Wybierz miasto:

Uczelnia, która wyprzedza zmiany

Jak uczyć w czasach, kiedy wszystko tak szybko się zmienia? Jak dawać szanse studentom, aby mogli odnosić sukcesy? Przede wszystkim trzeba odejść od skostniałego, szablonowego myślenia o wydziałach, kierunkach i treściach kształcenia.

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi znalazła na to sposób. Cały czas zmienia i poprawia koncepcje kształcenia. Nie robi tego, jak wiele dużych uniwersytetów co kilka lat, ale wypracowała metodę, dzięki której co tydzień szukane są rozwiązania służące studentom.

 

Wymiana doświadczeń

W AHE w Łodzi co tydzień odbywają się kolegia rektorsko-dziekańskie. To tam powstają pomysły, w jaki sposób modyfikować programy kształcenia (wykaz przedmiotów, liczba godzin oraz forma realizacji, np. wykład, ćwiczenie, projekt, coaching), które już funkcjonują w uczelni i jak budować nowe, które pozwolą odnieść sukces przyszłym absolwentom. Biorą w nich udział rektorzy, dziekani wszystkich kierunków, partnerzy technologiczni AHE, ale także studenci. W dyskusji nad nowymi rozwiązaniami bardzo duża waga przykładana jest do kształcenia podmiotowego na każdym z kierunków prowadzonych przez uczelnię. Ponieważ ważne jest to, aby w czasie trwania studiów każdy student poznał swoje atuty i rozwinął je dzięki uczestniczeniu w zajęciach z technologii kreatywności.

 

Edukacja totalna

Wzięliśmy udział w takim kolegium. Koncepcję kształcenia prezentował adw. dr Mariusz Olężałek, dziekan kierunków prawo oraz administracja, a także prorektor ds. kształcenia. Pokazał, jak kształci na kierunku prawo. Potem rozpoczęła się dyskusja. Dziekani innych kierunków wskazywali, co jeszcze można byłoby udoskonalić na prawie, jakie zmiany wnieść do siatki zajęć. Dyskutowano między innymi o tym, jak dzięki większej liczbie godzin zajęć praktycznych z wystąpień publicznych lepiej przygotować przyszłego sędziego/adwokata do pracy w zawodzie. – Wymiana pomysłów i inne spojrzenie powodują, że każdy kierunek można rozwijać dużo szerzej niż wskazuje jego nazwa i tradycyjne podejście do kształcenia na nim mówi dr Joanna Paul-Kańska, dziekan kierunku psychologia.

 

Zmiana

Kolegia, jakie odbywają się w AHE, są unikalne w polskiej edukacji wyższej. Nigdzie nie jest tak, żeby co tydzień wszyscy dziekani, kierownicy projektów i studenci pochylali się nad koncepcją kształcenia. – To, że wiem, co dzieje się na każdym innym kierunku i to, że mogę najlepsze rozwiązania, pomysły wdrożyć na prowadzonym przeze mnie, jest bezcenne. Zyskują na tym moi studencitłumaczy dr Anna Fadecka, prodziekan dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Podczas kolegiów powstają unikalne rozwiązania, z których korzystają studenci Akademii.

 

Weryfikacja

Od lat na kolegiach nie tylko pracuje się nad nowymi rozwiązaniami, ale także sprawdzany jest efekt tych wdrożonych wcześniej. Dzięki temu, że uczelnia w ten systematyczny sposób funkcjonuje od dawna, może na bieżąco reagować na aktualne potrzeby i jeżeli zaistnieje taka potrzeba, elastycznie wprowadzać zmiany. Słucha także opinii studentów. – Mam przeświadczenie, że program kształcenia, który realizują moi studenci, wychodzi od nich. Dlatego między innymi w ramach zajęć przeprowadzamy symulacyjne rozprawy na prawdziwej sali sądowejmówi adw. dr Mariusz Olężałek, dziekan kierunków prawo oraz administracja.

W kolegiach bardzo dużą rolę odgrywają partnerzy technologiczni, to liderzy w swoich branżach. Mają oni wpływ na proces kształcenia, ale także dają naszym studentom dostęp do nowatorskich technologii. Jak podkreśla założyciel uczelni dr prof. AHE Makary Krzysztof Stasiak: – Powołałem te kolegia, aby co tydzień wszyscy niezależnie od kierunku, na którym uczą, pracowali nad programami kształcenia wszystkich pozostałych. By wymiana myśli powodowała, że student otrzymuje u nas pakiet kompletny: edukację akademicką, najlepsze zajęcia praktyczne i naszą nadwyżkę, czyli to, że uczymy, jak wygrywać dzięki nauce podmiotowości. Kiedy patrzę na zwiększającą się co roku liczbę studentów, to wiem, że się udało. Ale nie spoczywamy na laurach. W każdy poniedziałek pracujemy nad tym, żeby nasi studenci wygrywali i wiedzieli, jak wykorzystać swój potencjał.

 

AHE w Świdnicy

Filia w Świdnicy została otworzona we wrześniu 2016 roku. Stworzenie placówki było odpowiedzią na rosnące w regionie dolnośląskim zapotrzebowanie na specjalistów z wykształceniem technicznym.

Filia rekrutuje na studia inżynierskie na kierunku informatyka. Studenci mają do wyboru dwie specjalności: programowanie urządzeń mobilnych oraz sieci komputerowe. Specjalność programowanie urządzeń mobilnych została otworzona przy współpracy z partnerem technologicznym firmą RST Software Masters Świdnica. Zajęcia dydaktyczne prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę naukowo-dydaktyczną, która przekazuje studentom nie tylko wiedzę teoretyczną, ale dzieli się z nimi również doświadczeniem i umiejętnościami praktycznymi.

Uczelnia podejmuje liczne przedsięwzięcia mające na celu nawiązanie współpracy z przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi i jednostkami samorządowymi w celu ułatwiania studentom kontaktu z przyszłymi pracodawcami. Ofertę dydaktyczną uzupełniają studia podyplomowe.

Przygotowując ofertę edukacyjną dla regionu dolnośląskiego, postawiono na zawód przyszłości, który zapewni absolwentom pewną pracę. Inżynierskie studia informatyczne w Świdnicy to rozszerzony program zajęć, specjalności o wymiarze praktycznym, nowoczesne metody kształcenia. To również współpraca z lokalnymi firmami, w których studenci informatyki będą stawiać pierwsze kroki w zawodzie. Absolwent informatyki zdobywa wykształcenie wyższe, dyplom renomowanej uczelni oraz wysoko cenione na rynku pracy, umiejętności inżynierskie.

Z obecnych osiągnięć warto wymienić zmianę siedziby Filii, która mieści się teraz w nowym budynku, posiada salę laboratoryjno-komputerową, dziekanat i bibliotekę dostępną dla studentów. Budynek Filii zlokalizowany jest przy jednej z głównych ulic miasta. Zmiana siedziby została doceniona przez naszych dydaktyków, studentów oraz absolwentów.

Dzięki wspólnym wysiłkom oraz reklamie na eventach Świdnickich i w okolicznych miejscowościach możemy pochwalić się znacznym przyrostem w rekrutacji. Filia otrzymała certyfikat firmy godnej zaufania w roku 2022. Została także nominowana do plebiscytu edukacyjnego „Gazety Wrocławskiej”, w którym wybierana jest Uczelnia Roku – zajęła 4 miejsce. Na wzmiankę zasługuje też nominacja dr inż. Andrzeja Dyszewskiego we wspomnianym plebiscycie na Akademickiego Nauczyciela Roku, w którym zajął 1. miejsce.

Dzięki zaangażowaniu dyrektora filii dr inż. Andrzeja Dyszewskiego podpisane zostało porozumienie z nowymi partnerami technologicznym – firmą AJ Maker oraz Polskim Instytutem Eko Energii sp. z o.o. Dzięki podjętym inicjatywom współpracy Filia może lepiej dostosować program kształcenia do potrzeb i wymagań rynku pracy. Umowa o współpracy została zawarta również z Urzędem Miasta i z Gminą Pieszyce.

