Wybierz miasto:

Wykład

Zasady ogólne

1. Student jest zobowiązany do systematycznego uczestnictwa w zajęciach wykładowych. Ewentualne nieobecności studenta na wykładach nie zwalniają go z obowiązku przyswojenia materiału omawianego na zajęciach oraz wykonania pracy samokształceniowej zleconej na wykładzie.

2. Nauczyciel akademicki na pierwszych zajęciach w semestrze przedstawia studentom zakres materiału, który zostanie omówiony na zajęciach, przedstawia zagadnienia egzaminacyjne, literaturę, efekty kształcenia  dla wykładu oraz sposoby ich weryfikowania.

3. Podstawą uzyskania zaliczenia jest zdanie egzaminu końcowego z przedmiotu.

Ocena formująca

1. Oceny tej dokonuje się podczas dyskusji ze studentami, kolokwium czy rozwiązywania podczas zajęć danego problemu. Narzędzia te pozwalają na identyfikację okresowych osiągnięć jak i braków studenta w zakresie wiedzy, umiejętności czy kompetencji społecznych. Pozwalają także nauczycielowi akademickiemu na analizę stosowanych metod i ich relacji do osiągniętych efektów. Te metody mają na  celu pomagać osobie prowadzącej zajęcia  w doborze narzędzi  i treści za pomocą których osiągnie założone efekty kształcenia. Pozwalają efektywniej poprowadzić proces kształcenia.

2. Ocena formująca nie ma wpływu na ocenę końcową z przedmiotu. Efektem przeprowadzonej oceny formującej są prace studentów ocenione przez nauczyciela akademickiego wraz z opisową informacją zwrotna dla studenta. W przypadku, gdy ocena formująca dokonywana jest w trakcie dyskusji, nauczyciel akademicki sporządza z niej notatkę, w której zamieszcza informacje dotyczące zakresu dokonywania tej oceny, sposobu jej dokonania, rodzaju informacji zwrotnej udzielonej studentom, a także zmian jakie nauczyciel akademicki zamierza wprowadzić np. w stosowane przez siebie metody kształcenia czy treści kształcenia.

Ocena podsumowująca

Dla przedmiotów podstawowych i kierunkowych:

Wartość oceny:

  • Bardzo dobry – 95-100% prawidłowych odpowiedzi 91-100
  • Dobry plus - 91-94% prawidłowych odpowiedzi 86-90
  • Dobry - 81-90% prawidłowych odpowiedzi 76-85
  • Dostateczny plus - 71-80% prawidłowych odpowiedzi 71-75
  • Dostateczny - 60%-70% prawidłowych odpowiedzi
  • Niedostateczny – poniżej 60%

Egzamin odbywa się po semestrze w trakcie sesji egzaminacyjnej. Student ma prawo do czterokrotnego podejścia do egzaminu. Istnieje możliwość zorganizowania tzw. egzaminu w trybie zerowym, tego rodzaju egzamin odbywa się w terminie uzgodnionym ze studentami jeszcze w trakcie roku akademickiego ale po zakończeniu cyklu wykładów z przedmiotu. Egzamin nie może zostać przeprowadzony podczas trwania zajęć, a jedynie po ich zakończeniu. O terminach egzaminów każdorazowo powiadomić należy odpowiedni dziekanat, a także umieścić informacje o terminie oraz sali w której będzie się on odbywał w Wirtualnym Pokoju Studenta. Student, który nie zgłosi się na egzamin w ustalonym terminie traci go, jeśli jego nieobecność jest nieusprawiedliwiona.

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń do danego przedmiotu.

Ćwiczenia/Konwersatorium/Laboratorium

Zasady ogólne.

1. Student jest zobowiązany do aktywnego i systematycznego uczestniczenia w zajęciach. Ma prawo do jednokrotnej nieobecności. Każda kolejna nieobecność musi zostać usprawiedliwiona w ciągu 14 dni. Nieobecność na zajęciach nie zwalnia studenta z obowiązku przyswojenia omawianego materiału, wykonania prac realizowanych na zajęciach oraz wykonania określonej pracy samokształceniowej. Nieobecność na zajęciach nie zwalnia studenta z obowiązku osiągnięcia efektów kształcenia przypisanych do danych zajęć, a nauczyciela akademickiego ze sprawdzenia stopnia osiągnięcia przez studenta tych efektów.

2. . Nauczyciel akademicki na pierwszych zajęciach w semestrze przedstawia studentom zakres materiału, który zostanie omówiony na zajęciach, przedstawia zagadnienia egzaminacyjne, literaturę, efekty kształcenia oraz sposoby ich weryfikowania.

3. Podstawą zaliczenia jest wykonanie wszystkich prac zleconych przez nauczyciela akademickiego i uzyskanie  pozytywnej oceny za nie.

Zaliczenie

  1. Student realizuje na zajęciach zadania przygotowane przez nauczyciela akademickiego. Istnieje możliwość wykonania bądź dokończenia wykonania danego zadania poza czasem przeznaczonym na zajęcia. Nauczyciel akademicki zleca także pracę samokształceniową, która student wykonuje samodzielnie. Efekty tej pracy przedstawiane są nauczycielowi w określonym przez niego terminie i podlegają ocenie – w zależności od zadania może to być ocena formująca lub sumująca. Celem zadania może być także pogłębienie świadomości studenta w zakresie jego własnych kompetencji, zatem może ono także stanowić narzędzie oceny ipsatywnej.

Ocena formująca

1. Oceny tej dokonuje się na przykład podczas dyskusji ze studentami, kolokwium czy rozwiązywania podczas zajęć danego problemu. Narzędzia te pozwalają na identyfikację okresowych osiągnięć jak i braków studenta w zakresie wiedzy, umiejętności czy kompetencji społecznych. Pozwalają także nauczycielowi akademickiemu na analizę stosowanych metod i ich relacji do osiągniętych efektów. Te metody mają na  celu pomagać osobie prowadzącej zajęcia w doborze narzędzi i treści za pomocą których osiągnie założone efekty kształcenia. Pozwalają efektywniej poprowadzić proces kształcenia.

2. Ocena formująca nie ma wpływu na ocenę końcową z przedmiotu. Efektem przeprowadzonej oceny formującej są prace studentów ocenione przez nauczyciela akademickiego wraz z opisową informacją zwrotna dla studenta. W przypadku, gdy ocena formująca dokonywana jest w trakcie dyskusji, nauczyciel akademicki sporządza z niej notatkę, w której zamieszcza informacje dotyczące zakresu dokonywania tej oceny, sposobu jej dokonania, rodzaju informacji zwrotnej udzielonej studentom, a także zmian jakie nauczyciel akademicki zamierza wprowadzić np. w stosowane przez siebie metody kształcenia czy treści kształcenia.

Ocena podsumowująca

Wartość oceny:

  • Bardzo dobry – 95-100% prawidłowych odpowiedzi
  • Dobry plus - 85-95% prawidłowych odpowiedzi
  • Dobry - 75-85% prawidłowych odpowiedzi
  • Dostateczny plus - 65-75% prawidłowych odpowiedzi
  • Dostateczny- 51%-65% prawidłowych odpowiedzi

Ocena ipsatywna

Ocena ipsatywna jest rodzajem samooceny prowadzonej przez studenta. Jej celem jest przeniesienie odpowiedzialności za proces i efekty uczenia się z nauczyciela akademickiego na studenta. Ocena ipsatywna to samodzielne zdefiniowane przez studenta celów nauki, wybranie lub opracowanie własnej strategii uczenia się, programu działania oraz sposobów samooceny efektów tego procesu. Ocena ta wspomaga rozwijanie kluczowej umiejętności, jaką jest samodzielne uczenie się zdefiniowane w Zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r.

Stosowane narzędzie oceny ipsatywnej to ankieta wypełniana przez studenta, która jest omawiana na forum grupy z prowadzącym zajęcia. Wypełnione ankiety przechowywane są przez okres jednego roku akademickiego.

Ocena ipsatywna dokonana przez studenta nie jest elementem oceny podsumowującej z tego przedmiotu.

Warsztat

Zasady ogólne.

  1. Zajęcia warsztatowe mają charakter jedno lub dwudniowych kilku godzinnych spotkań. Obecność studenta na  całości zajęć warsztatowych jest warunkiem koniecznym, lecz niewystarczającym do uzyskania zaliczenia. W przypadku nieobecności studenta na warsztacie zgłasza się on w ciągu dwóch tygodni do prowadzącego warsztat w celu ustalenia innego terminu, bądź innej formy uzyskania zaliczenia.
  2. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, a także wykonanie pracy samokształceniowej zleconej przez prowadzącego/prowadzącą. Student uzyskuje z warsztatów zaliczenie bez oceny.

Zaliczenie.

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie prac wykonanych na zajęciach samodzielnie oraz podczas pracy grupowej. Głównym celem warsztatu jest rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych, a na ich sprawdzenie składają się obserwacja prowadzona przez trenera prowadzącego zajęcia, a także jakość wykonanych zadań.

Projekt

Zasady ogólne.

  1. Studenci zobowiązani są do aktywnego i systematycznego uczestnictwa w spotkaniach projektowych. Dwukrotna nieusprawiedliwiona nieobecność jest równoznaczna z niezaliczeniem przedmiotu. W celu usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach student przedstawia stosowne zaświadczenie prowadzącemu.
  2. Wykładowca jest zobowiązany do co najmniej 2 spotkań projektowych z całą grupą. Obecność studentów na wszystkich spotkaniach konsultacyjnych jest obowiązkowa.
  3. Studenci pracują pojedynczo lub w grupach. Wykładowca dokonuje wyboru kryteriów podziału sam ustala liczbę studentów w grupie projektowej, w skład której może wchodzić maksymalnie 5-6 osób.
  4. Zaleca się praktyczną realizację projektu, która może odbyć się także poza uczelnią. Forma realizacji projektu jest ustalana przez wykładowcę wspólnie ze studentami.
  5. Zaleca się, by na poziomie licencjackim wykładowca formułował problem, który ma rozwiązać student w ramach projektu i zadał go studentom (ewentualnie studenci wybierają spośród zaproponowanych przez wykładowcę  problemów). Na studiach magisterskich studenci samodzielnie formułują problemy, które rozwiązują realizując projekt.

 

Zawartość projektu

  1. W realizacji projektu student powinien wykazać się wiedzą i umiejętnościami praktycznymi z danego modułu.
  2. Projekt powinien zawierać:
    1. Część merytoryczna:
      • opis ogólny projektu
      • uzasadnienie wyboru tematu projektu
      • harmonogram działań
      • podział zadań w zespole i zakresy odpowiedzialności - w przypadku projektu grupowego
      • opis zakresu merytorycznego projektu wraz z wykazem wykorzystanych źródeł
      • analiza SWOT
      • kosztorys
    2. dokumentację realizacji projektu - wszelkie działania podejmowane przez studentów związane z realizacją projektu powinny zostać udokumentowane przez studentów i w nim zawarte
    3. ewaluację realizacji projektu

Zaliczenie przedmiotu.

1. Każdy student/zespół projektowy otrzyma tematy prac projektowych do samodzielnego wykonania. Warunkiem zaliczenia każdego projektu jest:

a.  przygotowanie projektu

b. zrealizowanie projektu

c. zebranie dokumentacji związanej z implementacją projektu

d. obrona projektu - student ma obowiązek obronić projekt przed grupą i prowadzącym lub przed grupą, prowadzącym i interesariuszami zewnętrznymi. Obrona projektu polega na przedstawieniu głównych założeń projektu oraz zaprezentowaniu produktów końcowych (opracowanych przez studentów efektów materialnych danego projektu).  Wszyscy studenci w grupie mają obowiązek zapoznania się (np. podczas konsultacji studenckich, spotkań studenckich, mejlowo lub wykorzystując Platformę Zdalnego Nauczania) ze wszystkimi wcześniejszymi etapami dochodzenia przez autora/autorów projektu do produktu końcowego [efektu materialnego]. Autorzy projektu mają obowiązek udzielić odpowiedzi na wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące przygotowania, implementacji, dokumentacji, ewaluacji projektu, które padną ze strony innych studentów/grup projektowych, prowadzącego czy interesariuszy zewnętrznych.

e. ewaluacja projektu, która dokonana jest przez:

-  autorów projektu /zespół projektowy (ocena ipsatywna)

-  pozostałych studentów w grupie/pozostały zespoły projektowe

-  prowadzącego (dydaktyka)

- interesariuszy zewnętrznych (jeśli jest taka możliwość)

 

f. archiwizacja projektu w Archiwum  Projektów

Archiwizacja powinna zostać dokonana w Archiwum Projektów pod adresem wwwmetodaprojektowa.ahe.lodz.pl przy użyciu loginu i hasła przypisanego do Platformy Zdalnego Nauczania AHE w Łodzi www.platforma.ahe.lodz.pl/. Do archiwizacji dokumentacji projektów zobligowani są studenci. Za archiwizację  odpowiada zespół projektowy (w przypadku projektów grupowych) lub student (w przypadku projektów indywidualnych). Dokonanie archiwizacji projektu jest warunkiem koniecznym do otrzymania zaliczenia. W związku z powyższym student może otrzymać zaliczenia z przedmiotu prowadzonego metodą projektów, realizowanego w toku studiów w AHE w Łodzi,  jedynie po uprzednim zarchiwizowaniu dokumentacji projektu. Na każdym dydaktyku prowadzącym zajęcia metodą projektów spoczywa obowiązek poinformowania studentów o konieczności archiwizacji dokumentacji projektów w Archiwum Projektów oraz obowiązek egzekwowania tejże archiwizacji.

 

2.Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest udział we wszystkich spotkaniach projektowych oraz konsultacjach z dydaktykiem według ustalonego harmonogramu.

Ocena końcowa

Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe:

  1. Kryterium merytoryczne – na ile projekt spełnia wymogi merytoryczne?
  2. Kryterium formalne – na ile projekt spełnia wymogi formalne?
  3. Obrona projektu – w jaki sposób została przeprowadzona obrona projektu?
  4. Kryterium podmiotowe – ocena kompetencji personalnych i społecznych studenta

Seminarium

Zasady ogólne.

  1. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach, a także przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie z harmonogramem opracowanym przez studenta wraz z promotorem na dany rok akademicki.
  2. Student ma prawo do jednokrotnej nieobecności. Każda kolejna nieobecność musi zostać usprawiedliwiona w ciągu 14 dni.

Ocena końcowa

Warunkiem uzyskania zaliczenia z seminarium jest przedstawienie planu pracy, pierwszego rozdziału oraz bibliografii w semestrze piątym, a złożenie całej pracy licencjackiej w semestrze szóstym.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj