Filolog angielski, językoznawca, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, znawca angielszczyzny kanadyjskiej, sam zresztą pochodzi z Montrealu. Specjalizuje się w komunikacji międzykulturowej, praktyce przekładu oraz wykorzystaniu Sztucznej Inteligencji w edukacji.
Miał okazję współtworzyć raport „Polska 5.0 dla obywatela”. To ważna publikacja, która obrazuje priorytety i wyzwania transformacji cyfrowej w Polsce na lata 2025–2028. Ponadto jest autorem opracowań „Wyzwania i rekomendacje w rozwoju AI dla Polski” oraz „Rewolucja cyfrowa: wyzwania dla badań”.
Popiera gorąco stworzenie w polskich szkołach i uczelniach nowoczesne klasy poprzez przebudowę tradycyjnej klasy lekcyjnej. Opowiada się za rozwojem „szkoły w chmurze” dla osób wykluczonych oraz szukających alternatywnej formy rozwoju. Postuluje odważną transformację cyfrową rodzimej i europejskiej gospodarki. O Sztucznej Inteligencji wie prawie wszystko…
W opracowaniu „Edukacja cyfrowa na ścieżkach kształcenia” dr Bednarek analizuje, jak AI i technologia mogą zmieniać edukację, pokazując, że nowoczesne narzędzia to nie przyszłość, ale teraźniejszość kształcenia. Zdaniem eksperta technologie cyfrowe mogą nie tylko wspierać procesy dydaktyczne, ale wręcz kształtować kompetencje przyszłości u studentów i nauczycieli.
„Tam, gdzie inni widzą granice, ja dostrzegam możliwości – język, kultura, technologia. AI to kolejna granica, którą chcę zrozumieć i przekroczyć”.
Obszary zainteresowań
Cyfrowa edukacja
Socjolingwistyka
Sztuczna inteligencja w edukacji


