Studia podyplomowe Terapia zajęciowa są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców pragnących nabyć kompetencje z zakresu terapii zajęciowej. W szczególności zapraszamy osoby, które chciałyby nabyć kompetencje do pracy terapuutycznej w warsztatach terapii zajęciowej, domach pomocy społecznej, placówkach rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi, pensjonatach, zakładach karnych itp.
Studia podyplomowe Terapia zajęciowa mają na celu wyposażenie uczestników w kompetencje związane z praktycznym wspieraniem rozwoju osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu psychospołecznym (osoby z niepełnosprawnością, starsze, przewlekle chore). Uczestnicy poznają metody terapii zajęciowej i techniki praktycznej pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.
W programie studiów podyplomowych Terapia zajęciowa m.in.:
- Psychogerontologia
- Biomedyczne aspekty niepełnosprawności
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Oligofrenopedagogika
- Podstawy pracy terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi
- Wprowadzenie do terapii zajęciowej
- Ergoterapia
- Arteterapia – techniki plastyczne
- Muzykoterapia
- Choreoterapia
- Drama
- Gry i zabawy rekreacyjne
- Trening kreatywności
- Praktyki własne
- Seminarium dyplomowe
Absolwent studiów podyplomowych Terapia zajęciowa uzyska gruntowne przygotowanie teoretyczne i praktyczne w interdyscyplinarnym obszarze terapii zajęciowej. Na studiach podyplomowych Terapia zajęciowa przedmioty, które uczestnik będzie realizował dotykają kluczowych zagadanień z zakresu terapii i metodyki pracy terapeutycznej. Takie szerokie spektrum zagadnień pozwoli uczestnikom znaleźć pracę w ośrodkach o różnej działalności, m.in. domów pomocy społecznej, organizacji pozarządowych. Studia umożliwiają również zdobycie dodatkowych umiejętności osobom pracującym w placówkach ochrony zdrowia (fizjoterapuci, arteterapeuci, logopedzi, psychologowie itp.)
Studia przewidują w znacznej mierze zajęcia praktyczne – naukę konkretnych metod terapii zajęciowej i technik pracy możliwych do wykorzystania w praktyce.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Nauczyciele, pedagodzy, wychowawcy, terapeuci, opiekuni dzieci i dorosłych, pracownicy służb medycznych, domów kultury, bibliotekarze.
- warsztat umiejętności interpersonalnych budowanie relacji z klientem (grupą)
- działania artystyczne
- psychopedagogika twórczości
- sztuki plastyczne w arteterapii
- biblioterapia
- teatroterapia
- choreoterapia i taniec terapeutyczny
- muzykoterapia
- foto(grafo)terapia
- rękodzieło w arteterapii
- pedagogika zabawy i tańce integracyjne
- multimedia w arteterapii
Absolwent studiów podyplomowych zdobywa kompetencje do pracy indywidualnej i w zespołach wielospecjalistycznych, składających się zarówno z terapeutów jak też artystów, pedagogów. Jest przygotowany do prowadzenia zajęć terapeutycznych z zakresu arteterapii z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi i starszymi, zarówno zdrowymi jak też ze specjalnymi potrzebami. Studia na kierunku "Arteterapia w edukacji i terapii " przygotowują do prowadzenia zajęć arteterapeutycznych w placówkach prowadzonych przez: służbę zdrowia, samorządy, organizacje pozarządowe, w placówkach edukacyjnych oraz innych związanych z kulturą i sztuką.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Terapia pedagogiczna z elementami logopedii skierowane są do osób w wykształceniem wyższym (licencjackim lub magisterskim) w zakresie pedagogiki, którzy posiadają przygotowanie pedagogiczne. Studia adresujemy również do osób, które myślą o pracy nauczyciela terapii pedagogicznej. Zdobyte uprawnienia terapii pedagogicznej, pozwolą znaleźć zatrudnienie w szkołach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Studia podyplomowe Terapia pedagogiczna z elementami logopedii wyposażą uczestnika w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania kompleksowych, skutecznych działań terapeutycznych w stosunku do uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej.
Terapia pedagogiczna z elementami logopedii obejmuje zagadnienia związane z:
- psychologicznymi i medycznymi aspektami dysfunkcji
- charakterystyką zaburzeń typu dyslektycznego
- metodami i technikami pracy terapeutycznej z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz formami wspierania rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego
- zastosowaniem takich metod pracy terapeutycznej jak: metoda Dobrego Startu, metoda Glena Domana, muzykoterapia, terapia zabawą
- zastosowaniem zasady indywidualizacji w usprawnianiu psychospołecznym uczniów oraz wyborem metod i form pracy podstawami logopedii – w zakresie kształtowania wczesnych oddziaływań profilaktycznych
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Zdobędziesz kawalifikacje nauczyciela terapii pedagogicznej. Umiejętności zdobyte w trakcie studiów będziesz wykorzystywał w terapii osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz zaburzeniami w rozwoju procesów poznawczych. Absolwenci studiów podyplomowych Terapia pedagogiczna, poznają: warsztat nauczyciela terapii pedagogicznej, praktyczne metody i formy pracy terapeutycznej z uczniami.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe z zakresu "MUZYKA – RYTMIKA I ELEMENTY MUZYKOTERAPII W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ" skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, a także nauczycieli szkół podstawowych, instruktorów tańca, instruktorów kulturalno-oświatowych, nauczycieli rytmiki oraz pozostałych osób zainteresowanych tematyką.
- Wyposażenie uczestników studiów podyplomowych w wiedzę i umiejętności potrzebne do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji muzycznej dzieci w przedszkolach i klasach I-III.
- Przygotowanie słuchaczy do pracy metodami aktywnymi, warsztatowymi, łączącymi wiedzę i aktywność twórczą.
- Przygotowanie słuchaczy do tworzenia przestrzeni edukacyjnej z wykorzystaniem twórczych kompilacji opartych na różnych rodzajach działań muzycznych i ruchowych.
- Przybliżenie specjalistycznej wiedzy psychologicznej i pedagogicznej, związanej ze wspieraniem twórczego rozwoju dziecka.
1. Psychopedagogika twórczości
2. Metodyka zajęć muzycznych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
3. Podstawy muzykoterapii i pedagogiki zabawy
4. Muzykoterapia w pracy dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
5. Rytmika z elementami choreoterapii
6. Kształcenie głosu dziecka i elementy śpiewu zespołowego
7. Podstawy dyrygowania
8. Instrumenty szkolne
9. Zabawy i tańce integracyjne
10. Tańce towarzyskie
11. Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dzieckiem
12. Ośrodki kultury – filharmonia, muzeum sztuki, rozgłośnia radiowa
13. Folklor regionalny
14. Emisja i higiena głosu
14. Seminarium dyplomowe
Uczestnik studiów:
- zdobędzie przygotowanie do prowadzenie zajęć muzycznych i muzyczno-ruchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
- pozna możliwości wykorzystania muzykoterapii w pracy z uczniami,
- nauczy się poprawnego posługiwania się głosem – intonacja, artykulacja, podparcie oddechowe,
- pozna możliwości edukacyjnego wykorzystania muzyki klasycznej w interpretacji ruchem.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Zarządzanie oświatą adresujemy do osób zajmujących się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego, dyrektorów placówek oświatowych i szkół oraz osób, które aspirują do piastowania stanowisk kierowniczych w oświacie.
Studia podyplomowe z zakresu Zarządzania oświatą mają na celu przygotowanie absolwentów kierunku do podejmowania czynności zawodowych na stanowiskach kierowniczych we wszelkiego rodzaju placówkach oświatowych. Ukończenie studiów nadaje kwalifikacje w zakresie zarządzania oświatą i organizacjami pozarządowymi. Absolwent studiów będzie mógł znaleźć zatrudnienie we wszystkich typach szkół i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych, czy organach nadzorujących działalność oświatową.
W programie studiów podyplomowych Zarządzanie oświatą m.in:
• Prawo w praktyce oświatowej
• Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówkach oświatowych
• Kierowanie zmianą w placówce
• Zarządzanie finansami i majątkiem szkoły
• Projektowanie programu szkoły
• Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia
• Projektowanie programu rozwoju szkoły/placówki oświatowe
• Projektowanie programu wychowawczego i profilaktyki
• Nadzór pedagogiczny
• Rozwój zawodowy nauczyciela
• Organizacja i kierowanie szkołą
• Decyzje administracyjne Dyrektora
• Organy kolegialne w szkole
• Ocena pracy nauczyciela
• Organizacja pracy dyrektora
• Promocja placówki i współpraca ze środowiskiem lokalnym
• Informatyka w zarządzaniu
• Systemy oceniania w edukacji
• Innowacyjność w zarządzaniu
• BHP w palcówce oświatowej
• Seminarium dyplomowe
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania oświatą jest niezbędne przy objęciu funkcji dyrektora oraz innych stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i innych placówkach oświatowo-wychowawczych w myśl Rozporządzenia MENiS z dnia 1.08.2017 r. Uczestnicy studiów podyplomowych, poznają teoretyczne i praktyczne sposoby zarządzania oświatą i organizacjami pozarządowymi. Absolwent zdobędzie umiejętności zarządania projektami, zespołem, organizacją oraz kwalifikacje potrzebne w zarządzaniu oświatą
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe kierujemy do osób, które chcą uzyskać kwalifikacje w zakresie Dydaktyki języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Celem studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej jest:
- Nabycie kwalifikacji metodycznych do nauczania j. angielskiego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej.
- Nabycie wiedzy i kompetencji metodycznych z zakresu metod i technik nauczania języka angielskiego w pracy z dziećmi.
- Doskonalenie wiedzy i umiejętności psychologiczno-pedagogicznych niezbędnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym.
- Doskonalenie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego.
Program studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej zawiera m.in. zagadnienia:
- praktyczna nauka języka angielskiego
- dziecięca literatura anglojęzyczna
- fonetyka
- podstawy dydaktyki języka obcego
- metodyka wczesnego nauczania języka angielskiego
- gry i zabawy w edukacji lingwistycznej
- psychologiczno-pedagogiczne aspekty edukacji lingwistycznej dzieci
- technologie informacyjne w nauczaniu
- higiena i emisja głosu
- psychologia rozwojowo-wychowawcza dzieci
- komunikacja interpersonalna
- rozwijanie myślenia twórczego
- praktyki
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Absolwent studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej:
- uzyska kompleksowe przygotowanie metodyczne do prowadzenia zajęć w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego
- podniesie swoje kompetencje w zakresie znajomości języka angielskiego w czterech głównych aspektach: mówieniu, pisaniu, czytaniu i rozumieniu ze słuchu
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Przygotowanie pedagogiczne to studia podyplomowe, które kierujemy do obecnych lub przyszłych nauczycieli nie posiadających przygotowania pedagogicznego, a także do psychologów, socjologów, pracowników socjalnych i innych osób, potrzebujących uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne.
Studia skierowane są dla słuchaczy, którzy posiadają studia magisterskie.
Studia podyplomowe z zakresu Przygotowania pedagogicznego pozwalają uzyskać podstawowe kompetencje pedagogiczne niezbędne w pracy w placówkach oświatowych i edukacyjnych oraz nadają wymagane w tym zakresie kwalifikacje.
Program studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne obejmuje m.in.: zagadnienia:
- warsztat umiejętności pedagoga
- pedagogika ogólna
- teoria wychowania
- pedagogika społeczna
- edukacja regionalna
- edukacja muzealna
- diagnoza i terapia pedagogiczna
- psychologia ogólna
- psychologia rozwoju człowieka
- psychologia wychowawcza
- psychologia społeczna
- psychologia kliniczna dziecka
- dydaktyka ogólna
- planowanie i ewaluacja pracy dydaktycznej
- charakterystyka metod i form nauczania
- aktywizacja procesu kształcenia
- drama jako metoda pracy z uczniem
- psychodydaktyka twórczości
- ocenianie osiągnięć uczniów
- laboratorium metodyczne
- emisja głosu
- seminarium dyplomowe
- praktyki pedagogiczne
- To, co podkreślają nasi absolwenci, to „dodatkowa furtka” , czyli możliwość nauczania tego, co już sami umieją. Oznacza to pracę w szkołach różnego typu – od szkoły podstawowej poczynając, a na szkole wyższej kończąc.
- Przygotowanie pedagogiczne jest także punktem wyjścia do specjalistycznych kierunków pedagogicznych, co również jest ważnym czynnikiem motywacyjnym naszych słuchaczy. Po ukończeniu studiów z zakresu przygotowania pedagogicznego zamierzają rozpocząć studia podyplomowe z zakresu np. Edukacji przedszkolnej i założyć własne przedszkole, albo z zakresu Pedagogiki opiekuńczej i pracować na świetlicy szkolnej czy w domu dziecka.
