Coach wspierający klientów w utrzymaniu zdrowia zwraca uwagę na wprowadzanie i utrzymanie wspierającyh nawyków, pomaga zidentyfikować obszary do zmiany, przekroczyć własne ograniczenia i znaleźć osobistą motywację, w obszarze szeroko pojętego zdrowia i aktywności życiowej. Coach promujący zdrowie może wspierać również jednostki organizacyjne, pełniąc rolę wewnętrznego coacha i facylitatora zmian. Wyspecjalizowany coach, ma większą świadomość potrzeb zdrowotnych klientów, oraz pacjentów. Studia przygotowują też do pracy z osobami poszukującymi wsparcia w codziennym życiu.
Studia skierowane są również do lekarzy, psychologów, terapeutów, osób pracujących w obszarach profilaktyki zdrowia i medycyny naturalnej.
Studia maja także charakter studiów samorozwojowych. Uczestnicy określą swoje cele osobiste i zawodowe, zidentyfikują obszary do zmiany, własne motywatory, przekonania i wartości. Studia prowadzone są warsztatowo i umożliwiają doświadczenie na sobie procesu coachingu, a także budowanie świadomości siebie, swoich talentów i umiejętności w roli coacha.
Celem studiów jest zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności potrzebnych do pracy w charakterze coacha, ze szczególnym zwróceniem uwagi na osoby wychodzące z choroby, będące w terapii, wychodzące z uzależnień, a także w ramach szeroko rozumianej profilaktyki zdrowotnej.
Coach pracujący w obszarze terapii, pomaga osobom powracającym do zdrowia w utrzymaniu motywacji do wdrażania zmian zmierzających do odzyskania i utrzymania dobrostanu. Potrafi motywować osoby wychodzące z uzależnień do poszukiwania nowej drogi życia i kontynuowania efektów terapii.
Studia mają charakter praktyczny, ponad 80 % zajęć to warsztaty i ćwiczenia. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych coachów, psychologów i trenerów. Bazują na aktualnej wiedzy z zakresu psychologii zdrowia, dobrostanu, rozwoju, motywacji, psychologii pozytywnej, teorii uczenia się osób dorosłych.
Grupa treści podstawowych:
- Warsztat umiejętności interpersonalnych – integracja grupy (spotkanie wyjazdowe) Komunikacja interpersonalna w pracy coacha
- Psychologia zdrowia
- Schorzenia cywilizacyjne – wybrane zagadnienia Higiena zdrowia psychicznego
- Profilaktyka i terapia uzależnień
Grupa treści kierunkowych:
- Teoria coachingu i sylwetka coach Metodologia i narzędzia coachingowe Life coaching
- Coaching w profilaktyce zdrowia
- Coaching w pracy terapeutycznej i kryzysie Prowadzenie sesji coachingowej. Etyka w pracy coacha
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe Terapia zajęciowa są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców pragnących nabyć kompetencje z zakresu terapii zajęciowej. W szczególności zapraszamy osoby, które chciałyby nabyć kompetencje do pracy terapuutycznej w warsztatach terapii zajęciowej, domach pomocy społecznej, placówkach rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi, pensjonatach, zakładach karnych itp.
Studia podyplomowe Terapia zajęciowa mają na celu wyposażenie uczestników w kompetencje związane z praktycznym wspieraniem rozwoju osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu psychospołecznym (osoby z niepełnosprawnością, starsze, przewlekle chore). Uczestnicy poznają metody terapii zajęciowej i techniki praktycznej pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.
W programie studiów podyplomowych Terapia zajęciowa m.in.:
- Psychogerontologia
- Biomedyczne aspekty niepełnosprawności
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Oligofrenopedagogika
- Podstawy pracy terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi
- Wprowadzenie do terapii zajęciowej
- Ergoterapia
- Arteterapia – techniki plastyczne
- Muzykoterapia
- Choreoterapia
- Drama
- Gry i zabawy rekreacyjne
- Trening kreatywności
- Praktyki własne
- Seminarium dyplomowe
Absolwent studiów podyplomowych Terapia zajęciowa uzyska gruntowne przygotowanie teoretyczne i praktyczne w interdyscyplinarnym obszarze terapii zajęciowej. Na studiach podyplomowych Terapia zajęciowa przedmioty, które uczestnik będzie realizował dotykają kluczowych zagadanień z zakresu terapii i metodyki pracy terapeutycznej. Takie szerokie spektrum zagadnień pozwoli uczestnikom znaleźć pracę w ośrodkach o różnej działalności, m.in. domów pomocy społecznej, organizacji pozarządowych. Studia umożliwiają również zdobycie dodatkowych umiejętności osobom pracującym w placówkach ochrony zdrowia (fizjoterapuci, arteterapeuci, logopedzi, psychologowie itp.)
Studia przewidują w znacznej mierze zajęcia praktyczne – naukę konkretnych metod terapii zajęciowej i technik pracy możliwych do wykorzystania w praktyce.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Nauczyciele, pedagodzy, wychowawcy, terapeuci, opiekuni dzieci i dorosłych, pracownicy służb medycznych, domów kultury, bibliotekarze.
- warsztat umiejętności interpersonalnych budowanie relacji z klientem (grupą)
- działania artystyczne
- psychopedagogika twórczości
- sztuki plastyczne w arteterapii
- biblioterapia
- teatroterapia
- choreoterapia i taniec terapeutyczny
- muzykoterapia
- foto(grafo)terapia
- rękodzieło w arteterapii
- pedagogika zabawy i tańce integracyjne
- multimedia w arteterapii
Absolwent studiów podyplomowych zdobywa kompetencje do pracy indywidualnej i w zespołach wielospecjalistycznych, składających się zarówno z terapeutów jak też artystów, pedagogów. Jest przygotowany do prowadzenia zajęć terapeutycznych z zakresu arteterapii z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi i starszymi, zarówno zdrowymi jak też ze specjalnymi potrzebami. Studia na kierunku "Arteterapia w edukacji i terapii " przygotowują do prowadzenia zajęć arteterapeutycznych w placówkach prowadzonych przez: służbę zdrowia, samorządy, organizacje pozarządowe, w placówkach edukacyjnych oraz innych związanych z kulturą i sztuką.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Przygotowanie pedagogiczne to studia podyplomowe, które kierujemy do obecnych lub przyszłych nauczycieli nie posiadających przygotowania pedagogicznego, a także do psychologów, socjologów, pracowników socjalnych i innych osób, potrzebujących uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne.
Studia skierowane są dla słuchaczy, którzy posiadają studia magisterskie.
Studia podyplomowe z zakresu Przygotowania pedagogicznego pozwalają uzyskać podstawowe kompetencje pedagogiczne niezbędne w pracy w placówkach oświatowych i edukacyjnych oraz nadają wymagane w tym zakresie kwalifikacje.
Program studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne obejmuje m.in.: zagadnienia:
- warsztat umiejętności pedagoga
- pedagogika ogólna
- teoria wychowania
- pedagogika społeczna
- edukacja regionalna
- edukacja muzealna
- diagnoza i terapia pedagogiczna
- psychologia ogólna
- psychologia rozwoju człowieka
- psychologia wychowawcza
- psychologia społeczna
- psychologia kliniczna dziecka
- dydaktyka ogólna
- planowanie i ewaluacja pracy dydaktycznej
- charakterystyka metod i form nauczania
- aktywizacja procesu kształcenia
- drama jako metoda pracy z uczniem
- psychodydaktyka twórczości
- ocenianie osiągnięć uczniów
- laboratorium metodyczne
- emisja głosu
- seminarium dyplomowe
- praktyki pedagogiczne
- To, co podkreślają nasi absolwenci, to „dodatkowa furtka” , czyli możliwość nauczania tego, co już sami umieją. Oznacza to pracę w szkołach różnego typu – od szkoły podstawowej poczynając, a na szkole wyższej kończąc.
- Przygotowanie pedagogiczne jest także punktem wyjścia do specjalistycznych kierunków pedagogicznych, co również jest ważnym czynnikiem motywacyjnym naszych słuchaczy. Po ukończeniu studiów z zakresu przygotowania pedagogicznego zamierzają rozpocząć studia podyplomowe z zakresu np. Edukacji przedszkolnej i założyć własne przedszkole, albo z zakresu Pedagogiki opiekuńczej i pracować na świetlicy szkolnej czy w domu dziecka.
- Przygotowanie pedagogiczne to duża dawka wiedzy pedagogiczno-psychologicznej przydatnej w planowaniu i urzeczywistnianiu własnego rozwoju, a także wykorzystywanej przez naszych słuchaczy w opiece i wychowaniu własnych dzieci.
Wymagane dokumenty:
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów magisterskich
- kopia podpisanego dyplomu ukończenia conajmniej studiów licencjackich/inżynierskich dla osób przygotowujących się do nauczania przedmiotów teoretycznej nauki zawodu
- formularz zgłoszeniowy
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]