
Jak hartował się polski gamedev?, to kolejne spotkanie online przygotowane przez Koło Naukowe Wkręceni, które odbędzie się w czwartek 10 kwietnia w godz.19.00-20.30, a gościem spotkania będzie dr Bartłomiej Kluska z Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej.
Polscy twórcy gier wideo, choć zaczynali udział w tej przygodzie z wieloletnim opóźnieniem i w warunkach znacznie trudniejszych niż ich zachodni konkurenci, szybko wypracowali sobie rozpoznawalny styl oraz międzynarodową renomę. Tytuły takie jak The Witcher, Frostpunk czy Dying Light są lubiane na całym świecie, a CD Projekt Red, 11 bit studios oraz Techland to marki będące dla graczy gwarancją dobrej zabawy. Bez większego ryzyka można również zaryzykować tezę, że to właśnie gry wideo stały się wizytówką polskiej kultury popularnej. Podczas spotkania prześledzimy krętą i wyboistą drogę wiodącą rodzimych developerów do sukcesu oraz zastanowimy się, czy to właśnie doświadczenia z pionierskich lat – rywalizacja z giełdowymi handlarzami i kodowanie gier na niszowym komputerze Atari – przesądziły o ich finalnym triumfie.