- Przygotowanie pedagogiczne to duża dawka wiedzy pedagogiczno-psychologicznej przydatnej w planowaniu i urzeczywistnianiu własnego rozwoju, a także wykorzystywanej przez naszych słuchaczy w opiece i wychowaniu własnych dzieci.
Wymagane dokumenty:
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów magisterskich
- kopia podpisanego dyplomu ukończenia conajmniej studiów licencjackich/inżynierskich dla osób przygotowujących się do nauczania przedmiotów teoretycznej nauki zawodu
- formularz zgłoszeniowy
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Na studia podyplomowe w zakresie Bezpieczeństwa i higieny pracy zapraszamy osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych, (licencjackich, inżynierskich, magisterskich). Studia dedykujemy osobom pracującym w służbach bhp oraz osobom zamierzający uzyskać nowe kwalifikacje.
Celem studiów podyplomowych bezpieczeństwo i higiena pracy jest przygotowanie uczestników studiów do pełnienia obowiązków pracownika służby bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez zapoznanie ich z aktualną wiedzą w zakresie kształtowania bezpiecznych warunków pracy, oraz podniesienie kwalifikacji osób zatrudnionych w służbach bhp.
Program studiów podyplomowych Bezpieczeństwo i higiena pracy obejmuje następujące zagadnienia:
- Prawna ochrona pracy
- Materialne środowisko pracy
- Organizacja stanowiska pracy
- Bezpieczeństwo maszyn i urządzeń technicznych
- Obiekty budowlane i pomieszczenia pracy
- Wypadki przy pracy i choroby zawodowe
- Systemy zarządzania bezpieczeństwem pracy
- Psychologia i socjologia pracy – zagadnienia podstawowe
- Ochrona przeciwpożarowa, zagrożenia wybuchem
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Systemy zarządzania jakoscią
- Organizacja i metody pracy służby bhp
- Metodyka szkoleń bhp
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie Bezpieczeństwa i higieny pracy pozwoli na uzyskanie kwalifikacji do realizowania zadań służby bhp, zgodnie ze znowelizowanym Rozporządzeniem Rady Ministrów w spr. służby bezpieczeństwa i higieny pracy ( Dz.U z 2004 r nr. 246 poz. 2468) przez osoby aktualnie zatrudnione w służbach bhp, oraz osoby pragnące podjąć prace na stanowiskach inspektorów bhp. Ponadto, studia przygotowują absolwentów studiów do uzyskania odpowiedniej wiedzy z zakresu problematyki bhp w środowisku pracy.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych, i ponadgimnazjalnych, przedszkoli, instruktorów zajęć pozaszkolnych, pedagogów szkolnych, arteterapeutów oraz wszystkich pragnących zwiększyć swoje kompetencje metodyczne obejmujące wiedzę i umiejętności pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Celem studiów jest zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Absolwent studiów Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych:
- Posiada specjalistyczną i rzetelną wiedzę dotyczącą specjalnych potrzeb edukacyjnych, dotyczących uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, trudnościami w uczeniu się matematyki, niedosłyszących i niesłyszących, słabowidzących i niewidomych, z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją, upośledzonych w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, z niepełnosprawnością sprzężoną, z autyzmem, z ADHD, niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem, z chorobą przewlekłą, czy wreszcie z uczniem szczególnie uzdolnionym, w tym uczniem z syndromem SNO – nieadekwatnych osiągnięć szkolnych.
- Zna podstawy prawne pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i potrafi prowadzić dokumentację pracy z uczniem z SPE.
- Potrafi zdiagnozować specjalne potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować program odpowiednich dla niego działań.
- Potrafi wprowadzić elementy terapii integracji sensorycznej. Ma możliwość uczestniczenia w zajęciach prowadzonych w specjalistycznej sali terapii integracji sensorycznej.
W programie studiów podyplomowych Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych m.in.:
- Warsztat kompetencji osobistych nauczyciela w pracy z dzieckiem z SPE
- Formalnoprawne aspekty pracy z uczniem z SPE
- Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka
- Psychologiczne podstawy trudności i niepowodzeń szkolnych
- Neuropedagogiczne aspekty rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Diagnoza i terapia integracji sensorycznej
- Praca z uczniem z trudnościami w czytaniu i pisaniu
- Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki
- Praca z uczniem niesłyszącym lub słabosłyszącym
- Praca z uczniem niewidomym lub słabo widzącym
- Praca z uczniem z niepełnosprawnością ruchową
- Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
- Praca z uczniem z niepełnosprawnościami sprzężonymi
- Praca z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Praca z uczniem z ADHD
- Praca z uczniem z niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem
- Praca z uczniem z szczególnie uzdolnionym
- Praca z uczniem z chorobą przewlekłą
- Seminarium dyplomowe
- Praktyki
Studia z zakresu Pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych wzmacniają kompetencje metodyczne nauczyciela. Nauczyciel posiadający wiedzę i umiejętności dotyczące pracy z uczniem z SPE staje się osobą najbardziej kompetentną w tym obszarze, a tym samym niezbędną w placówce oświatowej. Potrafi tworzyć indywidualne programy pracy z uczniem, a także scenariusze zajęć z zakresu terapii pedagogicznej. Ponadto wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów w znacznym stopniu ułatwiają nauczycielowi pracę, a prowadzone przez niego lekcje, uwzględniające potrzeby uczniów są dla nich atrakcyjniejsze. Efektem zwiększenia się kompetencji nauczyciela w zakresie pracy z uczniem z SPE jest efektywny przebieg procesu kształcenia, oznaczający satysfakcję nauczyciela i możliwość samorealizacji ucznia.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami profilaktyki skierowane są do osób zainteresowanych uzyskaniem kwalifikacji zawodowych potrzebnych do wykonywania pracy pedagoga opiekuńczo-wychowawczego oraz podwyższania własnych kompetencji. Oferta skierowana jest do pracujących i przyszłych pedagogów szkolnych, nauczycieli, wychowawców placówek opiekuńczo-socjalizujących.
Celem studiów podyplomowych Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z elementami profilaktyki jest wyposażenie słuchaczy w podstawy wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktyczne niezbędne w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Słuchacze są też przygotowani do realizacji profilaktyki pierwszorzędowej w ramach pracy opiek.-wychowawczej. Absolwenci uzyskują kwalifikacje do pracy w placówkach takich jak: dom dziecka, pogotowie opiekuńcze, internat, bursa, świetlica szkolna oraz jako pedagog szkolny. Ukończenie studiów uprawnia do prowadzenia pracy opiekuńczo-wychowawczej także w szkołach ponadpodstawowych. Absolwenci otrzymują dodatkowo przygotowanie w zakresie kierowania wycieczką szkolną (poświadczone zaświadczeniem o ukończeniu kursu „Kierownik wycieczek szkolnych”).
Program studiów podyplomowych Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami profilaktyki zawiera m.in. zagadnienia:
- teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
- sieroctwo naturalne i społeczne
- współczesne problemy pedagogiki społecznej
- rozwój zawodowy nauczyciela w zakresie umiejętności wychowawczych
- wybrane problemy psychologii rozwojowo – wychowawczej
- funkcje opiekuńczo – wychowawcze szkoły. Praca pedagoga szkolnego
- specyfika opieki nad dzieckiem w poszczególnych typach placówek opiekuńczo – wychowawczych
- planowanie pracy opiekuńczo – wychowawczej z jednostką i grupą
- prawne podstawy pracy opiekuńczo – wychowawczej
- podstawy pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- opracowywanie Indywidualnych Planów Edukacyjno-Terapeutycznych
- elementy terapii pedagogicznej
- technologie informacyjne w pracy nauczyciela - wychowawcy
- elementy pracy socjalnej i opieki społecznej
- trening twórczości
- zajęcia plastyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą
- psychopedagogika niedostosowania społecznego
- podstawy profilaktyki
- budowanie programów profilaktyki w placówce i ich realizacja
- psychologia i profilaktyka uzależnień
- współczesne zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży
- moduł „Kierownik wycieczek”
Korzyści płynące z ukończenia studiów podyplomowych w zakresie Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza z elementami profilaktyki to m.in:
- Dodatkową korzyść wynoszoną ze studiów stanowi uzyskanie przygotowania do pełnienia funkcji KIEROWNIKA WYCIECZEK SZKOLNYCH
- Większa część zajęć prowadzona jest metodami aktywnymi
Studia są sprofilowane pod kątem uzyskiwania praktycznych kompetencji opiekuńczo-wychowawczych i umiejętności konstruowania i realizacji programów wczesnej profilaktyki zachowań ryzykownych.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Edukacja dla bezpieczeństwa kierujemy do nauczycieli, którzy chcą uzyskać metodyczne i merytoryczne kompetencje umożliwiające nauczanie przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa. Słuchaczami studiów mogą być absolwenci studiów wyższych (I lub II stopnia) posiadający przygotowanie pedagogiczne.
Celem studiów podyplomowych Edukacja dla bezpieczeństwa jest zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy o rodzajach i źródłach współczesnych zagrożeń, a także sposobach zapobiegania im i zasadach niesienia pomocy w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia w czasie pokoju i wojny. Nabyte przez słuchaczy wiedza i umiejętności mają przyczynić się do zwiększenia profesjonalizmu i skutecznego poszukiwania rozwiązań problemów występujących w sytuacjach kryzysowych.
Program studiów podyplomowych Edukacja dla bezpieczeństwa obejmuje:
- Warsztat komunikacji społecznej
- Ochrona ludności i obrona cywilna
- Charakterystyka substancji toksycznych
- Zagrożenia w czasie wojny i pokoju
- Źródła i skutki promieniowania jądrowego
- Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży
- Ochrona przed skutkami różnorodnych zagrożeń
- Pierwsza pomoc i ratownictwo medyczne
- Profilaktyka zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
- Ostrzeganie ludności o zagrożeniach
- System obronności RP i podstawy bezpieczeństwa państwa
- Metodyka nauczania przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa
- Metodyka pracy z grupą
Absolwent studiów podyplomowych Edukacja dla bezpieczeństwa uzyska:
- przygotowanie do nauczania przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa,
- zdobędzie i pogłębi wiedzę z zakresu powszechnej samoobrony i obrony cywilnej,
- zapozna się ze strukturami obronności państwa,
- wykształci umiejętności udzielania pierwszej pomocy
- zostanie przygotowany do działania ratowniczego w przypadku zagrożenia życia, zdrowia i mienia,
- przyswojeni metody radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami,
- poznana skutki zdarzeń traumatycznych, w tym reakcji społecznych na katastrofę.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe z zakresu Gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej skierowane są do absolwentów studiów licencjackich lub magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, obecnych lub przyszłych prowadzących zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, przedszkolach, ośrodkach młodzieżowych i terapeutycznych w placówkach rekreacji ruchowej.
Celem studiów podyplomowych w zakresie Gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej jest przygotowanie nauczycieli/pedagogów do prowadzenia zajęć z zakresu gimnastyki korekcyjnej w przedszkolach i szkołach (opanowanie podstaw wiedzy teoretycznej oraz poznanie metod i technik pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie gimnastyki korekcyjnej).
Program studiów podyplomowych Gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej obejmuje m.in. zagadnienia w zakresie:
- Wstęp do gimnastyki korekcyjnej
- Komunikacja interpersonalna
- Wybrane problemy psychologii wychowawczej
- Podstawy anatomii – biomechanika kręgosłupa
- Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego
- Wady postawy ciała i ich przyczyny
- Metody i narzędzia diagnozowania wad postawy
- Dydaktyka i metody ćwiczeń stosowane w korekcie wad postawy
- Gimnastyka korekcyjna w kontekście szkolnego wychowania fizycznego i działań profilaktycznych
- Zajęcia rekreacyjne w profilaktyce wad postawy
- Pierwsza pomoc
- Diagnoza i terapia dzieci z wadami postawy
- Nowoczesne metody terapii wykorzystywane w leczeniu wad postawy
- Rola rodziny i instytucji oświatowej w profilaktyce wad postawy
- Konstruowanie indywidualnych scenariuszy zajęć i programów terapeutyczno – profilaktycznych
- Gimnastyka korekcyjna – metodyka
- Praktyki
Studia podyplomowe Gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej przygotowują do pracy profilaktycznej i korekcyjnej na różnych etapach rozwoju człowieka w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, placówkach rekreacji ruchowej, przedszkolach, ośrodkach młodzieżowych. Ponadto absolwent studiów podyplomowych uzyskuje przygotowanie kompetencyjne:
- umiejętność analizy problemów biomedycznych i fizjologicznych człowieka
- kompleksową widzę z zakresu korygowania wad postawy
- organizowania i prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej
- umiejętności związane z rozwijaniem postaw twórczych i interpersonalnych
- znajomość nowoczesnych zagadnień związanych z psychologią zdrowia i edukacji
- umiejętność rozpoznawania, diagnozowania wad postawy
- znajomość dydaktyki i metod ćwiczeń stosowanych w korekcie wad postawy
- umiejętność prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych z gimnastyki korekcyjnej
- znajomość nowoczesnych metod terapii wykorzystywanych w leczeniu wad postawy
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Reklama, promocja i komunikacja wizerunkowa kierujemy do:
- Absolwentów kierunków studiów humanistycznych i społecznych – osoby planujące rozwój własnej kariery zawodowej w kierunku dziennikarstwa bądź PR
- Pracowników biur promocji instytucji publicznych
- Specjalistów działów reklamy i marketingu
Studia podyplomowe Reklama, promocja i komunikacja wizerunkowa mają na celu kształcenie i doskonalenie praktycznych umiejętności z zakresu PR i reklamy, jak również dziennikarstwa. Studia przygotowują do wykonywania zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej – w organizacjach społecznych, reklamie, promocji, a także firmach prowadzących własne działy PR.
Program studiów podyplomowych Reklama, promocja i komunikacja wizerunkowa zawiera następujące zagadnienia:
- Wstęp do zagadnień PR
- Strategie PR
- Teoretyczne i praktyczne zasady PR (w tym: PR w sytuacji kryzysowej, PR w korporacji i agencji, PR w Internecie)
- Zintegrowana komunikacja marketingowa w mediach
- Kształtowanie opinii publicznej
- Komunikacja społeczna
- Zadania rzecznika prasowego
- Prawo mediów i etyka dziennikarska (etyczne i prawne zasady odpowiedzialności dziennikarskiej za słowo i obraz)
- Gatunki dziennikarskie
- Specyfika dziennikarstwa radiowego
- Specyfika dziennikarstwa telewizyjnego (w tym: obsługa kamery i montaż)
- Badania rynku i opinii
- Język w pracy dziennikarza i piarowca
- Negocjacje
- Sztuka autoprezentacji
- Wystąpienia publiczne
Dzięki studiom słuchacz zyskuje:
- Wiedzę z zakresu PR, marketingu, komunikacji społecznej oraz podstaw warsztatu dziennikarskiego
- Umiejętności praktyczne związane z kształtowaniem pozytywnych relacji własnej organizacji z innymi firmami, partnerami biznesowymi, mediami, klientami, pracownikami
- Umiejętności praktyczne z zakresu autoprezentacji, publicznych wystąpień i negocjacji
- Wiedzę i umiejętności z zakresu badania rynku i opinii
- Umiejętności praktyczne z zakresu wykorzystania prasy, radia i telewizji do komunikacji z otoczeniem
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Edukacja plastyczna z elementami grafiki komputerowej skierowane są do nauczycieli, wychowawców, chcących pogłębić swoją wiedzę z zakresu sztuki, arteterapii, psychologii, metodyki wychowania podmiotowego oraz poszerzyć swój repertuar dydaktyczny o elementy grafiki komputerowej.
Celem studiów podyplomowych Edukacja plastyczna z elementami grafiki komputerowej jest zdobycie szerokiej, interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do:
- prowadzenia zajęć plastycznych na II, III i IV etapie edukacyjnym w oparciu o nowoczesne metody i narzędzia edukacyjne
- rozwijania ciekawości poznawczej i kreatywności oraz twórczego myślenia
- kształtowania postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu
- projektowania i organizowania wydarzeń artystycznych
- przygotowania uczniów do uczestnictwa w kulturze
Program studiów podyplomowych Edukacji plastyczna z elementami grafiki komputerowej zawiera mi.in. zagadnienia z zakresu:
- techniki plastyczne (rysunek, malarstwo, rzeźba i formy przestrzenne, intermedia)
- kompozycja i projektowanie graficzne
- technologie informacyjne i grafika komputerowa w nauczaniu plastyki
- teoria i historia sztuki
- psychopedagogika twórczości
- edukacja ucznia zdolnego
- wybrane zagadnienia prawa autorskiego
- metodyka nauczania plastyki
- edukacja regionalna
- edukacja filmowa
- drama w edukacji
- choreografia z elementami tańca
- warsztat grupa otwarcia
- warsztaty z autoprezentacji
- organizacja wystaw
- projektowanie warsztatów artystycznych
- seminarium dyplomowe
Studia podyplomowe Edukacja plastyczna z elementami grafiki komputerowej pozwolą absolwentom na:
- zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu psychopedagogiki twórczości, edukacji regionalnej, edukacji ucznia zdolnego,
- poznanie zagadnień funkcjonowania w grupie
- zapoznanie słuchaczy z narzędziami grafiki komputerowej oraz technologiami informacyjnymi
- poznanie zasad współpracy w zespole
- wykształcenie umiejętności komunikacyjnych oraz autoprezentacji
- rozwijanie umiejętności zastosowania poznanych metod kształcenia we własnym środowisku pracy
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Doradca podatkowy to absolwent o wykształceniu na podłożu prawa administracyjnego, choć z elementami prawa cywilnego i karnego skarbowego. Interdyscyplinarny, bo posiadający także wiedzę i umiejętności z zakresu rachunkowości, prowadzenia ksiąg podatkowych oraz analizy finansowej (podatkowej). Studia podyplomowe w zakresie doradztwa podatkowego kierujemy do osób z wyższym wykształceniem ( ukończone studia I lub II stopnia).
Celem studiów podyplomowych Doradztwo podatkowe jest przygotowanie nowoczesnej i wszechstronnie wykształconej kadry specjalistów z doradztwa podatkowego.
Program studiów podyplomowych Doradztwo podatkowe obejmuje m.in. zagadnienia z zakresu:
- teoria prawa podatkowego
- podatki państwowe
- podatki samorządowe
- przepisy o doradztwie podatkowym
- postępowanie podatkowe
- kontrola podatkowa i skarbowa
- ewidencja i dokumentacja podatkowa
- rachunkowość
- wykładnia prawa podatkowego
- konwersatorium z doradztwa podatkowego
Doradca podatkowy to zawód bardzo pożądany umożliwiający podjęcie pracy zarówno w administracji jak i w sektorze prywatnym. Są to kwalifikacje niezbędne dla organów podatkowych (ministerstwo finansów, urzędy skarbowe, urzędy celne, organy kontroli skarbowej, organy finansowe samorządu terytorialnego, urzędy celne). W sektorze prywatnym doradca podatkowy może być cennym nabytkiem dla przedsiębiorstwa w służbach finansowych i księgowości, jako współpracownik adwokata lub radcy prawnego albo w firmie doradztwa podatkowego. Po zdaniu egzaminu państwowego doradca podatkowy może wykonywać wolny zawód samodzielnie i występować przed sądami administracyjnymi jako pełnomocnik.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia skierowane są do osób zajmujących się i odpowiedzialnych za organizację sprzedaży w działach lub w sklepach oraz innych jednostkach handlowo-usługowych w firmach oraz do osób chcących podjąć się tego wyzwania, wiążących swoją przyszłość z zarządzaniem strategicznym w sprzedaży.
Głównym celem studiów z zakresu Zarządzania sprzedażą jest praktyczne przedstawienie procesów związanych z pełnieniem funkcji menedżera sprzedaży, jako jednego z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej organizacji i mającego na celu zabezpieczenie kluczowych dla niej zasobów ludzkich, know-how i wyników sprzedażowych.
W programie studiów podyplomowych Zarządzanie sprzedażą m.in.:
- Budowanie autorytetu i dzielenie się wiedzą (zarządzanie wartościami)
- Budowanie relacji z klientem pozyskiwanie nowych
- Coaching i consulting w sprzedaży
- Diagnoza potencjału - wiedza, kompetencje i umiejętności oraz postawy - narzędzia
- Dobór zespołu sprzedażowego – profile i rekrutacja kluczowych pracowników
- Expose Szefowskie i prowadzenie spotkań
- Motywowanie i budowanie zaangażowania sprzedawców (Team building)
- Narzędzia wspierające sprzedaż
- Negocjacje handlowe w biznesie
- Organizacja pracy - planowanie sprzedaży (harmonogram i działania)
- Planowanie rozwoju i nowoczesne formy szkoleń
- Praca na parametrach sprzedażowych - hipotezy
- Profil Menedżera Sprzedaży (umiejętności sprzedażowe i menedżerskie)
- Standardy obsługi doradczej
- Sylwetka Lidera i podstawowe style zarządzania
- Systemy oceny pracowniczej
- Sztuka autoprezentacji
- Trudne sytuacje w pracy Menedżera Sprzedaży
- Wdrożenie do pracy – adaptacja
- Zarządzanie sprzedażą – nastawienie na cel i efekt (realizacja celów sprzedażowych)
- Zarządzanie zespołem sprzedażowym – stawianie celów, planowanie i delegowanie zadań
Absolwent kierunku Zarządzanie sprzedażą zyskuje praktyczną i unikalną wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania sprzedażą. Poznaje najnowsze praktyki, współczesne narzędzia zarządzania i sprzedaży, procesy strategicznego planowania pracy i zdobywa oraz poszerza swój warsztat menadżerski.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Podyplomowe studia w zakresie Kadry i płace w firmie adresowane są do wszystkich osób zainteresowanych problematyką kadrowo płacową, między innymi pracodawców, pracowników działów kadr i płac, osób chcących się przekwalifikować. Duży nacisk jest położony na praktyczne podejście do poruszanych zagadnień.
Celem studiów podyplomowych Kadry i płace w firmie jest przekazanie, pogłębianie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa pracy, zagadnień dotyczących rozliczania wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych oraz prowadzenia dokumentacji kadrowej, podatkowej i na potrzeby ZUS.
Program studiów podyplomowych Kadry i płace w firmie obejmuje następujące moduły: prawo pracy, bhp, zagadnienia płacowe, ubezpieczenia - ZUS, warsztaty z programu Płatnik, ZFŚS.
1. Prawo pracy obejmuje:
- najnowsze zmiany w prawie pracy
- nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy; zasady prowadzenia akt osobowych
- rozstrzyganie sporów ze stosunku pracy
- zasady ustalania wynagrodzenia za urlop oraz ekwiwalentu za urlop
- zagadnienia dotyczące czasu pracy
- podstawowe prawa i obowiązki pracownika wynikające z prawa pracy
- ochrona pracy kobiet, młodocianych i niepełnosprawnych
- restrukturyzacja zatrudnienia
2. BHP obejmuje:
- prawa i obowiązki pracodawców i pracowników w zakresie bhp i p.poż
- zasady nadzoru nad załogą
3. zagadnienia płacowe obejmują:
- dokumentacja stanowiąca podstawę do naliczania wynagrodzeń
- naliczanie wynagrodzenia brutto z tytułu umowy o pracę; wynagrodzenia z tytułu niezdolności do pracy; obowiązki pracodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych
- naliczanie wynagrodzenia za urlop i ekwiwalentu za urlop
- zasady rozliczania umów cywilnoprawnych
- pozapłacowe składniki (delegacje, ryczałty)
- zasady dokonywania potrąceń z wynagrodzeń
4. Ubezpieczenia - ZUS obejmują:
- zatrudnianie a ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
- uprawnienia związane z macierzyństwem i rodzicielstwem
5. Program Płatnik obejmuje:
- omówienie zasad działania, obsługi programu
- wprowadzanie dokumentów zgłoszeniowych płatnika i ubezpieczonych
- sporządzanie dokumentów rozliczeniowych
6. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych obejmuje:
- zasady tworzenia Funduszu
- na co mogą zostać wydatkowane środki z Funduszu
- świadczenia z Funduszu a opodatkowanie i ZUS
Absolwenci studiów podyplomowych Kadry i płace w firmie pozyskają kompendium wiedzy niezbędnej w rozliczaniu wynagrodzeń i rozwiązywaniu problemów z zakresu prawa pracy. Uzyskana wiedza umożliwi znalezienie pracy na stanowiskach związanych z kadrami, płacami lub wpłynie na rozwój zawodowy. Zajęcia prowadzone są przez praktyków w swoich dziedzinach, są to specjaliści prawa pracy, inspektorzy ZUS, PIP, właściciel biura rachunkowego. W trakcie zajęć przedstawionych zostaje wiele przykładów i ćwiczeń co ułatwi zrozumienie zagadnień z zakresu wynagrodzeń i prawa pracy. Wiedzę można również wykorzystać przy prowadzeniu własnej działalności.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia skierowane są przede wszystkim do:
- kadry kierowniczej, zarządzającej wszystkich szczebli przedsiębiorstw transportowych, spedycyjnych, logistycznych, działów transportu dużych przedsiębiorstw oraz przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, posiadających działy transportu, zaopatrzenia i dystrybucji,
- osób pragnących zmienić profil działalności gospodarczej lub pracy,
- osób chcących uzyskać certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika w transporcie drogowym
Podyplomowe Studia Zarzadzanie transportem są objęte patronatem Łódzkiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych i Spedytorów i są pomocą dla osób starających się o uzyskanie certyfikatu kompetencji zawodowych w transporcie drogowym. Głównym celem studiów podyplomowych jest poszerzenie wiedzy z zakresu transportu, spedycji i logistyki oraz wykształcenie specjalistów pracujących w tych dziedzinach. Studia przygotowują do pracy na stanowiskach kierowniczych w przedsiębiorstwach transportowych /spedycyjnych /logistycznych, a także w działach transportu dużych przedsiębiorstw. Słuchacze uzyskują ponadto rzetelne przygotowanie do zdania Certyfikatu Kompetencji Zawodowych w transporcie drogowym oraz dla osób wchodzących na rynek pracy w branży TSL.
Program obejmuje następujace treści:
- Podstawy logistyki i spedycji
- Prawo Unii Europejskiej w zakresie transportu drogowego
- Konwencje międzynarodowe w transporcie
- Kodeks Pracy i Prawo Socjalne
- Prawo Cywilne i Handlowe
- System kontroli drogowych przewozów ładunków i osób
- Regulacje prawne w zakresie czasu pracy kierowców
- Bezpieczeństwo w transporcie drogowym
- Prawo podatkowe i ubezpieczeniowe
- Dokumentacja w transporcie i spedycji
- Wybrane zagadnienia z infrastruktury transportu
- Systemy wspomagające transport, spedycję i logistykę
- Procesy spedycyjne i logistyczne w przedsiębiorstwie
- Ekonomika transportu, spedycji i logistyki
- Transport intermodalny i kontenerowy
- Marketing w transporcie, spedycji i logistyce
- Transport i spedycja materiałów niebezpiecznych, ponadgabarytowych i żywnościowych
- Normy i techniczne cechy działalności transportowej
- Zarządzanie przedsiębiorstwem transportowym, spedycyjnym i logistycznym
- Biznes plan i finansowanie inwestycji w transporcie, logistyce i spedycji
- Wybrane przykłady zadań egzaminacyjnych CPC
- Seminarium dyplomowe
Zdobyta w czasie studiów wiedza pomoże absolwentom poznać zasady funkcjonowania gospodarki transportowej i rynków transportowych, specyfikę funkcjonowania i zarządzania transportem w przemyśle, handlu i usługach. Absolwent uzyska specjalistyczną wiedzę m.in. z zakresu: problematyki prawnej prowadzenia i organizacji firmy transportu drogowego, konwencji i umów międzynarodowych dotyczących przewozów osób i rzeczy, znajomości przepisów regulujących dostęp do zawodu przewoźnika oraz technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych aspektów prowadzenia działalności w sferze transportu, spedycji i logistyki krajowej i międzynarodowej. Wiedza ta stanowi podstawę merytoryczną dla osób zamierzających ubiegać o Certyfikat Kompetencji Zawodowych w transporcie drogowym oraz dla osób wchodzących na rynek pracy w branży TSL.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Zarządzanie jakością adresowane są do osób posiadające wykształcenie wyższe I lub II stopnia oraz do menadżerów, którzy pragną podnieść swoje kwalifikacje w zakresie zarządzania jakością.
Celem studiów podyplomowych Zarządzanie jakością jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej przy opracowywaniu, wdrażaniu i doskonaleniu systemów jakości według standardów międzynarodowych, a tym samym przygotowanie do wykonywania odpowiedzialnych zadań w poszczególnych obszarach zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Studia Podyplomowe Zarządzanie Jakością są organizowane we współpracy z firmą TÜV NORD Polska Sp. z o.o. jedną ze spółek TÜV NORD GROUP lidera w dziedzinie systemów zarządzania. Program studiów został opracowany przez Uczelnię oraz TÜV NORD Polska Sp. z o.o.
- Wprowadzenie do zarządzania jakością
- Odpowiedzialność kierownictwa i zarządzanie zasobami
- Realizacja wyrobu i dokumentacja Systemu Zarządzania Jakością
- Monitorowanie i pomiary, kontrola jakości i techniki kontroli
- Metody statystyczne. Nadzór nad wyrobem niezgodnym, ciągłe doskonalenie
- System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy
- System Zarządzania Środowiskowego
- Auditowanie, certyfikacja, akredytacja
- Komunikacja, prezentacja, moderacja
- Odpowiedzialność kierownictwa i skuteczne zarządzanie procesem
- Zarządzanie zasobami zorientowane na pracowników i kwalifikacje
- Realizacja wyrobu, partnerstwo z dostawcami
- Odpowiedzialność i prawo
- Pomiary, badania i monitorowanie
- Metody statystyczne
- Zarządzanie niezgodnościami i procesy doskonalenia
- Narzędzia ciągłego doskonalenia
- System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Wychowanie fizyczne z elementami tańca i aerobiku skierowane są do absolwentów studiów licencjackich lub magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, obecnych lub przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, klubach sportowych i fitness , przedszkolach, ośrodkach młodzieżowych.
Celem studiów podyplomowych Wychowanie fizyczne z elementami tańca i aerobiku jest zdobycie szerokiej wiedzy merytorycznej i metodycznej przygotowującej słuchaczy do pracy w charakterze profesjonalnych nauczycieli wychowania fizycznego , wyposażenie w kompendium wiedzy zawodoznawczej , wykształcenie umiejętności i metod prowadzenia zajęć tańca i aerobiku, zainspirowanie do samokształcenia i tworzenia własnych narzędzi pracy.
Program studiów podyplomowych Wychowanie fizyczne z elementami tańca i aerobiku obejmuje m.in. zagadnienia w zakresie:
- Rozwijanie postaw twórczych i umiejętności interpersonalnych,
- Psychologia zdrowia,
- Psychologia edukacji,
- Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania,
- Fizjologia wysiłku fizycznego,
- Anatomia i biomechanika człowieka,
- Wady postawy i ich charakterystyka,
- Teoria sportu,
- Marketing sportu,
- Aerobik i fitness w wychowaniu fizycznym,
- Metodyka prowadzenia zajęć ruchowych w grach i zabawach w wychowaniu fizycznym,
- Organizacja i promocja imprez sportowych,
- Metodyka nauczania technik tanecznych,
- Metodyka nauczania gimnastyki,
- Choreografia i kompozycja technik tanecznych,
- Metodyka nauczania koszykówki,
- Metodyka nauczania L.A i atletyki terenowej,
- Metodyka nauczania siatkówki,
- Praktyki zawodowe,
- Seminarium dyplomowe
Studia podyplomowe Wychowanie fizyczne z elementami tańca i aerobiku przygotowują do pracy w charakterze nauczyciela wychowania fizycznego w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, klubach sportowych i fitness , przedszkolach, ośrodkach młodzieżowych. Ponadto absolwent studiów podyplomowych wychowanie fizyczne z elementami tańca i aerobiku uzyskuje przygotowanie kompetencyjne:
- umiejętność analizy problemów biomedycznych i fizjologicznych człowieka
- umiejętności związane z rozwijaniem postaw twórczych i interpersonalnych
- znajomość nowoczesnych zagadnień związanych z psychologią zdrowia i edukacji
- umiejętność prowadzenia zajęć sportowych : z koszykówki, siatkówki, gimnastyki, lekkiej atletyki
- znajomość teoretyczna nowych trendów w sporcie
- umiejętność swobodnego prowadzenia zajęć aerobiku i fitness
- znajomość choreografii kompozycji tańca
- umiejętność nauczania technik tanecznych
- znajomość metod organizowania i promocji imprez sportowych
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Rachunkowośc i podatki adresujemy do osób posiadających wykształcenie wyższe licencjackie, inżynierskie, magisterskie) Oferta Studiów skierowana jest przede wszystkim do praktyków rachunkowości, pracowników działów księgowości, rachuby płac i pionów finansowo-księgowych przedsiębiorstw i instytucji.
Celem podyplomowych studiów Rachunkowości i podatki jest przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu księgowego, prowadzenia własnego biura rachunkowego oraz udoskonalenia umiejętności w zakresie prowadzenia ewidencji i analiz finansowych operacji gospodarczych.
Program studiów podyplomowych Rachunkowość i podatki obejmuje:
- Zasady prowadzenia rachunkowości
- Rachunkowość finansowa
- Rachunkowość zarządcza i controlling
- Rachunek kosztów w działalności przedsiębiorstwa
- Międzynarodowe Standardy Rachunkowości i Sprawozdawczości Finansowej
- Finanse przedsiębiorstw
- Analiza i auditing sprawozdań finansowych
- Podatek dochodowy od osób fizycznych i prawnych
- Podatki pośrednie
- Konwersatorium
Absolwenci podyplomowych studiów Rachunkowość i podatki mają możliwość zatrudnienia na stanowiskach związanych z księgowością i finansami praktycznie w każdego rodzaju przedsiębiorstwie. Mogą ubiegać się o stanowiska w działach finansowo-księgowych przedsiębiorstw państwowych i prywatnych, a także o eksponowane stanowiska głównych księgowych - nadzorujących pracę w księgowości, dyrektorów finansowych - kierujących i kontrolujących politykę finansową przedsiębiorstw, analityków finansowych - których zadaniem jest między innymi badanie możliwości finansowych firmy.W ramach konwersatorium studenci zapoznają się z testami egzaminu uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia kierowane są do magistrów i licencjatów różnych specjalności, którzy chcą zdobyć kwalifikacje zarówno do pracy w bibliotece szkolnej, jak też i w bibliotekach wyżej zorganizowanych, np. pedagogicznej czy prowadzonej przez wyższą uczelnię.
Studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej pozwalają uzyskać podstawowe kompetencje niezbędne do pracy w bibliotece, w tym - w bibliotece szkolnej, oraz nadają wymagane w tym zakresie kwalifikacje.
1. Warsztat umiejętności interpersonalnych
2. Laboratorium metodyczne bibliotekarza
3. Zarządzanie informacją naukową
4. Trening myślenia twórczego
5. Biblioterapia rozwojowa
6. Marketing w bibliotece
7. Konwersatorium z literatury współczesnej, w tym z literatury dla dzieci i młodzieży
8. Seminarium dyplomowe
9. Podstawy bibliotekoznawstwa i bibliotekarstwa
10. Praktyki
1. Dodatkowe kwalifikacje stwarzające możliwość pracy w bibliotekach różnego typu – od biblioteki szkoły podstawowej poczynając, poprzez biblioteki pedagogiczne, aż do bibliotek szkól wyższych.
2. Poznanie obsługi komputerowego programu bibliotecznego.
3. Zdobycie umiejętności administrowania szkolnym centrum informacji oraz pogłębienie umiejętności zarządzania informacją naukową.
4. Wdrożenie do korzystania z nowoczesnej technologii informacyjnej w różnych sytuacjach życiowych i zawodowych.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe w zakresie "Administracja i zarządzanie publiczne" kierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe na poziomie licencjackim, inżynierskim lub magisterskim, które pracują w administracji rządowej i samorządowej, jak również do osób pragnących związać swoją przyszłość zawodową ze sferą administracji publicznej.
Podstawowym celem studiów podyplomowych Administracja i zarządzanie publiczne jest przygotowywanie wysoko wykwalifikowanych kadr urzędników służby publicznej do sprawnego funkcjonowania w nowoczesnej strukturze administracyjnej. Studia dają solidne przygotowanie teoretyczne poprze zapewnianie profesjonalnego systemu kształcenia opartego na własnym bogatym dorobku Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi.
Absolwent studiów podyplomowych Administracja i zarządzanie publiczne nabędzie wiedzę z zakresu:
- podstaw ekonomi,
- publiczno-prawnych form i procedur działania administracji publicznej,
- organizacji samorządu terytorialnego,
- zadań administracji publicznej,
- zarządzania strategicznego w administracji publicznej w tym zarządzania zasobami ludzkimi, materialnymi i finansowymi, a także zarządzania zmianą, jakością i wynikami administracji,
- prawa administracyjnego materialnego i procedury administracyjnej,
- prawa finansów publicznych,
- budżetowania, budżetu zadaniowego, wieloletniej prognozy finansowej,
- gospodarowania majątkiem publicznym,
- polityki rozwoju regionalnego i lokalnego,
- prawa zamówień publicznych,
- prawa podatkowego,
- aktów prawa miejscowego,
- pomocy publicznej,
- partnerstwa publiczno-prywatnego i partnerstwa publiczno-społecznego,
- funduszy UE.
Studia podyplomowe w zakresie Administracji i zarządzania publicznego dostarczą niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu prawa i administracji, ustroju samorządu terytorialnego, prawa finansów publicznych oraz zarządzania w administracji. Dla osób pracujących w administracji publicznej studia mogą stanowić podstawę do zdobycia awansu zawodowego. Dla pozostałych mogą stanowić uzasadnienie merytoryczne do uzyskania zatrudnienia w jednostkach samorządu terytorialnego i urzędach administracji rządowej.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]