Wybierz miasto:

Studia podyplomowe Terapia zajęciowa są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców pragnących nabyć kompetencje z zakresu terapii zajęciowej. W szczególności zapraszamy osoby, które chciałyby nabyć kompetencje do pracy terapuutycznej w warsztatach terapii zajęciowej, domach pomocy społecznej, placówkach rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi, pensjonatach, zakładach karnych itp.

Studia podyplomowe Terapia zajęciowa mają na celu wyposażenie uczestników w kompetencje związane z praktycznym wspieraniem rozwoju osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu psychospołecznym (osoby z niepełnosprawnością, starsze, przewlekle chore). Uczestnicy poznają metody terapii zajęciowej i techniki praktycznej pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.

W programie studiów podyplomowych Terapia zajęciowa m.in.:

  • Psychogerontologia
  • Biomedyczne aspekty niepełnosprawności
  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Oligofrenopedagogika
  • Podstawy pracy terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi
  • Wprowadzenie do terapii zajęciowej
  • Ergoterapia
  • Arteterapia – techniki plastyczne
  • Muzykoterapia
  • Choreoterapia
  • Drama
  • Gry i zabawy rekreacyjne
  • Trening kreatywności
  • Praktyki własne
  • Seminarium dyplomowe

Absolwent studiów podyplomowych Terapia zajęciowa uzyska gruntowne przygotowanie teoretyczne i praktyczne w interdyscyplinarnym obszarze terapii zajęciowej. Na studiach podyplomowych Terapia zajęciowa przedmioty, które uczestnik będzie realizował dotykają kluczowych zagadanień z zakresu terapii i metodyki pracy terapeutycznej. Takie szerokie spektrum zagadnień pozwoli uczestnikom znaleźć pracę w  ośrodkach o różnej działalności, m.in. domów pomocy społecznej, organizacji pozarządowych. Studia umożliwiają również zdobycie dodatkowych umiejętności osobom pracującym w placówkach ochrony zdrowia (fizjoterapuci, arteterapeuci, logopedzi, psychologowie itp.)

Studia przewidują w znacznej mierze zajęcia praktyczne – naukę konkretnych metod terapii zajęciowej i technik pracy możliwych do wykorzystania w praktyce.

3 semestry

Na studia zapraszamy nauczycieli, pedagogów, szkoleniowców, trenerów, instruktorów zajęć edukacyjnych, którzy są zainteresowani rozwinięciem osobistych kompetencji twórczych oraz poznaniem możliwości i sposobów wspierania zdolności twórczych uczniów / uczestników zajęć edukacyjnych.

Studia mają charakter unikatowy: z jednej strony - pozwalają uczestnikom rozwinąć własne kompetencje: twórczą postawę oraz zdolność twórczego myślenia i rozwiązywania problemów, z drugiej strony zaś przygotowują uczestników do projektowania i realizacji zajęć edukacyjnych opartych na dydaktyce kreatywności.

Mapa edukacji ramach studiów opiera się na trzech modułach:

  • Rozwój kompetencji społecznych i interpersonalnych
  • Rozwój kompetencji kreatywnych nauczyciela
  • Metodyka prowadzenia zajęć rozwijających kreatywność.

MODUŁ 1.

ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I INTERPERSONALNYCH - 80 h

Moduł ten pozwala rozwijać kluczowe umiejętności pozwalające na prowadzenie aktywnej i skutecznej pracy z grupą. Moduł rozpoczyna się warsztatem integracji i komunikacji, podczas którego poznajesz grupę słuchaczy i doskonalisz swoje umiejętności związane z komunikowaniem się. Kolejny element stanowi trening interpersonalny - jest to głębokie doświadczenie, dzięki któremu uczysz się rozumieć własne zachowania oraz zachowania innych ludzi. Tu uczysz się i trenujesz umiejętność wyrażania myśli i uczuć oraz doskonalisz zdolność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. Po 60 godzinach warsztatu i treningu, wyposażony w kluczowe umiejętności i kompetencje związane z Twoim rozwojem osobistym, weźmiesz udział w warsztacie, na którym udoskonalisz swoje kompetencje w zakresie wspierania interpersonalnych umiejętności uczniów.

Przedmioty realizowane w module 1.:

  • warsztat integracji i komunikacji
  • trening interpersonalny
  • warsztat rozwijania umiejętności społecznych i interpersonalnych ucznia

MODUŁ 2.

ROZWÓJ KOMPETENCJI KREATYWNYCH NAUCZYCIELA - 65 h

Udział w zajęciach modułu drugiego pozwoli Ci zapoznać się z podstawą wiedzy na temat kreatywności i jej uwarunkowań podmiotowych i społecznych, poznasz źródła i mechanizmy podmiotowej postawy w sytuacjach codziennego działania i rozwiązywania problemów. Na zajęciach treningowych rozwiniesz własną postawę twórczą oraz zdolność twórczego myślenia. W praktyczny sposób zapoznasz się także z czynnikami warunkującymi twórcze zachowania dzieci i młodzieży.

Przedmioty realizowane w module 2.:

  • postawy kreatywności
  • logika kreatywności
  • kreatywny rozwój podmiotu
  • trening kreatywności
  • ekspresja i kreatywność dzieci i młodzieży

MODUŁ 3.