 

AHE od blisko 20 lat w Jaśle

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi zaczęła swoją działalność w Jaśle w 2004 roku, początkowo jako Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny z siedzibą w Zespole Szkół nr 4 w Jaśle (popularny „Ekonomik”), kształcąc na dwóch kierunkach pedagogika oraz zarządzanie. Ciągły rozwój oraz bogata współpraca z lokalnymi partnerami technologicznymi przyczyniły się to tego, że w 2013 roku Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny został przekształcony w Wydział Zamiejscowy, a następnie w Filię AHE w Jaśle. W tym okresie rosło jej znaczenie jako ważnej instytucji edukacyjnej w regionie.

Wsłuchując się w głosy studentów oraz w zapotrzebowanie lokalnego rynku pracy Filia AHE w Jaśle nieustannie poszerza swoją ofertę, uzyskując uprawnienia do kształcenia na nowych kierunkach studiów. Początkowo były to kierunki pedagogika oraz politologia, do których w roku 2019 dołączyła również administracja. Aktualnie Filia w Jaśle posiada uprawnienia do kształcenia na kierunkach: administracja (studia licencjackie i magisterskie), pedagogika (studia licencjackie i magisterskie) oraz politologia (studia licencjackie).

Filia posiada także szeroką ofertę studiów podyplomowych, również w formie zdalnej (on-line). Współpracując z interesariuszami zewnętrznymi, Filia w Jaśle pragnie przygotować studentów do włączania się w życie społeczności lokalnej. Dlatego też należy podkreślić, że kształcenie w Filii w Jaśle opiera się na połączeniu zdobywania wiedzy i umiejętności z uzyskiwaniem szerokich kompetencji społecznych i doświadczeń praktycznych. Gwarancją tego jest rozwinięta współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym, organizacjami pozarządowymi i jednostkami samorządowymi. W tym obszarze od wielu lat w Filii działają Rady Ekspertów, powołane do każdego z prowadzonych kierunków. Dzięki zajęciom prowadzonym przez doświadczoną kadrę studenci uzyskują praktyczną wiedzę, którą w przyszłości mogą wykorzystać w pracy zawodowej, przeobrażając się w ludzi kreatywnych, innowacyjnych, nastawionych na sukces zawodowy i osobisty.

Studenci Filii AHE w Jaśle mają szerokie możliwości rozwijania swoich zainteresowań naukowych i profesjonalnych m.in. dzięki funkcjonującym w Filii kołom naukowym. W roku 2017 z inicjatywy studentów w Filii powstały dwa koła naukowe: „Kreatywni Pedagodzy" oraz „Ad Rem".

Warto wspomnieć, że Filia cyklicznie organizuje Ogólnopolskie Konferencje Naukowe, które przyciągają wielu specjalistów i naukowców różnych dziedzin z całego kraju i nie tylko, a efekty tych prac są wydawane w publikacjach pokonferencyjnych.

Tematy dotychczasowych konferencji:

  1. Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Dzieci i młodzież w obliczu zagrożenia patologiami społecznymi Wychowanie – Profilaktyka – Terapia" – 20.04.2013
  2. Konferencja naukowo-metodyczna „Dziecko zdolne w szkole – wspieranie uzdolnień uczniów najmłodszych" – 14.06.2014
  3. „Zdrowie psychiczne w szkole promującej zdrowie” – 26.11.2019
  4. III Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kontekście edukacji zdrowotnej” – 06.04.2019
  5. „Integralny model zdrowia w szkole promującej zdrowie” – 25.10.2018
  6. „Samorząd terytorialny – dorobek i perspektywy" – 26.05.2018
  7. „Metodyka Kreatywności w Edukacji – Certyfikowana Konferencja Metodyczna” – 11.05.2017
  8. „Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole”

Od początku funkcjonowania AHE w Jaśle dyplomy ukończenia studiów wyższych uzyskało już ponad 1000 absolwentów kierunków pedagogika, politologia i administracja. Poza tym ponad 300 słuchaczy ukończyło studia podyplomowe prowadzone w jasielskiej Filii. Liczby te świadczą o ogromnym znaczeniu Filii AHE w Jaśle dla miasta i regionu jasielskiego.

 

Kreatywna historia Trzcianki pisze się od 17 lat

Filia w Trzciance została utworzona 1 października 2013 roku na podstawie decyzji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (decyzja nr DKN – ZNU – 6022.90.2013.2.IZ). Jednak działalność edukacyjną zaczęła prowadzić w Trzciance znacznie wcześniej, bo od 2006 roku. Wówczas funkcjonowała jako Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny, następnie Wydział Zamiejscowy Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Powołanie Filii do życia stało się jednym z elementów strategii rozwoju Akademii oraz było odpowiedzią na niesłabnące w regionie zainteresowanie młodych ludzi zdobywaniem wyższego wykształcenia. Filia nasza jest jedną z ważniejszych instytucji edukacyjnych w okolicy, jedyną szkołą wyższą w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim.

 

Trochę bardziej klasycznie, choć autorsko: pedagogika

Kierunek, w którym specjalizuje się nasza Filia to pedagogika. Na studiach pierwszego stopnia można wybrać spośród czterech specjalności: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z resocjalizacją, terapia pedagogiczna z arteterapią, doradztwo zawodowe i personalne oraz pedagogika medialna z elementami programowania. Studia mają charakter niestacjonarny – zaoczny, trwają 3 lata i – co ciekawe nauka odbywa się w formacie 50 na 50, czyli połowa zajęć to bezpośrednie spotkania z wykładowcami w czasie weekendowych zjazdów, zaś druga połowa odbywa się przez dedykowaną platformę internetową. W sposób hybrydowa filia działa już od kilku lat. Studenci mają większą elastyczność, jeżeli chodzi o czas, w którym się uczą – są w dużo mniejszym zakresie zobligowani terminami zajęć. Materiał mogą studiować w wygodnym dla siebie miejscu i czasie. Platforma Zdalnego Nauczania jest elementem Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego – uczelnia rozwija ją od 21 lat. Studentom daje możliwość bezpośredniego, jak i pośredniego kontaktu z wykładowcą poprzez webinary, forum czy możliwość przesyłania informacji w różnych formach.

Zajęcia i wykłady prowadzone są przez wysoce wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną, posiadającą w swoim dorobku osiągnięcia akademickie (publikacje, prace naukowo-badawcze, udział w konferencjach naukowych). Studia kończą się uzyskaniem tytułu licencjata pedagogiki. Nauka na pedagogice w Filii ma także wymiar praktyczny. I to solidny, ponieważ student w czasie pięciu semestrów ma do zrealizowania 780 godzin praktyk.

Filia posiada także bogatą i ciekawą ofertę studiów podyplomowych zarówno stacjonarnych, jak i studiów on-line. Wśród wielu kierunków studiów podyplomowych można znaleźć neurodydaktykę z elementami mentoringu i tutoringu. Wiedza o tym, jak działa ludzki mózg w ostatnich dekadach, znacząco się rozwinęła. Twórcy kierunku postawili pytania: „Czy szkoła pomaga uczniowi prawidłowo rozwijać pracę mózgu?” czy „Dlaczego uczniowie tracą motywację do nauki?”. Odpowiedzią ma być właśnie neurodydaktyka – nie tylko w pracy w szkole, ale także w pozaszkolnych formach nauki czy w opiece nad dziećmi.

Pozostałe kierunki studiów podyplomowych to m.in. nauczanie programowania, programowanie i bazy danych, metodyka i metodologia pracy socjalnej, myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu, specjalista edukacji zdalnej i hybrydowej, terapia i wspieranie rozwoju osób z autyzmem oraz z zespołem Aspergera.

Absolwenci Filii mają możliwość podjęcia nauki na studiach II stopnia prowadzonych on-line na Platformie Zdalnego Nauczania Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. E-learning daje możliwość zdobywania wiedzy każdemu, kto ma dostęp do komputera podłączonego do sieci. Po zalogowaniu student może korzystać z biblioteki cyfrowej, podręczników, zbiorów zadań i multimedialnych ćwiczeń.

Poprzez ścisłą współpracę z interesariuszami zewnętrznymi m.in. Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii w Białej, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Trzciance, Pracownią Edukacyjną Danuty Kitowskiej, Centrum Integracji Społecznej Trzciance i w Wieleniu oraz lokalnymi szkołami i placówkami edukacyjnymi Filia w Trzciance przygotowuje studentów do włączenia się w życie społeczności lokalnej na stałe, bez konieczności wyjazdu do większych metropolii bądź za granicę.

