultura Współczesna” nr 3-4, 2002
Dehumanizacja ciała w filmach Davida Cronenberga, „Ha!art” nr 2-3, 2002
Podróże pozorne. Jim Jarmusch wobec mitu wędrówki, [w:] Na rubieżach ponowoczesności. Szkice o filmie współczesnym, red. nauk. E. Nurczyńska-Fidelska, Kraków 2000
Z wykształcenia jestem historykiem sztuki. Od wielu lat zajmuję się zagadnieniami sztuki i kultury współczesnej, związków sztuki i reklamy, promocji kultury oraz marketingu w turystyce. Pracowałam w firmie konserwatorskiej, gdzie przygotowywałam dokumentacje i ekspertyzy oraz wydawnictwie naukowym. Byłam również kuratorem w Dziale fotografii i sztuk wizualnych w Muzeum Sztuki w Łodzi. Przygotowywałam wystawy, ekspozycje i wykłady, realizowane w muzeum, jak i zagranicznych instytucjach kultury. Praca zawodowa pozwoliła mi zwiedzić kraje Europy, ale również Azję. Szczególnie Japonia jest moją wielką fascynacją, w obszarze sztuki, kultury i literatury. Interesuje mnie również Łódź, jestem przewodnikiem miejskim i chętnie oprowadzam wycieczki, szczególnie skierowane do seniorów i młodzieży. W obszarze moich zainteresowań jest również historia ubioru i moda.
A po pracy zajmuję się rękodziełem i szyciem, bo szyć każdy może, jak głosi tytuł mojego bloga na FB.
Członek zespołu Cool Kids Of Death (sampler, gitara elektryczna, nagrania, mix). Polski producent muzyczny, muzyk, inżynier dźwięku. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV. Autor muzyki i udźwiękowienia do filmów oraz reklam. Autor wielu nagrań, miksów oraz masteringów. Od 2011 r. współzałożyciel ośrodka muzycznego „Bajkonur” w Łodzi, zawierającego salę do prób, scenę oraz studio muzyczne nagrodzonym w 2012 nagrodą Punkt dla Łodzi.
Obecnie prowadzi autorskie studio nagrań Soyuz Studio.
Absolwentka Politechniki Łódzkiej, ukończyła także studia podyplomowe z Zaawansowanych aplikacji multimedialnych i ich zastosowania. Od wielu lat pracuje na stanowiskach wykładowcy akademickiego i nauczyciela przedmiotów zawodowych w Technikum informatycznym. Autorka programów nauczania dla zawodu technik informatyk oraz wielu artykułów i skryptów:
1. M. Makara „Bądź bezpieczny w sieci” – Dzień Bezpiecznego Internetu w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Łodzi –Przegląd edukacyjny 2/129 – kwiecień-czerwiec 2023, Łódź
3. M. Makara „Praktyki zawodowe w Hiszpanii uczniów” - KATALOG DOBRYCH PRAKTYK W EDUKACJI, s. 26-37, nr 39/2022, Łódź
4. M. Makara „Nauczyciele doskonalą się w Grenadzie” – Przegląd edukacyjny - pismo nauczycieli 09-12.2021, Łódź
5. Makara M., Systemy informatyczne w zarządzaniu, skrypt, PUW, Łódź 2020.
6. Program nauczania dla zawodu Technik programista, ZST-I w Łodzi, 2020
7. Program nauczania dla zawodu Technik informatyk - INF.03 Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych, ZST-I w Łodzi, 2020
8. Makara M., Koludo – Durkiewicz K., Krawczak P.- Program nauczania kwalifikacyjnego kursu zawodowego w zakresie kwalifikacji E.14. Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami, wyodrębnionej w zawodach: 351203 Technik informatyk, Łódź 2017
9. Makara M., Podstawy przetwarzania tekstu, skrypt, PUW, Łódź 2016.
10. Makara M., Obsługa arkusza kalkulacyjnego, skrypt, PUW, Łódź 2016.
11. Makara M., Prezentacje multimedialne , skrypt, PUW, Łódź 2016.
12. Makara M., Obsługa Internetu, skrypt, PUW, Łódź 2016.
Jest również szkoleniowcem, liderem, egzaminatorem i ekspertem w wielu projektach edukacyjnych.
Zainteresowania naukowe:
- Grafika komputerowa i multimedia
- Projektowanie stron internetowych
- Zarządzanie projektami
Bierze czynny udział w realizacji projektów międzynarodowych (PO WER i Erasmus + ), ma duże doświadczenie w aplikowaniu wniosków do UE. Brała udział w wielu wyjazdach i szkoleniach realizowanych, ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+. Prywatnie uwielbia podróże.
Adwokat Izby Adwokackiej w Łodzi i mediator. Ukończyła Wydział Praw i Administracji na Uniwersytecie Łódzkim oraz studia podyplomowe Prawo Unii Europejskiej, gdzie obroniła pracę: „Funkcje znaku towarowego w orzecznictwie ETS”). Ukończyła także studia podyplomowe „Mediacja gospodarcza z elementami wiedzy pozaprawnej” na Uniwersytecie Łódzkim.
Od 2012 r. wpisana na listę adwokatów Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, od października 2021 r. ORA w Łodzi. Od 2015 r. jest mediatorem Centrum Mediacyjnego przy Naczelnej Radzie Adwokackiej, a od 2019 r. jest Członkiem Rady Konsultacyjnej Centrum Mediacji przy NRA. Pełni również funkcję stałego mediatora z listy Sądu Okręgowego w Warszawie, Sądu Okręgowego Warszawa-Praga i Sądu Okręgowego w Łodzi.
Specjalizuje się w sporach cywilnych, prawie gospodarczym z uwzględnieniem procesów budowlanych (obsługa developerów), własności intelektualnej (znaki towarowe, prawo autorskie) jak również w sprawach rodzinnych i spadkowych.
Adwokat, mediator, członkini Okręgowej Rady Adwokackiej w Łodzi i zespołu prasowego przy Naczelnej Radzie Adwokackiej, przewodnicząca Komisji Mediów i Komunikacji Społecznej przy ORA w Łodzi, członkini Komisji Kultury, Sportu i Integracji Zawodowej oraz Komisji ds. Wizerunku ORA w Łodzi. Absolwentka WPiA w Łodzi, a także Westfalskiego Uniwersytetu Wilhelma w Münster (studia L. LM.). W 2019 r. ukończyła studia podyplomowe Prawo Własności Intelektualnej i Mediów na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w 2020 r. Prawo Nowych Technologii na PAN. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, mediów i reklamy. Prowadzi zajęcia dla aplikantów adwokackich Izby Adwokackiej w Łodzi. Od 2011 r. pełni funkcję Redaktor Naczelnej „Kroniki” – Pisma Izby Adwokackiej w Łodzi.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Aktywna uczestniczka międzynarodowych oraz ogólnopolskich konferencji naukowych. Autorka licznych publikacji i raportów z zakresu polityki społecznej, rynku pracy, problemów pokoleń w życiu społecznym i innych. W pracy naukowej zajmuje się problematyką rynku pracy, różnorodności na rynku pracy i aktywizacji zawodowej. Publikuje w czasopismach branżowych oraz popularyzatorskich. Jej komentarze gospodarcze oraz społeczne ukazywały się na pierwszych stronach ogólnopolskich tytułów oraz poczytnych portali. Słuchaczka Uniwersytetu Moskiewskiego oraz Uniwersytetu Linköping w Szwecji.
Odznaczona medalem UNIVERSITAS LODZIENSIS ALUMNO LAUDE DIGNISSIMO Uniwersytetu Łódzkiego. Wiceprezes Obserwatorium Ekonomiczno-Społecznego.
Właściciel Agencji Artystyczno-Reklamowej „ART-MIX", praktyk z wieloletnim doświadczeniem w zakresie działalności związanej z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych, działalnością postprodukcyjną związaną z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi, w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych, produkcją wydarzeń artystycznych.
W latach 2015–2022 była studentką studiów doktoranckich na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego w zakresie literaturoznawstwa. Jej dorobek naukowy z racji na ten fakt oraz na zdobyte tytuły zawodowe z kulturoznawstwa mieści się w dyscyplinach naukowych literaturoznawstwo oraz nauki o kulturze i religii. Wykładowczyni twórczego pisania na kierunku filologia polska oraz koordynatorka ds. jakości kształcenia zdalnego AHE.
1. Śmierć krytyka. Kultura uczestnictwa a przemiany krytyki XX i XXI wieku, red. A. Górska, E. Janiak, K. Jędrasiak, Łódź 2022.
2. Jak wyrazić siebie w języku? Przypadek szalonej Ofelii, [w:] Być w mniejszości. Być mniejszością, red. T. Kaczmarek, J. Raźny, Łódź 2019, s. 15–22.
3. Kim (według feministek) jest Antygona?, „Dyskurs” 2019, nr 27.
4. Problemy z tożsamością, czyli o recepcji „Zapisanego na ciele” Jeanette Winterson, „Dyskurs” 2019, nr 28.
5. „Absolutna amnezja” Izabeli Filipiak jako przykład powieści lesbijskiej, „Prace Literaturoznawcze” 2018, nr 6.
6. Feministyczne gry z autobiografią, „Dyskurs” 2018, nr 25.
7. „Inhabit” Janine Antoni jako metafora kobiecej twórczości, „Dyskurs” 2018, nr 26.
8. „Arachnologie” Nancy K. Miller jako literackie ucieleśnienie teorii, [w:] Artyst(k)a: obecność i tożsamość, red. M. Popiel, K. Węgrzyn, M. Kuster, Kraków 2018.
9. Jeszcze krytyka czy już hejterstwo, czyli kilka słów o recepcji pisarstwa kobiecego, [w:] Hejterstwo. Nowa praktyka kulturowa? Geneza, przypadki, diagnozy, red. J. Dynkowska, N. Lemann, M. Wróblewski, A. Zatora, Łódź 2017, s. 119–130.
10. III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Pytania o Inność – Inny w moich oczach, Ja w oczach Innego” (Cieszyn, 21.02.2017), udział z referatem: Lesbijka jako Inny/a.
Konsultant Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, w której zajmuje się m.in. rynkami Chin i Indii. Współpracownik Instytutu Studiów Azjatyckich i Globalnych im. Michała Boyma. Absolwent stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim (mgr.) oraz na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego (lic.), na którym dwukrotnie uzyskał stypendium rektora za wyniki w nauce. Uczestniczył w wymianie akademickiej na University of Malta. Zainteresowany sytuacją polityczno-gospodarczą w regionie Indo-Pacyfiku oraz politykami klimatycznymi. Jego wywiady i artykuły publicystyczne ukazały się m.in. w Forbes, WNP.PL, Teologii Politycznej, Krytyce Politycznej, Nowej Konfederacji, Układzie Sił.”
Absolwent wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (2008-2013). Od 2019 roku pracownik PWSFtviT w roli akompaniatora oraz kierownika muzycznego. Tworzy muzykę do spektakli teatralnych, projektów multimedialnych i reklamowych. Współpracował jako kompozytor z Teatrem Nowym im. K. Dejmka w Łodzi, Teatrem Powszechnym w Łodzi oraz poznańskim Studiem Aktorskim STA. Uczestnik finałowego etapu konkursu Instant Composition Contest w ramach festiwalu Transatlantyk (2019). Konsultant Muzyczny podczas kręcenia amerykańsko-polskiego filmu I will find you (Martha Coolidge, 2019). Na płaszczyźnie muzyki popularnej był członkiem łódzkiej grupy Sjón, z którą m. in. odbył trasę koncertową po Wielkiej Brytanii wraz z zespołem Myslovitz (2012). Współpracuje z Wojciechem Kościelniakiem w ramach spektakli dyplomowych w Szkole Filmowej. Tworzy i pracuje na stałe Łodzi.
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Lektorka języka angielskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu angielskiego na różnych poziomach i w różnych grupach wiekowych. Tłumaczka i egzaminatorka TELC, lektorka języka obcego metodą e-learningową.
Na AHE prowadzi zajęcia z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego.
Graphic Designer | Game Graphic Designer | Illustrator
PORTFOLIO: michalnowakdesigner.carbonmade.com
mgr filologii polskiej, zarządzania. Dyrektor Kreatywna w Innowacyjnym Ośrodku Turystyki Edukacyjnej i Biznesowej „Energosfera". Kierownik w Miejskiej Strefie Kultury w Łodzi, była Dyrektor Bałuckiego Ośrodka Kultury w Łodzi, Dyrektor Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych, Pałacu Młodzieży im. J.Tuwima, Dyrektor Generalny Bestom Dentonet Sp.
z o.o., wiceprezes Stowarzyszenia Edukacyjno Kulturalnego Venae Artis, Prezes Fundacji Madame Chromatique, ekspert MEN , trener, metodyk.