METODYKA PROWADZENIA ZAJĘĆ ROZWIJAJĄCYCH KREATYWNOŚĆ - 95 h + 60 h praktyk

Zajęcia zrealizowane w module trzecim umożliwią Ci nabycie umiejętności stymulowania twórczej postawy oraz zdolności twórczego myślenia u Twoich uczniów. Zapoznasz się z założeniami psychodydaktyki twórczości, a także poznasz techniki i narzędzia pracy z jednostką i grupą, które możesz wykorzystać zarówno w toku prowadzonych lekcji na różnych przedmiotach szkolnych, jak i przygotujesz się do prowadzenia odrębnych zajęć stymulujących twórcze kompetencje. Nabędziesz także umiejętności związane z innowacyjnym organizowaniem procesu edukacyjnego. Moduł zwieńczony zostanie seminarium dyplomowym, służącym przygotowaniu autorskich projektów wspierających twórczy rozwój ucznia. Równolegle z realizacją projektu - odbędziesz praktyki w wybranej instytucji edukacyjnej, w której wdrożysz zaprojektowane działania.

Przedmioty realizowane w module 3.:

  • Metodyka rozwijania zdolności twórczych dzieci i młodzieży
  • Metodyka: zajęcia warsztatowe. Struktura ćwiczenia treningowego.
  • Indywidualizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej z uwzględnieniem twórczego potencjału dziecka
  • Innowacyjne zarządzanie procesem dydaktyczno-wychowawczym
  • Psychodydaktyka twórczości
  • Seminarium dyplomowe - Projekt kreatywny skierowany na ucznia
2 semestry
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Nauczyciele, pedagodzy, wychowawcy, terapeuci, opiekuni dzieci i dorosłych, pracownicy służb medycznych, domów kultury, bibliotekarze.

Celem kierunku jest kształcenie specjalistów posiadających umiejętności w zakresie terapii, rozwoju i edukacji poprzez sztukę, przygotowanych do wspierania dzieci, młodzież, dorosłych, a także osoby starsze i niepełnosprawne. Słuchacze studiów poszerzą swoją wiedzę specjalistyczną oraz kompetencje co pozwoli na podejmowanie działań w zakresie artystycznym i społecznym niezbędnym do prowadzenia procesu arteterapeytycznego. 
Wiedza uzyskana przez absolwentów pozwoli na wniesienie nowych aspektów w edukacji, terapii i rozwoju osobistym, opartych m.in. na umiejętnej ekspresji i twórczym myśleniu sprzyjającym rozwojowi i samorealizacji, wspierającym proces terapeutyczny oraz nowoczesne kierunki edukacji.
W programie między innymi:
  • warsztat umiejętności interpersonalnych budowanie relacji z klientem (grupą)
  • działania artystyczne
  • psychopedagogika twórczości
  • sztuki plastyczne w arteterapii
  • biblioterapia
  • teatroterapia
  • choreoterapia i taniec terapeutyczny
  • muzykoterapia
  • foto(grafo)terapia
  • rękodzieło w arteterapii
  • pedagogika zabawy i tańce integracyjne
  • multimedia w arteterapii

Absolwent studiów podyplomowych zdobywa kompetencje do pracy indywidualnej i w zespołach wielospecjalistycznych, składających się zarówno z terapeutów jak też artystów, pedagogów. Jest przygotowany do prowadzenia zajęć terapeutycznych z zakresu arteterapii z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi i starszymi, zarówno zdrowymi jak też ze specjalnymi potrzebami. Studia na kierunku "Arteterapia w edukacji i terapii " przygotowują do prowadzenia zajęć arteterapeutycznych w placówkach prowadzonych przez: służbę zdrowia, samorządy, organizacje pozarządowe, w placówkach edukacyjnych oraz innych związanych z kulturą i sztuką.

Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Studia podyplomowe z Arteterapii przeznaczone są dla absolwentów studiów i i II stopnia z zakresu pedagogiki, psychologii, muzyki, sztuk plastycznych, kulturoznawstwa, bibliotekoznawstwa i filologii. Adresowane są także do pedagogów zatrudnionych w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, pracowników placówek opiekuńczo – wychowawczych, terapeutycznych, pracowników placówek kulturalno – oświatowych oraz dla osób pragnących pracować w takich placówkach. 

Celem Podyplomowych Studiów z zakresu Arteterapii jest podwyższenie kwalifikacji w zakresie wiedzy o szeroko rozumianej twórczości i sztuce oraz możliwościach ich terapeutycznego wykorzystania.