 

Najbardziej kreatywni studenci na świecie

Pracownicy firmy dokładają wszelkich starań, by czas w niej spędzany dla wszystkich studentów najbardziej twórczym okresem życia. Wspomagają talenty swoich studentów i ich kreatywność, by uczyć ich samodzielności oraz radzenia sobie na coraz bardziej wymagającym i trudnym rynku pracy. Wspierają wszystkie ciekawe pomysły.

Każdego roku coraz większy nacisk jest kładziony na indywidualny rozwój człowieka. Pan Prezydent uczelni powiedział, że zgodnie z misją Akademii nie tyle przygotowujemy studenta do wejścia na rynek pracy, ile on, wchodząc na rynek pracy, może go wzbogacić. To oznacza, że kiedy kończy uczelnię, dzięki metodom pracy – warsztatom, ćwiczeniom, metodzie projektowej – i liczbie godzin praktyk jest świetnie przygotowany do pracy. To jedno. Druga płaszczyzna – to, co nas wyróżnia, to tak zwana „Technologia Kreatywności”. Zakłada ona, że każdy człowiek wraz z indywidualnym rozwojem, rozwija się także w aspekcie twórczym. Ma możliwość wytworzyć coś nowego. Bo o tyle mamy możliwość zmiany i postępu, o ile tworzymy coś nowego. Nawet – a może właściwie szczególnie – jeżeli dotyczy to naszego najbliższego otoczenia.

 

Setki wydarzeń, konferencji, projektów

W Filii organizowanych jest wiele ciekawych inicjatyw społecznych, m.in. ogólnopolskie konferencje naukowe, które przyciągają pedagogów, psychologów, socjologów, filozofów, kulturoznawców z całego kraju. Studenci również sami inicjują i przygotowują konferencje w ramach prac w kołach naukowych, jak i w ramach zajęć realizowanych metodą projektową. Jedna z nich – „Kulturalna Trzcianka” – dotyczyła życia kulturalnego w mieście i regionie. Były też konferencje dotyczące coachingu, cykl szkoleń dotyczących rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci, kreatywności w arteterapii, konferencje profilaktyczne na temat bezpieczeństwa w sieci oraz przeciwdziałania zachowaniom niepożądanym dzieci i młodzieży, patologii i uzależnień dzieci i młodzieży i wiele, wiele innych.

W roku akademickim 2019/2020 do oferty edukacyjnej Filii została wprowadzona specjalność na kierunku pedagogika – pedagogika medialna z elementami programowania. Studenci, którzy w tym roku rozpoczynali edukację na w/w specjalności mieli szansę na darmową edukację, gdyż studia te finansowane były z Funduszy Europejskich Wiedza, Edukacja, Rozwój – projekt „Rozwój Wydziałów Zamiejscowych AHE w Łodzi”. Studiowanie na tej specjalności to szansa na wartościowy dyplom. Absolwenci doskonale poruszający się w świecie platform e-learningowych, znający metody skutecznego przekazu oraz tworzenia angażujących materiałów edukacyjnych mogą wykonywać pracę dla instytucji publicznych, prywatnych czy pracować na własny rachunek. Szkoły on-line, wirtualne jednostki administracyjne, platformy dokształcania nauczycieli coraz lepiej rozumieją możliwości tkwiące w nowoczesnej, wirtualnej edukacji i chętnie zatrudniają wyspecjalizowanych w niej pedagogów. Podobnie agencje reklamowe, interaktywne redakcje nowych mediów skupione wokół tematyki pedagogicznej również szukają takich specjalistów. Co ważne, absolwenci kierunku mają realne szanse na dołączenie do działów komunikacji wewnętrznej i szkoleń e-learningowych, obecnych dziś we wszystkich międzynarodowych korporacjach. Studia w Filii na specjalności pedagogika medialna z elementami programowania dają więc szerokie możliwości.

Swoją pomysłowością i zaangażowaniem studenci współtworzą atmosferę rozwoju, wzajemnej życzliwości i zadowolenia ze studiowania.

 

Od ponad 20 lat w Sieradzu

Filia Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Sieradzu istnieje od 2019 roku. Wcześniej funkcjonowała jako Wydział Zamiejscowy w Sieradzu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Jednakże już jako Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Sieradzu, działająca od 2002 roku, stanowiła i nadal stanowi najważniejszą instytucję edukacyjną w regionie. Filia w Sieradzu zaprasza na studia I stopnia na kierunku pedagogika i bezpieczeństwo wewnętrzne, które realizowane są w formie stacjonarnej, niestacjonarnej i on-line. Filia oferuje także studia podyplomowe. Obecnie kształci blisko 400 studentów z Polski oraz z zagranicy. Sieradzka Filia Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, dzięki wykwalifikowanej kadrze, doświadczeniu oraz współpracy z wieloma partnerami, zarówno lokalnymi, jak i z całego kraju, przygotowuje studentów do pracy m.in.: w służbach mundurowych, administracji publicznej, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, instytucjach oświatowych oraz tych, które podejmują działalność w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa.

Interdyscyplinarny model kształcenia, profil praktyczny studiów oraz nieustająca dbałość o łączenie procesu edukacyjnego z wyzwaniami społeczno-kulturowego otoczenia sprawiają, że absolwenci Filii z powodzeniem odnajdują się na współczesnym rynku pracy. Dużym atutem Filii jest aktywny Samorząd Studencki, który od lat organizuje akcje charytatywne, włącza się w obchody lokalnych uroczystości, współpracuje z innymi placówkami oraz z sukcesami uczestniczy w działalności naukowej Uczelni. Tradycją Filii są coroczne wigilie studenckie czy wizyty w 15. Brygadzie Wsparcia Dowodzenia w Sieradzu. Wszystkie te inicjatywy pozytywnie wpływają na integrację środowiska akademickiego oraz na ogólny wizerunek Uczelni.

Misja Filii w Sieradzu wpisuje się w ogólną misję Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi i nakierowana jest przede wszystkim na kształcenie dla przyszłości, które rozumiane jest jako:

  • dbałość o wysoką jakość kształcenia w oparciu o Europejskie Standardy Edukacyjne (wdrażanie nowoczesnych i efektywnych form kształcenia, wdrażanie i wykorzystywanie nowoczesnych technologii kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy, połączenie wiedzy teoretycznej z doskonaleniem umiejętności praktycznych),
  • prowadzenie badań naukowych odpowiadających współczesnym standardom oraz podnoszenie kwalifikacji kadry naukowej,
  • rozwój oferty kształcenia tak, aby jak najlepiej dopasować ją do potrzeb rynku pracy,
  • aktywne reagowanie na potrzeby i propozycje studentów oraz kadry naukowo-dydaktycznej,
  • przygotowanie absolwenta i kadry naukowo-dydaktycznej do zmieniających się warunków społeczno-ekonomicznych w środowisku lokalnym, ale także w kraju i na świecie,
  • wyposażenie studentów w dobrą znajomość języków obcych i kultur narodów,
  • aktywne uczestniczenie w życiu społecznym, naukowym i kulturalnym Sieradza i okolic.

Nieodłączny element kształcenia dla przyszłości stanowi kształcenie postaw i osobowości, które oznacza:

  • poszanowanie godności i podmiotowości innych ludzi,
  • uwrażliwienie na problemy społeczne regionu,
  • rozszerzanie zainteresowań,
  • stawianie czoła wyzwaniom,
  • świadome i aktywne członkostwo w społeczeństwie obywatelskim oraz informacyjnym.

Uczelnia organizuje konferencje naukowe, które przyciągają pedagogów, psychologów, socjologów, filozofów, teologów, historyków, prawników, ekonomistów, politologów, kulturoznawców z całego kraju. Efektem wspólnych debat oraz rozważań są publikacje pokonferencyjne wydawane przez Uczelnię.

Baza dydaktyczna Filii znajduje się w budynku przy ul. Mickiewicza 6 w Sieradzu. Studenci mają do dyspozycji przestronne sale dydaktyczne oraz parking.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj