Pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika na podstawie dysertacji „Przemoc psychiczna w klasie szkolnej. Badania nad bullyingiem w codziennym życiu szkoły”. Dziekan kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Nauczyciel dyplomowany. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej zarówno w uczelni, jak w szkole podstawowej.
Od 1998 roku aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi, popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej. Autorka programów profilaktycznych, m.in. „Manipulacji Nie!”; „Przeciwdziałanie agresji w grupie”. Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: „Współczesne wyzwania cywilizacyjne – czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli?”. W ramach jej projektów prowadzone są zajęcia mające na celu nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych.
Od 2016 koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej przy AHE w Łodzi i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji „Bezpieczne Wakacje” i „Zimowy Survival”, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju. Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ „Intercultural workshop – Learn, Explore, Create!”.
Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji: „Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży”, Wyd. Difin, Warszawa 2010. Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying). Realizuje wiele badań w obszarze przemocy psychicznej w środowisku szkolnym. Ekspert merytoryczny w licznych projektach międzynarodowych realizowanych w partnerstwie z zachodnioeuropejskimi uczelniami.
Obszary zainteresowań
Profilaktyka szkolna
Przemoc rówieśnicza (bullying)