Obecnie wykładowca AHE w Łodzi, wokalistka Łódzkiego Teatru Piosenki. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania projektami (PRINCE 2). Aktywnie działa na rzecz kultury i edukacji a także na rzecz dzieci, młodzieży i osób starszych. Często bierze udział w akcjach charytatywnych i kampaniach społecznych. Organizatorka Festiwalu Łódź Miastem Kobiet, konkursu Łódź Miastem Talentów. Nagrodzona za pracę zawodową medalem: Zasłużony dla Kultury Polskiej oraz medalem KEN, Nagrodą Prezydenta Miasta Łodzi. Otrzymała wyróżnienie w konkursie Akcja Akacja, zajęła II miejsce w ogólnopolskim konkursie Kobieta Spełniona, została wyróżniona w ogólnopolskim konkursie na osobowość roku Silva Virium. Za pracę na rzecz dzieci i młodzieży uhonorowana wyjątkowym, przyznawanym przez Kapitułę Dziecięcą Medalem Serce Dziecku.
Autorka publikacji branżowych, felietonów, współautorka książek: M do 2 oraz Srebrne tabu i Jak nie teraz to kiedy.
Przeprowadziła ponad 1000 godzin szkoleń, wykładów otwartych, prelekcji i warsztatów (w tym wiele autorskich).
Szkoliła wyższe kadry menadżerskie oraz pracowników niższego szczebla różnych branż. Specjalizuje się w tematyce związanej z umiejętnościami miękkimi, komunikacji, motywacji, radzeniem sobie w sytuacjach trudnych, badaniem własnego potencjału, zarządzania zespołem, budowania marki, zarządzaniem talentem i wiekiem w całym kraju. Od kilku lat specjalizuje się w edukacji kulturalnej, edukacji seniorów i działaniach międzypokoleniowych.
W 2021 r. otrzymała Srebrny Medal Za Długoletnią Służbę przyznany postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, na wniosek Ministra Edukacji i Nauki za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej w służbie Państwa oraz Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie upowszechniania kultury.
Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu. Kompozytor wielu filmów, programów TV, spektakli TV, reklam. Właścicielka Agencji Reklamowej UNISONO.
Dorobek artystyczny:
- 1989 – Uczestnictwo w Międzynarodowym Seminarium Interpretacyjnym w zakresie niemieckiej liryki instrumentalnej
- 1989 – Laureatka II Nagrody X Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Kameralnej
- 1992 - BAJKI SAMOGRAJKI (Ryszard Żuromski ) Warszawa, Teatr Komedia -muzyka
- 1992 - WAKACJE W MIEŚCIE (Ludwik Kronic) Film animowany dla TV -muzyka 1993 - BUJANIE W OBŁOKACH w CO SIĘ KOMU ŚNI? (Marek Skrobecki)- muzyka 1993 - ŚPIJ BOHATERZE (Sławomir Koehler), Film dokumentalny - muzyka 1994 - OPOWIEŚĆ O PIERZASTYM WĘŻU. MIT MEKSYKAŃSKI w NAUKA I LEGENDA – muzyka
- 1995 - OPOWIEŚĆ O THORZE I OLBRZYMACH. MIT GERMAŃSKI w NAUKA I LEGENDA - muzyka, reż Andrzej Piliczewski
- 1996 - KRATKA Wykonanie muzyki, Film fabularny, Reżyseria: Paweł Łoziński
- 1996 - NOTATNIK PRZYRODNICZY - 26 odcinków, serial animowany otrzymał nagrodę Srebrne Koziołki oraz wyróżnienie Jury Dziecięcego na Festiwalu Filmów dla Dzieci - Poznań 1996, a jeden z pierwszych odcinków pt. "Dlaczego słowik nie śpiewa?" - otrzymał nagrodę na Festiwalu Filmów Ekologicznych EKOFILM w Ostrawie - muzyka
- 1997 - DYNASTIA MIZIOŁKÓW (Ireneusz Czesny) - muzyka, Serial animowany 1997 - DRUGA MŁODOŚĆ CZWORORĘCZNYCH. RZECZ O EDMUNDZIE NIZIURSKIM (Ryszard Maciej Nyczka) Film dokumentalny – muzyka 1997 – 1999 - POŁUDNIK 19 dla II programu TVP S.A 52 odcinki – kierownictwo produkcji, muzyka
- 2000 – 2002 WYPRAWA Z AZYMUTEM (Piotr Stefaniak) 10 odcinków dla Telewizji Edukacyjnej – kierownictwo produkcji, muzyka
- 2000 - MIASTO POWIAT AMERYKA (Tadeusz Śmiarowski) Film dokumentalny - współpraca oraz opracowanie muzyczne
- 2000-2003 - ZOOLOGICZNY SKLEP MAGICZNY (Mikołaj Haremski) – muzyka i kierownictwo produkcji, dabing , piosenki
- 2001 – ŻÓŁTODZIOBY (Mikołaj Haremski), Spektakl telewizyjny - muzyka
- 2003 - JAŚ I MAŁGOSIA balet - muzyka
- 2004 - TAJEMNICA KWIATU PAPROCI (Tadeusz Wilkosz) - muzyka i piosenki 2006 - INLAND EMPIRE (David Lynch) film fabularny - Casting (reżyseria obsady) w Polsce
- 2005 – BRZYDKIE KACZĄTKO balet - muzyka
Wykładowca na kierunku kulturoznawstwo, specjalność produkcja i realizacja muzyki, nauczyciel gry na perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Sieradzu. Ukończył Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie dr. hab. Piotra Biskupskiego. Posiada ogromne doświadczenie sceniczne, występował na scenach teatrów i filharmonii. Grał w Big Bandzie (m.in. z Michałem Urbaniakiem), uprawiał rozmaite style muzyczne, takie jak rock and roll, country, jazz, heavy metal, muzyka religijna, barokowa, sakralna i wiele innych. Jest multiinstrumentalistą. Zajmuje się kompozycją i aranżacją. Prowadzi kanał na YouTubie Overdrive Fun Studio, gdzie bawi się muzyką, grając na wielu instrumentach covery oraz własne aranżacje utworów. Na specjalności produkcja i realizacja muzyki prowadzi przedmioty: jam session, zespół kameralny, świadomość rytmiczna, aranżacja live.
https://www.youtube.com/watch?v=wigvsvb0MTE
kompozytor, aranżer, dźwiękowiec, muzyk, pedagog
Kompozytor, aranżer, muzyk, multiinstrumentalista, specjalista ds. edycji nut Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i pedagog. Ukończył studia na Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Podyplomowe Studia Managerskie dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2016-2019 studiował również na Wydziale Jazzu łódzkiej Akademii Muzycznej.
Od 2010 jest muzykiem orkiestrowym Teatru Wielkiego w Łodzi (Opera), a od 2019 roku aranżuje dla Big Bandu Teatru Muzycznego w Łodzi. Współpracował z artystami z całego świata jako muzyk, kompozytor i aranżer. Dokonał też wielu nagrań telewizyjnych i studyjnych, aranżacji oraz ma na swoim koncie ogromną ilość występów na żywo.
Tworzy muzykę do filmów, gier i do zastosowań komercyjnych. Nie zamyka się w żadnym
Konkretnym stylu muzycznym a jego twórczość obfituje w muzykę orkiestrową, big bandową oraz na składy kameralne. Naucza też w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Zduńskiej Woli.
Współpracował m.in. z:
HEY i Katarzyna Nosowska, Monika Brodka, Stanisław Soyka, Marek Dyjak, Natalia Przybysz (SISTARS ), „Męskie Granie 2013” (Browar Żywiec), Orkiestra Chucka Mangione, Orkiestra Młodzieżowa RIAS Berlin, Samokhin Band, Akademia Muzyczna w Łodzi Big Band, Płock Orkiestra Symfoniczna, Emitels Brass, TrombonanS Quartet, ZOO Caffe, Brass Band „Street Brass”, Teatr Nowy w Łodzi, Teatr Arlekin w Łodzi- „TrotuArt 2011”, Wojciech Lemański
(kompozytor muzyki filmowej), Zespół Muzyki Dawnej PROAVITUS, Kumpel z Podwórka, RZK Sound, Polska Scena Muzyczna Jerzy Wolniak, Orkiestra Festiwalowa Jana Kiepury, Dreadsquad, Kasia Malenda, KAT Jazz Trio, Public Relations, Jan Konop Big Band, Hot&Sweet Jazz Band, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Ricky Lion, Joanna Dark, The Clezmer Band, Teatr Muzyczny w Łodzi Big Band, Teatr Wielki w Łodzi (Opera), Big Band Fabryka Wełny, Urwani z Wesela itd.
Filmografia IMDB
Absolwent kulturoznawstwa w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, ze specjalnością produkcja i realizacja muzyki.
Muzyk instrumentalista, wokalista, kompozytor, nauczyciel akademicki, producent i realizator nagrań. Od 2013 właściciel studia nagrań w Łodzi. Wokalista i gitarzysta w rockowym zespole Concrete Hills, z którym nagrał i wydał dwa albumy. W 2019 swoją premierę miał jego debiutancki, akustyczny album solowy z autorską muzyką stworzoną do wierszy Michała Sara. Miłośnik kina, książek, komiksów i koncertów z muzyką na żywo.