Wybierz miasto:

Coach wspierający klientów w utrzymaniu zdrowia zwraca uwagę na wprowadzanie i utrzymanie wspierającyh nawyków, pomaga zidentyfikować obszary do zmiany, przekroczyć własne ograniczenia i znaleźć osobistą motywację, w obszarze szeroko pojętego zdrowia i aktywności życiowej. Coach promujący zdrowie może wspierać również jednostki organizacyjne, pełniąc rolę wewnętrznego coacha i facylitatora zmian. Wyspecjalizowany coach, ma większą świadomość potrzeb zdrowotnych klientów, oraz pacjentów. Studia przygotowują też do pracy z osobami poszukującymi wsparcia w codziennym życiu.
Studia skierowane są również do lekarzy, psychologów, terapeutów, osób pracujących w obszarach profilaktyki zdrowia i medycyny naturalnej.
Studia maja także charakter studiów samorozwojowych. Uczestnicy określą swoje cele osobiste i zawodowe, zidentyfikują obszary do zmiany, własne motywatory, przekonania i wartości. Studia prowadzone są warsztatowo i umożliwiają doświadczenie na sobie procesu coachingu, a także budowanie świadomości siebie, swoich talentów i umiejętności w roli coacha.

Celem studiów jest zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności potrzebnych do pracy w charakterze coacha, ze szczególnym zwróceniem uwagi na osoby wychodzące z choroby, będące w terapii, wychodzące z uzależnień, a także w ramach szeroko rozumianej profilaktyki zdrowotnej.

Coach pracujący w obszarze terapii, pomaga osobom powracającym do zdrowia w utrzymaniu motywacji do wdrażania zmian zmierzających do odzyskania i utrzymania dobrostanu. Potrafi motywować osoby wychodzące z uzależnień do poszukiwania nowej drogi życia i kontynuowania efektów terapii.
 

Studia mają charakter praktyczny, ponad 80 % zajęć to warsztaty i ćwiczenia. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych coachów, psychologów i trenerów. Bazują na aktualnej wiedzy z zakresu psychologii zdrowia, dobrostanu, rozwoju, motywacji, psychologii pozytywnej, teorii uczenia się osób dorosłych.

Grupa treści podstawowych:

  • Warsztat umiejętności interpersonalnych – integracja grupy (spotkanie wyjazdowe) Komunikacja interpersonalna w pracy coacha
  • Psychologia zdrowia
  • Schorzenia cywilizacyjne – wybrane zagadnienia Higiena zdrowia psychicznego
  • Profilaktyka i terapia uzależnień

Grupa treści kierunkowych:

  • Teoria coachingu i sylwetka coach Metodologia i narzędzia coachingowe Life coaching
  • Coaching w profilaktyce zdrowia
  • Coaching w pracy terapeutycznej i kryzysie Prowadzenie sesji coachingowej. Etyka w pracy coacha
2 semestry, 230 godzin

Studia podyplomowe Terapia zajęciowa są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców pragnących nabyć kompetencje z zakresu terapii zajęciowej. W szczególności zapraszamy osoby, które chciałyby nabyć kompetencje do pracy terapuutycznej w warsztatach terapii zajęciowej, domach pomocy społecznej, placówkach rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi, pensjonatach, zakładach karnych itp.

Studia podyplomowe Terapia zajęciowa mają na celu wyposażenie uczestników w kompetencje związane z praktycznym wspieraniem rozwoju osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu psychospołecznym (osoby z niepełnosprawnością, starsze, przewlekle chore). Uczestnicy poznają metody terapii zajęciowej i techniki praktycznej pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.

W programie studiów podyplomowych Terapia zajęciowa m.in.:

  • Psychogerontologia
  • Biomedyczne aspekty niepełnosprawności
  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Oligofrenopedagogika
  • Podstawy pracy terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi
  • Wprowadzenie do terapii zajęciowej
  • Ergoterapia
  • Arteterapia – techniki plastyczne
  • Muzykoterapia
  • Choreoterapia
  • Drama
  • Gry i zabawy rekreacyjne
  • Trening kreatywności
  • Praktyki własne
  • Seminarium dyplomowe

Absolwent studiów podyplomowych Terapia zajęciowa uzyska gruntowne przygotowanie teoretyczne i praktyczne w interdyscyplinarnym obszarze terapii zajęciowej. Na studiach podyplomowych Terapia zajęciowa przedmioty, które uczestnik będzie realizował dotykają kluczowych zagadanień z zakresu terapii i metodyki pracy terapeutycznej. Takie szerokie spektrum zagadnień pozwoli uczestnikom znaleźć pracę w  ośrodkach o różnej działalności, m.in. domów pomocy społecznej, organizacji pozarządowych. Studia umożliwiają również zdobycie dodatkowych umiejętności osobom pracującym w placówkach ochrony zdrowia (fizjoterapuci, arteterapeuci, logopedzi, psychologowie itp.)

Studia przewidują w znacznej mierze zajęcia praktyczne – naukę konkretnych metod terapii zajęciowej i technik pracy możliwych do wykorzystania w praktyce.

3 semestry

Nauczyciele, pedagodzy, wychowawcy, terapeuci, opiekuni dzieci i dorosłych, pracownicy służb medycznych, domów kultury, bibliotekarze.

Celem kierunku jest kształcenie specjalistów posiadających umiejętności w zakresie terapii, rozwoju i edukacji poprzez sztukę, przygotowanych do wspierania dzieci, młodzież, dorosłych, a także osoby starsze i niepełnosprawne. Słuchacze studiów poszerzą swoją wiedzę specjalistyczną oraz kompetencje co pozwoli na podejmowanie działań w zakresie artystycznym i społecznym niezbędnym do prowadzenia procesu arteterapeytycznego. 
Wiedza uzyskana przez absolwentów pozwoli na wniesienie nowych aspektów w edukacji, terapii i rozwoju osobistym, opartych m.in. na umiejętnej ekspresji i twórczym myśleniu sprzyjającym rozwojowi i samorealizacji, wspierającym proces terapeutyczny oraz nowoczesne kierunki edukacji.
W programie między innymi:
  • warsztat umiejętności interpersonalnych budowanie relacji z klientem (grupą)
  • działania artystyczne
  • psychopedagogika twórczości
  • sztuki plastyczne w arteterapii
  • biblioterapia
  • teatroterapia
  • choreoterapia i taniec terapeutyczny
  • muzykoterapia
  • foto(grafo)terapia
  • rękodzieło w arteterapii
  • pedagogika zabawy i tańce integracyjne
  • multimedia w arteterapii

Absolwent studiów podyplomowych zdobywa kompetencje do pracy indywidualnej i w zespołach wielospecjalistycznych, składających się zarówno z terapeutów jak też artystów, pedagogów. Jest przygotowany do prowadzenia zajęć terapeutycznych z zakresu arteterapii z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi i starszymi, zarówno zdrowymi jak też ze specjalnymi potrzebami. Studia na kierunku "Arteterapia w edukacji i terapii " przygotowują do prowadzenia zajęć arteterapeutycznych w placówkach prowadzonych przez: służbę zdrowia, samorządy, organizacje pozarządowe, w placówkach edukacyjnych oraz innych związanych z kulturą i sztuką.

Studia podyplomowe - wymagane dokumenty - 2

Przygotowanie pedagogiczne to studia podyplomowe, które kierujemy do obecnych lub przyszłych nauczycieli nie posiadających przygotowania pedagogicznego, a także do psychologów, socjologów, pracowników socjalnych i innych osób, potrzebujących uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne.
Studia skierowane są dla słuchaczy, którzy posiadają studia magisterskie.

Studia podyplomowe z zakresu Przygotowania pedagogicznego pozwalają uzyskać podstawowe kompetencje pedagogiczne niezbędne w pracy w placówkach oświatowych i edukacyjnych oraz nadają wymagane w tym zakresie kwalifikacje.
 

 

Program studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne obejmuje m.in.: zagadnienia:

  • warsztat umiejętności pedagoga
  • pedagogika ogólna
  • teoria wychowania
  • pedagogika społeczna
  • edukacja regionalna
  • edukacja muzealna
  • diagnoza i terapia pedagogiczna
  • psychologia ogólna
  • psychologia rozwoju człowieka
  • psychologia wychowawcza
  • psychologia społeczna
  • psychologia kliniczna dziecka
  • dydaktyka ogólna
  • planowanie i ewaluacja pracy dydaktycznej
  • charakterystyka metod i form nauczania
  • aktywizacja procesu kształcenia
  • drama jako metoda pracy z uczniem
  • psychodydaktyka twórczości
  • ocenianie osiągnięć uczniów
  • laboratorium metodyczne
  • emisja głosu
  • seminarium dyplomowe
  • praktyki pedagogiczne
  • To, co podkreślają nasi absolwenci, to „dodatkowa furtka” , czyli możliwość nauczania tego, co już sami umieją. Oznacza to pracę w szkołach różnego typu – od szkoły podstawowej poczynając, a na szkole wyższej kończąc.
  • Przygotowanie pedagogiczne jest także punktem wyjścia do specjalistycznych kierunków pedagogicznych, co również jest ważnym czynnikiem motywacyjnym naszych słuchaczy. Po ukończeniu studiów z zakresu przygotowania pedagogicznego zamierzają rozpocząć studia podyplomowe z zakresu np. Edukacji przedszkolnej i założyć własne przedszkole, albo z zakresu Pedagogiki opiekuńczej i pracować na świetlicy szkolnej czy w domu dziecka.
  • Przygotowanie pedagogiczne to duża dawka wiedzy pedagogiczno-psychologicznej przydatnej w planowaniu i urzeczywistnianiu własnego rozwoju, a także wykorzystywanej przez naszych słuchaczy w opiece i wychowaniu własnych dzieci.

Wymagane dokumenty:

  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów magisterskich
  • kopia podpisanego dyplomu ukończenia conajmniej studiów licencjackich/inżynierskich dla osób przygotowujących się do nauczania przedmiotów teoretycznej nauki zawodu
  • formularz zgłoszeniowy
3 semestry
Formularz zgłoszeniowy - studia podyplomowe

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj