Student specjalności komunikacja i social media zdobywa zaawansowane kompetencje w zakresie komunikacji, stosowania środków perswazji oraz tworzenia treści do publikacji w mediach społecznościowych. Nabywa umiejętności, pozwalające mu na otworzenie własnego kanału na portalu społecznościowym i zaprojektowanie kampanii wizerunkowej. Warto zaznaczyć, że specjalność kończy się przedmiotem Nowe trendy w komunikacji, dzięki której student poznaje najnowsze zjawiska w obszarze social mediów. Są one w dużej mierze warunkowane rozwojem technologii, w związku z czym każdorazowo przed rozpoczęciem kursu treści przedmiotu będą obligatoryjnie uzupełniane.
Komunikacja i social media - opis specjalności
Student specjalności komunikacja i social media nabywa wiedzę i umiejętności z takich obszarów, jak:
-
teoria komunikacji,
-
specyfika mediów społecznościowych,
-
psychologia społeczna i konsumencka w kontekście mediów społecznościowych,
-
wpływ social mediów na społeczeństwo, kulturę i politykę,
-
praktyczna obsługa różnorodnych platform społecznościowych,
-
algorytmy i trendy poszczególnych platform społecznościowych,
-
tworzenie atrakcyjnych, angażujących treści (zarówno tekstowych, graficznych, jak i audiowizualnych),
-
tworzenie i przeprowadzanie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych,
-
kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych,
-
zarządzanie wizerunkiem w mediach społecznościowych,
-
zarządzanie kryzysami wizerunkowymi w mediach społecznościowych,
-
regulacje prawne, dotyczące prowadzenia działalności w mediach społecznościowych,
-
tworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych,
-
monitorowanie i analizowanie wyników działań, prowadzonych w mediach społecznościowych.
Perspektywy zatrudnienia
- specjalista do spraw komunikacji
- specjalista do spraw PR
- rzecznik prasowy
- moderator kanałów w mediach społecznościowych
- copywriter, specjalizujący się w tworzeniu treści na strony internetowe oraz media społecznościowe
- specjalista do spraw marketingu treści