Zajęcia na studiach podyplomowych z Arteterapii mają charakter modułowy i obejmują m.in.:

  • warsztat umiejętności interpersonalnych, psychologię twórczości i zdolności,
  • diagnostykę i terapię pedagogiczną, elementy psychologii i psychopatologii, metody i szkoły psychoterapii,
  • wstęp do arteterapii, elementy historii sztuki,
  • plastykę w nauczaniu i terapii, kreatywność w myśleniu i działaniu
  • muzykę, taniec, choreoterapię i logorytmikę
  • rysunek, malarstwo, rzeźbę
  • dramę, biblioterapię
  • rysunkowe metody projekcyjne w diagnostyce psychologicznej
  • intermedia, multimedia, mixmedia

Studia podyplomowe z Arteterapii pozwolą absolwentom kierunku między innymi na:

  • zapoznanie się z rolą aktywności plastycznej w nauczaniu i terapii
  • praktyczne poznanie założeń i technik pracy arteterapeutycznej
  • zapoznanie się z możliwościami wykorzystania muzyki i tańca w terapii
  • poznanie możliwości terapeutycznego wykorzystania biblioterapii i dramy w praktyce
  • przygotowanie własnego projektu arteterapeutycznego w ramach pracy dyplomowej pod kierunkiem wybitnego arteterapeuty
  • program studiów odpowiada wymogom ubiegania się o certyfikat arteterapeuty nadawany przez Stowarzyszenie Arteterapeutów Polskich KAJROS.
3 semestry
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Studia kierowane są do osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych na kierunkach pedagogika, pedagogika specjalna lub psychologia, posiadających przygotowanie pedagogiczne. Adresatami studiów jest przede wszystkim kadra pedagogiczna żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno - pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji oraz pozostałych osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami.

Studia podyplomowe Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka mają na celu przygotowanie słuchaczy do organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka niepełnosprawnego.

W programie m.in.:

  • dziecko upośledzone umysłowo, dziecko niepełnosprawne ruchowo, dziecko słabowidzące i niewidome, dziecko słabosłyszące i niesłyszące, dziecko z zaburzeniami w rozwoju mowy i języka, dziecko z całościowymi i sprzężonymi zaburzeniami rozwoju – diagnoza, metody wspierania rozwoju
  • konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • medyczne aspekty zaburzeń w rozwoju małego dziecka
  • organizacja zespołu wczesnego wspomagania rozwoju - podstawy prawne, procedury, standardy
  • psychologia rozwojowa małego dziecka
  • seminarium dyplomowe
  • wybrane metody terapii i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawne
  • zasady współpracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego

Studia mają charakter kwalifikacyjny i dają uprawnienia do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w następujących placówkach: ośrodkach wczesnego wspomagania, dziennych ośrodkach rehabilitacji, ośrodkach rehabilitacyjnych oraz placówkach edukacyjnych realizujących zadanie wczesnego wspomagania rozwoju.

Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Studia podyplomowe Terapia pedagogiczna z elementami logopedii skierowane są do osób w wykształceniem wyższym (licencjackim lub magisterskim) w zakresie pedagogiki, którzy posiadają przygotowanie pedagogiczne. Studia adresujemy również do osób, które myślą o pracy nauczyciela terapii pedagogicznej. Zdobyte uprawnienia terapii pedagogicznej, pozwolą znaleźć zatrudnienie w szkołach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Studia podyplomowe Terapia pedagogiczna z elementami logopedii wyposażą uczestnika w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania kompleksowych, skutecznych działań terapeutycznych w stosunku do uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej.

Terapia pedagogiczna z elementami logopedii obejmuje zagadnienia związane z:

  • psychologicznymi i medycznymi aspektami dysfunkcji
  • charakterystyką zaburzeń typu dyslektycznego
  • metodami i technikami pracy terapeutycznej z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz formami wspierania rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego
  • zastosowaniem takich metod pracy terapeutycznej jak: metoda Dobrego Startu, metoda Glena Domana, muzykoterapia, terapia zabawą
  • zastosowaniem zasady indywidualizacji w usprawnianiu psychospołecznym uczniów oraz wyborem metod i form pracy podstawami logopedii – w zakresie kształtowania wczesnych oddziaływań profilaktycznych

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Zdobędziesz kawalifikacje nauczyciela terapii pedagogicznej. Umiejętności zdobyte w trakcie studiów będziesz wykorzystywał w terapii osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz zaburzeniami w rozwoju procesów poznawczych. Absolwenci studiów podyplomowych Terapia pedagogiczna, poznają: warsztat nauczyciela terapii pedagogicznej, praktyczne metody i formy pracy terapeutycznej z uczniami.

3 semestry – 370 godzin
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Studia podyplomowe z zakresu "MUZYKA – RYTMIKA I ELEMENTY MUZYKOTERAPII W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ" skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, a także nauczycieli szkół podstawowych, instruktorów tańca, instruktorów kulturalno-oświatowych, nauczycieli rytmiki oraz pozostałych osób zainteresowanych tematyką.

  • Wyposażenie uczestników studiów podyplomowych w wiedzę i umiejętności potrzebne do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji muzycznej dzieci w przedszkolach i klasach I-III.
  • Przygotowanie słuchaczy do pracy metodami aktywnymi, warsztatowymi, łączącymi wiedzę i aktywność twórczą.
  • Przygotowanie słuchaczy do tworzenia przestrzeni edukacyjnej z wykorzystaniem twórczych kompilacji opartych na różnych rodzajach działań muzycznych i ruchowych.
  • Przybliżenie specjalistycznej wiedzy psychologicznej i pedagogicznej, związanej ze wspieraniem twórczego rozwoju dziecka.
     

1. Psychopedagogika twórczości
2. Metodyka zajęć muzycznych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
3. Podstawy muzykoterapii i pedagogiki zabawy
4. Muzykoterapia w pracy dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
5. Rytmika z elementami choreoterapii
6. Kształcenie głosu dziecka i elementy śpiewu zespołowego
7. Podstawy dyrygowania
8. Instrumenty szkolne
9. Zabawy i tańce integracyjne
10. Tańce towarzyskie
11. Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dzieckiem
12. Ośrodki kultury – filharmonia, muzeum sztuki, rozgłośnia radiowa
13. Folklor regionalny
14. Emisja i higiena głosu
14. Seminarium dyplomowe

Uczestnik studiów:

  • zdobędzie przygotowanie do prowadzenie zajęć muzycznych i muzyczno-ruchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
  • pozna możliwości wykorzystania muzykoterapii w pracy z uczniami,
  • nauczy się poprawnego posługiwania się głosem – intonacja, artykulacja, podparcie oddechowe,
  • pozna możliwości edukacyjnego wykorzystania muzyki klasycznej w interpretacji ruchem.
     
2 semestry – 270 godzin
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Studia podyplomowe Zarządzanie oświatą adresujemy do osób zajmujących się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego, dyrektorów placówek oświatowych i szkół oraz osób, które aspirują do piastowania stanowisk kierowniczych w oświacie.

Studia podyplomowe z zakresu Zarządzania oświatą mają na celu przygotowanie absolwentów kierunku do podejmowania czynności zawodowych na stanowiskach kierowniczych we wszelkiego rodzaju placówkach oświatowych. Ukończenie studiów nadaje kwalifikacje w zakresie zarządzania oświatą i organizacjami pozarządowymi. Absolwent studiów będzie mógł znaleźć zatrudnienie we wszystkich typach szkół i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych, czy organach nadzorujących działalność oświatową.

W programie studiów podyplomowych Zarządzanie oświatą m.in:

• Prawo w praktyce oświatowej
Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówkach oświatowych
• Kierowanie zmianą w placówce
• Zarządzanie finansami i majątkiem szkoły
• Projektowanie programu szkoły
• Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia
• Projektowanie programu rozwoju szkoły/placówki oświatowe
• Projektowanie programu wychowawczego i profilaktyki
• Nadzór pedagogiczny
• Rozwój zawodowy nauczyciela
• Organizacja i kierowanie szkołą
• Decyzje administracyjne Dyrektora
• Organy kolegialne w szkole
• Ocena pracy nauczyciela
• Organizacja pracy dyrektora
• Promocja placówki i współpraca ze środowiskiem lokalnym
• Informatyka w zarządzaniu
• Systemy oceniania w edukacji
• Innowacyjność w zarządzaniu
• BHP w palcówce oświatowej
• Seminarium dyplomowe

Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania oświatą jest niezbędne przy objęciu funkcji dyrektora oraz innych stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i innych placówkach oświatowo-wychowawczych w myśl Rozporządzenia MENiS z dnia 1.08.2017 r. Uczestnicy studiów podyplomowych, poznają teoretyczne i praktyczne sposoby zarządzania oświatą i organizacjami pozarządowymi. Absolwent zdobędzie umiejętności zarządania projektami, zespołem, organizacją oraz kwalifikacje potrzebne w zarządzaniu oświatą

2 semestry – 245 godzin
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 1

Studia podyplomowe kierujemy do osób, które chcą uzyskać kwalifikacje w zakresie Dydaktyki języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Celem studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej jest:

  • Nabycie kwalifikacji metodycznych do nauczania j. angielskiego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej.
  • Nabycie wiedzy i kompetencji metodycznych z zakresu metod i technik nauczania języka angielskiego w pracy z dziećmi.
  • Doskonalenie wiedzy i umiejętności psychologiczno-pedagogicznych niezbędnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym.
  • Doskonalenie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego.
     

Program studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej zawiera m.in. zagadnienia:

  • praktyczna nauka języka angielskiego
  • dziecięca literatura anglojęzyczna
  • fonetyka
  • podstawy dydaktyki języka obcego
  • metodyka wczesnego nauczania języka angielskiego
  • gry i zabawy w edukacji lingwistycznej
  • psychologiczno-pedagogiczne aspekty edukacji lingwistycznej dzieci
  • technologie informacyjne w nauczaniu
  • higiena i emisja głosu
  • psychologia rozwojowo-wychowawcza dzieci
  • komunikacja interpersonalna
  • rozwijanie myślenia twórczego
  • praktyki

Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Absolwent studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej:

  • uzyska kompleksowe przygotowanie metodyczne do prowadzenia zajęć w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego
  • podniesie swoje kompetencje w zakresie znajomości języka angielskiego w czterech głównych aspektach: mówieniu, pisaniu, czytaniu i rozumieniu ze słuchu
3 semestry – 350 godzin (w tym 60h praktyk)
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Przygotowanie pedagogiczne to studia podyplomowe, które kierujemy do obecnych lub przyszłych nauczycieli nie posiadających przygotowania pedagogicznego, a także do psychologów, socjologów, pracowników socjalnych i innych osób, potrzebujących uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne.
Studia skierowane są dla słuchaczy, którzy posiadają studia magisterskie.

Studia podyplomowe z zakresu Przygotowania pedagogicznego pozwalają uzyskać podstawowe kompetencje pedagogiczne niezbędne w pracy w placówkach oświatowych i edukacyjnych oraz nadają wymagane w tym zakresie kwalifikacje.
 

 

Program studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne obejmuje m.in.: zagadnienia:

  • warsztat umiejętności pedagoga
  • pedagogika ogólna
  • teoria wychowania
  • pedagogika społeczna
  • edukacja regionalna
  • edukacja muzealna
  • diagnoza i terapia pedagogiczna
  • psychologia ogólna
  • psychologia rozwoju człowieka
  • psychologia wychowawcza
  • psychologia społeczna
  • psychologia kliniczna dziecka
  • dydaktyka ogólna
  • planowanie i ewaluacja pracy dydaktycznej
  • charakterystyka metod i form nauczania
  • aktywizacja procesu kształcenia
  • drama jako metoda pracy z uczniem
  • psychodydaktyka twórczości
  • ocenianie osiągnięć uczniów
  • laboratorium metodyczne
  • emisja głosu
  • seminarium dyplomowe
  • praktyki pedagogiczne
  • To, co podkreślają nasi absolwenci, to „dodatkowa furtka” , czyli możliwość nauczania tego, co już sami umieją. Oznacza to pracę w szkołach różnego typu – od szkoły podstawowej poczynając, a na szkole wyższej kończąc.
  • Przygotowanie pedagogiczne jest także punktem wyjścia do specjalistycznych kierunków pedagogicznych, co również jest ważnym czynnikiem motywacyjnym naszych słuchaczy. Po ukończeniu studiów z zakresu przygotowania pedagogicznego zamierzają rozpocząć studia podyplomowe z zakresu np. Edukacji przedszkolnej i założyć własne przedszkole, albo z zakresu Pedagogiki opiekuńczej i pracować na świetlicy szkolnej czy w domu dziecka.
  • Przygotowanie pedagogiczne to duża dawka wiedzy pedagogiczno-psychologicznej przydatnej w planowaniu i urzeczywistnianiu własnego rozwoju, a także wykorzystywanej przez naszych słuchaczy w opiece i wychowaniu własnych dzieci.

Wymagane dokumenty:

  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów magisterskich
  • kopia podpisanego dyplomu ukończenia conajmniej studiów licencjackich/inżynierskich dla osób przygotowujących się do nauczania przedmiotów teoretycznej nauki zawodu
  • formularz zgłoszeniowy
3 semestry
Formularz zgłoszeniowy - studia podyplomowe

Studia adresujemy do wszystkich osób pracujących bądź chcących pracować w obszarze animacji czasu wolnego z dziećmi, młodzieżą oraz osobami starszymi. Zapraszamy osoby chcące doskonalić metody swojej pracy. Zapraszamy szczególnie pedagogów, wychowawców, instruktorów terapii zajęciowej, opiekunki, pracowników domów społecznych, placówek wsparcia dziennego, świetlic.

Wyposażenie słuchacza w wiedzę i umiejętności animowania czasu wolnego zarówno dzieci, jak i osób w wieku starszym. Zajęcia mają charakter praktyczny i realizowane są w zdecydowanej większości w formie treningu umiejętności animacyjnych.Czas, jaki posiadamy do własnej dyspozycji po ukończeniu obowiązkowych zajęć, czyli czas wolny, wymaga odpowiedniego zagospodarowania. W dobie ruchomego czasu pracy i rosnących wymagań, animacja czasu wolnego staje się wyzwaniem, zarówno w pracy z dziećmi, młodzieżą jak i osobami starszymi.

Absolwent proponowanych studiów podyplomowych nie tylko wzbogaci swoją wiedzę z zakresu psychologii biegu życia, zadań rozwojowych i potrzeb osób w różnym wieku, ale również zyska warsztat pracy animatora czasu wolnego.
Pozna podstawowe techniki i metody pracy z grupą, w tym techniki arteterapeutyczne, muzykoterapeutyczne, ruchowe.
Nauczy się planować, prowadzić i ewaluować zajęcia według autorskich scenariuszy.

  • Andragogika  z elementami gerontologii
  • Zadania rozwojowe dzieci i młodzieży z elementami wspomagania rozwoju dziecka
  • Anatomia, fizjologia układu ruchu
  • Trening żywienia dzieci i osób dorosłych
  • Pierwsza pomoc w pracy animatora
  • Prawo w pracy animatora (prawne podstawy organizacji wypoczynku oraz odpowiedzialność prawna opiekuna)
  • Elementy arteterapii;
  • Projektowanie i prowadzenie gier terenowych;
  • Gry i zabawy muzyczne, podstawy muzykoterapii;
  • Budowanie zespołu, metody i techniki pracy z grupą.

Zajęcia mają charakter warsztatowo – treningowy, stąd absolwent zyska gruntowne przygotowanie nie tylko teoretyczne ale przede wszystkim praktyczne w interdyscyplinarnym obszarze animacji czasu wolnego. Kompetencje uzyskane w toku studiów znajdują zastosowanie w wielu potencjalnych miejscach zatrudnienia. Praktyczny wymiar zajęć pozwala nabyć umiejętności gotowe do natychmiastowego wykorzystania od razu w miejscu pracy! PAMIĘTAJ! Animator czasu wolnego to aktualnie popularna i pożądana profesja na rynku pracy!

Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 1

Studia skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych, i ponadgimnazjalnych, przedszkoli, instruktorów zajęć pozaszkolnych, pedagogów szkolnych, arteterapeutów oraz wszystkich  pragnących zwiększyć swoje kompetencje metodyczne obejmujące wiedzę i umiejętności pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Celem studiów jest zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Absolwent studiów Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

  • Posiada specjalistyczną i rzetelną wiedzę dotyczącą specjalnych potrzeb edukacyjnych, dotyczących uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, trudnościami w uczeniu się matematyki, niedosłyszących i niesłyszących, słabowidzących i niewidomych, z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją, upośledzonych w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, z niepełnosprawnością sprzężoną, z autyzmem, z ADHD, niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem, z chorobą przewlekłą, czy wreszcie z uczniem szczególnie uzdolnionym,  w tym uczniem z syndromem SNO – nieadekwatnych osiągnięć szkolnych.
  • Zna podstawy prawne pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i potrafi prowadzić dokumentację pracy z uczniem z SPE.
  • Potrafi zdiagnozować specjalne potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować program odpowiednich dla niego działań.
  • Potrafi wprowadzić elementy terapii integracji sensorycznej. Ma możliwość uczestniczenia w zajęciach prowadzonych w specjalistycznej sali terapii integracji sensorycznej.

 

W programie studiów podyplomowych Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych m.in.:

  • Warsztat kompetencji osobistych nauczyciela w pracy z dzieckiem z SPE
  • Formalnoprawne aspekty pracy z uczniem z SPE
  • Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka
  • Psychologiczne podstawy trudności i niepowodzeń szkolnych
  • Neuropedagogiczne aspekty rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Diagnoza i terapia integracji sensorycznej
  • Praca z uczniem z trudnościami w czytaniu i pisaniu
  • Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki
  • Praca z uczniem niesłyszącym lub słabosłyszącym
  • Praca z uczniem niewidomym lub słabo widzącym
  • Praca z uczniem z niepełnosprawnością ruchową
  • Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną  w stopniu lekkim
  • Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną  w stopniu  umiarkowanym lub znacznym
  • Praca z uczniem z niepełnosprawnościami sprzężonymi
  • Praca z uczniem z  zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Praca z uczniem z ADHD
  • Praca z uczniem z niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem
  • Praca z uczniem z szczególnie uzdolnionym
  • Praca z uczniem z  chorobą przewlekłą
  • Seminarium dyplomowe
  • Praktyki

Studia z zakresu Pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych wzmacniają kompetencje metodyczne nauczyciela. Nauczyciel posiadający wiedzę i umiejętności dotyczące pracy z uczniem z SPE staje się osobą najbardziej kompetentną w tym obszarze, a tym samym niezbędną w placówce oświatowej. Potrafi tworzyć indywidualne programy pracy z uczniem, a także scenariusze zajęć z zakresu terapii pedagogicznej. Ponadto wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów w znacznym stopniu ułatwiają nauczycielowi pracę, a prowadzone przez niego lekcje, uwzględniające potrzeby uczniów są dla nich atrakcyjniejsze. Efektem zwiększenia się kompetencji nauczyciela w zakresie pracy z uczniem z SPE jest efektywny przebieg procesu kształcenia, oznaczający satysfakcję nauczyciela i możliwość samorealizacji ucznia.

2 semestry – 295 godzin
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Studia podyplomowe Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami profilaktyki skierowane są do osób zainteresowanych uzyskaniem kwalifikacji zawodowych potrzebnych do wykonywania pracy pedagoga opiekuńczo-wychowawczego oraz podwyższania własnych kompetencji. Oferta skierowana jest do pracujących i przyszłych pedagogów szkolnych, nauczycieli, wychowawców placówek opiekuńczo-socjalizujących.

Celem studiów podyplomowych Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z elementami profilaktyki jest wyposażenie słuchaczy w podstawy wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktyczne niezbędne w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Słuchacze są też przygotowani do realizacji profilaktyki pierwszorzędowej w ramach pracy opiek.-wychowawczej. Absolwenci uzyskują kwalifikacje do pracy w placówkach takich jak: dom dziecka, pogotowie opiekuńcze, internat, bursa, świetlica szkolna oraz jako pedagog szkolny. Ukończenie studiów uprawnia do prowadzenia pracy opiekuńczo-wychowawczej także w szkołach ponadpodstawowych. Absolwenci otrzymują dodatkowo przygotowanie w zakresie kierowania wycieczką szkolną (poświadczone zaświadczeniem o ukończeniu kursu „Kierownik wycieczek szkolnych”).

Program studiów podyplomowych Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami profilaktyki zawiera m.in. zagadnienia:

  • teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • sieroctwo naturalne i społeczne
  • współczesne problemy pedagogiki społecznej
  • rozwój zawodowy nauczyciela w zakresie umiejętności wychowawczych
  • wybrane problemy psychologii rozwojowo – wychowawczej
  • funkcje opiekuńczo – wychowawcze szkoły. Praca pedagoga szkolnego
  • specyfika opieki nad dzieckiem w poszczególnych typach placówek opiekuńczo – wychowawczych
  • planowanie pracy opiekuńczo – wychowawczej z jednostką i grupą
  • prawne podstawy pracy opiekuńczo – wychowawczej
  • podstawy pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • opracowywanie Indywidualnych Planów Edukacyjno-Terapeutycznych
  • elementy terapii pedagogicznej
  • technologie informacyjne w pracy nauczyciela - wychowawcy
  • elementy pracy socjalnej i opieki społecznej
  • trening twórczości
  • zajęcia plastyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą
  • psychopedagogika  niedostosowania społecznego
  • podstawy profilaktyki
  • budowanie programów profilaktyki w placówce i ich realizacja
  • psychologia i profilaktyka uzależnień
  • współczesne zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży
  • moduł „Kierownik wycieczek”

Korzyści płynące z ukończenia studiów podyplomowych w zakresie Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza z elementami profilaktyki to m.in:

  • Dodatkową korzyść wynoszoną ze studiów stanowi uzyskanie przygotowania do pełnienia funkcji  KIEROWNIKA WYCIECZEK SZKOLNYCH
  • Większa część zajęć prowadzona jest metodami aktywnymi

Studia są  sprofilowane pod kątem uzyskiwania praktycznych kompetencji opiekuńczo-wychowawczych i umiejętności konstruowania i realizacji programów wczesnej profilaktyki zachowań ryzykownych.

3 semestry, 350 godzin (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela)
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Studia realizowane są we współpracy z Łódzką Akademią Profilaktyki Społecznej oraz specjalistami z zakresu pracy profilaktycznej. Skierowane są do pedagogów, nauczycieli, psychologów, pracowników socjalnych, asystentów rodziny, kuratorów sądowych, policjantów, strażników miejskich oraz osób posiadających wykształcenie wyższe, których celem jest zdobycie kompetencji i zwiększenie osobistych możliwości w pracy profilaktycznej. Przeznaczone są również dla osób, pracujących z grupami ryzyka, bądź pragnących poszerzyć wiedzę i umiejętności z zakresu szeroko pojętej pozytywnej profilaktyki i jej zastosowań praktycznych.

Celem studiów ZINTEGROWANA PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ I SPOŁECZNYCH ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH jest uzyskanie wiedzy i kompetencji w obszarze zintegrowanych działań profilaktycznych. Słuchacze maja szansę na zdobycie umiejętności praktycznych obejmujących:  tworzenie i realizację programów profilaktycznych oraz zastosowanie adekwatnych metod i technik pracy treningowo-warsztatowej  w odniesieniu do zachowań ryzykownych. Studia dają możliwość gruntownego poszerzenia wiedzy z zakresu:  mechanizmów uzależnień behawioralnych, współczesnych problemów z substancjami psychoaktywnymi, a także pracy profilaktycznej z wszelkimi dysfunkcjami i patologicznymi zjawiskami społecznymi w płaszczyźnie psychospołecznej.

W programie studiów ZINTEGROWANA PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ I SPOŁECZNYCH ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH między innymi:

  •     Podstawy profilaktyki społecznej
  •     Budowanie programów profilaktycznych- metodyka
  •     Elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej
  •     Uzależnienia behawioralne
  •     Zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne wywołane środkami psychoaktywnymi
  •     Diagnostyka w profilaktyce
  •     Przemoc i agresja w relacjach społecznych i indywidualnych. Programy pomocowe
  •     Subkultury i sekty w obszarze pracy profilaktycznej
  •     Warsztat komunikacji i integracji interpersonalnej
  •     Profilaktyka instytucjonalna
  •     Prawno - karne aspekty w pracy profilaktycznej
  •     Współczesne zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży
  •     Biomedyczne podstawy pracy profilaktycznej a zachowania ryzykowne
  •     Metodyka profilaktycznej pracy warsztatowej
  •     Warsztat rozwoju osobistego
  •     Warsztat komunikacji i integracji interpersonalnej
  •     Alternatywne modele pracy profilaktycznej
  •     Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej i elementy  socjoterapii
  •     Elementy mediacji i negocjacji w pracy profilaktycznej
  •     Studia dają możliwości dogłębnego zapoznania się z pracą profilaktyczną w obszarze społecznych zachowań ryzykownych.
  •     Nastawione są na zdobycie praktycznych umiejętności słuchaczy oraz uzyskanie niezbędnej wiedzy w zakresie szeroko pojętej patologii społecznej.
  •     Uczą specyfiki pracy warsztatowej oraz konstruowania profesjonalnych programów profilaktycznych opartych o zasoby osobiste i czynniki chroniące.
  •     Dużym atutem jest współpraca z Łódzką Akademią Profilaktyki Społecznej oraz specjalistami z wielu dziedzin wspierających skuteczną profilaktykę.
  •     Program nastawiony jest również na umiejętne zastosowanie profilaktycznych programów pozytywnych w różnych placówkach i grupach odbiorców, gdzie głównymi problemami są miedzy innymi agresja, przemoc czy uzależnienia.
  •     Umiejętności nabyte w toku realizacji studiów pozwolą na samodzielne podejmowanie czynności profilaktycznych , odpowiednie zdiagnozowanie sytuacji oraz  ustalenie stanu prawno- karnego w danym obszarze zaburzeń.

Program kończy się uzyskaniem świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz certyfikatem kompetencji profilaktycznych, wydanym przez Łódzką Akademię Profilaktyki Społecznej.

Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Studia skierowane są do pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli przedmiotowych, pracowników pomocy społecznej, osób zaangażowanych w działalność organizacji pozarządowych pragnących pogłębić i poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu poradnictwa zawodowego, zawodoznawstwa, coachingu, wymagań rynku pracy, bezpośredniej pracy z klientem.

Celem studiów podyplomowych Szkolne doradztwo zawodowe z elementami coachingu, jest zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy, która będzie podstawą do bezpośredniej pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi wspierającej w podejmowaniu świadomych decyzji edukacyjno-zawodowych.
Słuchacze studiów poznają współczesnych metod pracy indywidualnej i grupowej, dowiedzą się  o aktualnych tendencjach na rynku pracy, zapoznają się z podstawami prawa pracy i zawodoznawsztwem. Absolwent studiów podyplomowych będzie potrafił stosować metodę i narzędzia coachingowe w pracy szkolnego doradcy zawodowego oraz inspirować uczniów do samodzielnego projektowania swojej kariery zawodowej.

  • Podstawowe zagadnienia z zakresu rynku edukacyjnego i rynku pracy.
  • Merytoryczne podstawy doradztwa zawodowego.
  • Psychologiczne podstawy wyboru zawodu.
  • Metodyka pracy doradcy zawodowego.
  • Metody diagnostyczne w doradztwie zawodowym.
  • Aktywizacja zawodowa.
  • Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego.
  • Umiejętności doradcze wykorzystywane w pracy indywidualnej i w pracy z grupą.
  • Doradztwo zawodowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dla uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością.
  • Praca doradcy z wykorzystaniem metody coachingu.
  • Kreatywność i myślenie twórcze.
  • Budowanie relacji z klientem w procesie coachingu.
  • Narzędzia coachingowe w pracy doradcy zawodowego.
  • Aktywne słuchanie i zadawanie pytań.
  • Inspirowanie do zmiany i rozwoju.
  • Elementy prawa pracy.
  • Praktyki zawodowe.
  • Seminarium dyplomowe.

Studia przygotowują do pracy w charakterze szkolnego doradcy kariery oraz pozwolą na:

  poznanie źródeł aktualnej wiedzy o typach szkół, zawodach, wymaganiach rynku pracy
  zapoznanie z metodami i formami pracy szkolnego doradcy zawodowego
  zdobycie umiejętności pracy metodą coachingu
  zdobycie umiejętności pracy narzędziami stosowanymi w  coachingu
  poznanie i przećwiczenie zasad prowadzenia indywidualnej rozmowy doradczej i coachingowej
  zdobycie umiejętności prowadzenia zajęć z grupą
  rozwijanie własnych umiejętności komunikacji interpersonalnej
  zdobycie wiedzy o grupach uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  poznanie metod pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  (z podziałem na rodzaje potrzeb)
  poznanie zasad budowania wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego

3 semestry – 350 h w tym 60 h praktyk
Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 1

Na studia podyplomowe  „Asystent rodziny” zapraszamy osoby pragnące uzyskać kompetencje wymagane od osób aplikujących o pracę asystenta rodzinnego, a także osoby zainteresowane problematyką diagnozy systemu rodzinnego oraz  różnorodnymi  formami wsparcia rodzin.

Celem studiów „Asystent rodziny” jest przygotowanie uczestników studiów do pełnienia roli zawodowej asystenta rodziny, zgodnie z Ustawą z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2011 r. Nr 149, poz. 887, Nr 288, poz. 1690) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272 poz.1608)

W programie studiów podyplomowych Asystent rodziny m.in.:

  • Pedagogika rodziny
  • Podstawy pracy z osobami niepełnosprawnymi
  • Psychologia rozwoju człowieka
  • Praktyczna psychologia wychowawcza
  • Wybrane problemy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
  • Profilaktyka społeczna
  • Organizacyjne podstawy pracy asystenta rodziny
  • Wybrane zagadnienia prawa w praktyce asystenta rodziny
  • Warsztat komunikacji interpersonalnej
  • Warsztat – Kontakt w sytuacji pomagania
  • Warsztat mediacji
  • Diagnoza systemu rodzinnego
  • Metodyka pracy asystenta z rodziną
  • Wspieranie rozwoju dziecka z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania
  • Pielęgnacja niemowląt i małych dzieci
  • Interwencja kryzysowa i wsparcie kryzysowe
  • Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych
  • Pedagogika czasu wolnego
  • Etyka w pracy asystenta rodziny
  • Ekonomika gospodarstwa domowego
  • Praktyki
  • Seminarium dyplomowe

Studia podyplomowe Asystent rodziny pozwolą między innymi na przygotowanie do profilaktycznej, interwencyjnej oraz wspierającej pracy z rodziną. Kształcenie obejmuje zarówno fachowe umiejętności metodyczne, jak i umożliwia rozwój predyspozycji osobistych istotnych w pracy socjalnej z rodzinami.

Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 1

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj